Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Moze to pytanie wyda sie dziwne ale w moim samochodzie juz nic mnie nie zdziwi tzle rzeczy ktos pozmienial.
Mam akumulator 55Ah o dlugosci 242mm i musze go wymienic o dziwo w specyfikacji jest 75Ah i wszystkie dane producenta wskazuja na to ze powinien byc 75Ah - problem w tym ze wszyskie 75Ah maja 278mm a nie 242mm W takim razie moze ktos mi powie jak wcisnac 75Ah do Roverka 200 Chyba ze sa jakies specjalne krutkie 75Ah
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Paź 29, 2012 19:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 21:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W takim razie moze ktos mi powie jak wcisnac 75Ah do Roverka 200
Odkręcić mocowanie i wejdzie na styk do lampy, ale mocować trzeba już jakoś inaczej. W długości 242mm powinieneś znaleźć coś powyżej 60Ah i to jest wartość minimalna dla diesla.
Witam
Moze to pytanie wyda sie dziwne ale w moim samochodzie juz nic mnie nie zdziwi tzle rzeczy ktos pozmienial.
Mam akumulator 55Ah o dlugosci 242mm i musze go wymienic o dziwo w specyfikacji jest 75Ah i wszystkie dane producenta wskazuja na to ze powinien byc 75Ah - problem w tym ze wszyskie 75Ah maja 278mm a nie 242mm W takim razie moze ktos mi powie jak wcisnac 75Ah do Roverka 200 Chyba ze sa jakies specjalne krutkie 75Ah
zapodaj 50-60 wiecej i tak nie potrzeba a co do wepchniecia to tak samo jak u mnie 242 nie wejdzie tylko 205
To po jakiego grzyba producent podaje pojemnosc 75Ah jak nie jestesmy w stanie go poprawnie zamontowac? bo ja tego nie moge jakos zalapac! A musze kupic jak najmocniejszy aku bo czaami zostawiam furke na lotnisku na 5 - 7 dni a pozniej mam niespodzianke bo odpalic nie chce
co powieci o boschu lub centr 63Ah 610 A rozruchu 242mm
Trzeba trochę przerobić i wejdzie 73Ah bateria do 200 ale potem jest problem z wymiana żarówki bo trzeba akumulator wyciągać ale to tez nie problem sadze.
Oh widzę ze brt to juz pisał wyżej
No 63Ah wejdzie bez problemu bo ma 242mm długości.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 21:43
Remi55 napisał/a:
Wsadzić wsadzi prawda Brt
Trzeba trochę przerobić i wejdzie 73Ah bateria do 200 ale potem jest problem z wymiana żarówki bo trzeba akumulator wyciągać ale to tez nie problem sadze.
Oh widzę ze brt to juz pisał wyżej
No 63Ah wejdzie bez problemu bo ma 242mm długości.
no to ja postarm sie jutro zrobic foty jak moja siedzi i moze mi poradzicie jak tam wiekszy wsadzic aku
Nie wiem czy pisałem tutaj na forum o tym, ale brakowało mi przy klimie od Diavia rezystora 5W, który się grzeje jak klima chodzi i miał być zamocowany na poniżej wentylatora chłodnicy. Ale ze tam miejsca nie miałem ani rezystora to kupiłem taki na 100W i zęby go chłodzić lepiej to taki patent wymyśliłem Włącza się tylko razem z klima
Witam, chciałbym troszeczkę odświeżyć temat. Planuję wymianę akumulatora (obecnie mam jakiś stary 55Ah, który już po odczytaniu i skasowaniu błędów komputera rozładował się na tyle, by rano przy 7 stopniach C uniemożliwić rozruch silnika). Myślę o zamontowaniu 74Ah, co, jak panowie wspominaliście, wiąże się z pewnymi przeróbkami, ponieważ taki aku jest dłuższy. I mam takie pytanie: jakie konkretnie modyfikacje zastosowaliście? Szczerze mówiąc nie wymontowywałem jeszcze aku z tego auta i nie do końca się orientuje, co się na czym tam trzyma. Czy taki zabieg jest dość prosty, czy trzeba całe sąsiedztwo rozmontować i nawiercać jakieś dodatkowe otwory? Ogólnie rzecz biorąc - czy jestem w stanie zrobić to samemu przy użyciu podstawowych narzędzi Pozdrawiam.
Witam , u mnie ostatnio akumulator odmówił posłuszeństwa, więc byłem zmuszony go wymienić, kupiłem 72Ah, 680 (EN) - rozruchowa, wymiary, prawie 28cm długości, 14 szerokości (jeśli dobrze pamiętam), wszedł bez problemu, nawet go nie przykręcałem, trzyma się i nie jeździ podczas jazdy ( chyba )
Jak to mój zaprzyjaźniony wuja mechanik mawia: "do diesla zawsze lepszy większy aku, co by w zimę problemów nie mieć"
pozdrawiam.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 23:11
p.kapelanczyk napisał/a:
To po jakiego grzyba producent podaje pojemnosc 75Ah jak nie jestesmy w stanie go poprawnie zamontowac? bo ja tego nie moge jakos zalapac! A musze kupic jak najmocniejszy aku bo czaami zostawiam furke na lotnisku na 5 - 7 dni a pozniej mam niespodzianke bo odpalic nie chce
co powieci o boschu lub centr 63Ah 610 A rozruchu 242mm
kml napisał/a:
Witam, chciałbym troszeczkę odświeżyć temat. Planuję wymianę akumulatora (obecnie mam jakiś stary 55Ah, który już po odczytaniu i skasowaniu błędów komputera rozładował się na tyle, by rano przy 7 stopniach C uniemożliwić rozruch silnika). Myślę o zamontowaniu 74Ah, co, jak panowie wspominaliście, wiąże się z pewnymi przeróbkami, ponieważ taki aku jest dłuższy. I mam takie pytanie: jakie konkretnie modyfikacje zastosowaliście? Szczerze mówiąc nie wymontowywałem jeszcze aku z tego auta i nie do końca się orientuje, co się na czym tam trzyma. Czy taki zabieg jest dość prosty, czy trzeba całe sąsiedztwo rozmontować i nawiercać jakieś dodatkowe otwory? Ogólnie rzecz biorąc - czy jestem w stanie zrobić to samemu przy użyciu podstawowych narzędzi Pozdrawiam.
No to ja Wam coś napiszę. Ci starsi użytkownicy powinni o tym wiedzieć Doskonale pamiętam, że bodaj w roku 1999 Bosch chociażby miał kilka rodzai akumulatorów o pojemności 73, 74 i 75Ah, które miały 242mm długości. Były one zdecydowanie wyższe niż te ówczesne, ale nie na tyle by stanowiło to problem w zamknięciu maski Najprawdopodobniej "nasze" Roverki jak i inne mniejsze auta z silnikami diesla wyjeżdżały z fabryk właśnie z takimi bateriami. Fakt, szkoda, że teraz, przy akumulatorach "samoobsługowych" ten wymiar przy większych pojemnościach nie jest stosowany i trzeba kombinować by wrzucić taki akumulator jaki zaleca producent. Ja u siebie też mam mniejszy, ale z takim już kupiłem auto i jak na razie sprawuje się dobrze. Tak czy siak, szukaj największego możliwego w wymiarze 242mm lub nieco zmień mocowanie by zmieścić większy. Nie trzeba nic nawiercać. Z tego co kojarzę to wystarczy poodginać blaszki by spłaszczyć powierzchnię po aku. A co do polecenia akumulatora to ja polecam ZDECYDOWANIE Centrę Futurę +. Bosch to już nie to samo co kiedyś. Niegdyż aku Boscha przyjeżdżały do nas z Hiszpanii, teraz niestety od południowych sąsiadów i niestety baaaardzo dużo wraca na serwis... Centra w tej chwili uchodzi za jedne z najlepszych na naszym rynku.
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Wsadziłem aku 278mm. Wymontowałem tę blachę, która przytrzymuje aku od strony lampy i zmieścił się idealnie. Autko znowu żyje i klekocze ku chwale właściciela Mam tylko wątpliwości odnośnie tego mocowania. W tej chwili aku leży luzem - tak jak wcześniej tylko bez blachy. Wykręcając śrubę trzymającą tę blachę, zauważyłem, że pod spodem jest spora ułamana dziura w plastikowym mocowaniu - albo ktoś za mocno kiedyś dokręcił, albo to przez wieloletnie naciski akumulatora przy hamowaniu. Mam nadzieję, że bez blachy da radę. Żeby nie było, że w trakcie ostrego hamowania aku wyleci przez lampę Pozdrawiam.
Witam.
Dziś aku odmówiło posłuszeństwa, zakupiłem future 72AH i niestety okazało się że nie da sie przykręcić tej blaszki mocującej, jest jakiś mądry patent zamontowania nowego aku czy pozostaje wiercenie nowego otworu?
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum