Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 18:54 [25 iDT] jaki olej jest najlepszy dla diesla?
witam
jaki olej wedlug was najlepiej sie spisuje w silniku rovera ? wlasnie szykuje mi sie wymiana i nie wiem czy pozostac przy tym co zawsze czy moze zmienic do tej pory mialem 10W 40.
_________________ Pozdrawiam
Malina
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 18:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 19:04
Z wielu opinii na forum (nie szukałeś ) wynika, że półsyntetyk 10W40 jest najodpowiedniejszy. Ja też na takich jeżdżę w swoich dieslach, a konkretnie na Mobil S.
Dokładnie tak. Ja powiem tylko tyle, że wg. mnie należy zaufać tym najbardziej znanym markom, które istnieją od lat. A mając kilku-kilkunasto letnie auto powinno stosować się sztandarowe produkty, i podarować sobie zabawę z NAJNOWSZYMI ustrojstwami koncernów.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 10:14
To naprawdę nie ma większego znaczenia jaką markę się wybierze Ważne by wlać ten najbardziej zalecany jeśli chodzi o gęstość i konsystencję więc 10W40. To, że ktoś jeździ na Mobilu, ktoś inny na Elfie, Castrolu czy Valvoline to nie ma znaczenia. Kup obojętnie jaki byle zalecany czyli 10W40. Zaraz będziemy pisać, że ja jeżdżę na takim, ten na takim, a inny na takim i będą przekomarzanki, że ten jest lepszy niż ten, a to prowadzi do niezdrowej dyskusji. 10W40 jest najodpowiedniejszy, a co do marki to jaką być nie wybrał - będzie dobra
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:29
5/40 jest rzadszy w niskich temperaturach i przy rozruchu wcześniej dociera do punktów smarowania. 10W/40 jest zalecany fabrycznie , ale zawsze można zastosować olej klasy wyższej czyli 5W/40 i kierować się warunkami eksploatacji auta. Nie wolno tylko stosować oleju o klasie niższej od zalecanej np. 20W/40.
jakie korzysci i wady niesie za soba zalanie syntetykiem??
przebieg mam 166tys (raczej realny silnik zdrowy 4przepalone swiece i pali:D)
za plus rozumie ze lepsze wlasciwosci smarowania szczegolnie na zimnym silniku
cos jeszcze??
moze wady??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum