Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła

czyżby do wymiany?
Autor Wiadomość
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 12:11   [R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła

Witam.

Coś mnie nieco martwi i troszkę denerwuje, a mianowicie bardzo wysokie położenie pedała sprzęgła. Pedał sprzęgła jest położony ponad pedałem hamulca i gazu, kilka centymetrów od górnej ścianki co po prostu powoduje, że za każdym razem przy zmianie biegu muszę całkowicie zdjąć stopę z pedała by sprzęgło poszło na maxa do góry. Na zdjęciach widać jego położenie (przepraszam za jakość).





Generalnie sprzęgło działa dobrze, nie mam zastrzeżeń choć troszkę popiskuje przy jego naciskaniu. Co o tym myślicie? Czy już czas na wymianę sprzęgła? Pedał nie powinien być tak wysoko, to jasne jak słońce. Doradźcie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 12:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 12:13   

e to normalne, wiele razy poruszane i generalnie nic z tym nie da się zrobić
komuś coś się udało, ale nie pamiętam co było robione

[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 13:15 ]
jeden z wielu tematów
http://forum.roverki.eu/v...B3+sprz%EAg%B3a
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 12:16   

No nie wiem czy normalne, bo w R600 położenie pedału sprzęgła jest na wysokości pedała hamulca. U sąsiada w R200 również. Sprzęgło mi piszczy przy naciskaniu, ogólnie jest to uciążliwe jeśli jest ono tak wysoko.
 
 
mORGAN 



Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 45
Skąd: Bolewice

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 13:17   

Normalne w znaczeniu, że typowe dla tego modelu. Nie mniej jednak wkurzające. U mnie też tak wysoko...
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 13:41   

Potwierdzam. też mam wysoko tego pedała.ale już się przyzwyczaiłem
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 17:41   

Ja rowniez potwierdzam opisana przypadlosc.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:10   

400/45 tak ma. :cool:
Ktoś sobie podkładał gumę pod zderzak, żeby obnizyć. :/
Wg mnie wcale nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam ;P
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:13   

Hmm, jeśli zarówno w R600 i R45 jest takie samo sprzęgło hydrauliczne i w R600 jest wysprzęglik, którym możemy ustawić położenie pedała to czemu do cholery nie ma tego w R45? Albo może jest, ale schowane tak, że w ogóle tego nie widać? No dla mnie akurat jest to uciążliwe :/
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:30   

tak, ale w R600 jest inny wysprzęglik (imho lepszy) i inna pompka niż w R400 :/
w R400/45 wysprzęglik jest to po prostu pojemnik z tłoczkiem i to w dodatku z plastiku, bez przewidzianego odpowietrzania, ani żadnej regulacji :/
pompka jest podobnie jak w R75 ze zbiorniczkiem zamontowanym na stałe :/ na szczęście znacznie mniej awaryjna i da się sprawdzić płyn bez większych końbinacji ale regulacji tam na prawdę nie ma :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 21:34   

Czyli rozumiem, że tak ma być i tyle. Dzięki Panowie, przestanę się tym przejmować ;)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 21:43   

sTERYD napisał/a:
400/45 tak ma. :cool:
Ktoś sobie podkładał gumę pod zderzak, żeby obnizyć. :/
Wg mnie wcale nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam ;P


...wg mnie nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i też się z nim całkowicie zgadzam :)
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:01   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Pisałem o tym, ja sobie nieco pedał obniżyłem, prawie trzy lata jężdżę i jest ok, zobacz moje posty :wink: , pozdr...
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 10:07   

Moj tez ma wysoko. Wkurza to o tyle, że powyżej zdarza mi sie zahaczyć o kawałek maty którą wyłożona jest podłoga (a która kończy sie aż przy desce). Mniej wiecej tam gdzie są bezpieczniki.
Podczepianie maty z kolei aby siedziała wyżej utrudnia dostęp do gniazdka diagnostycznego.
Ale wielkiego problemu nie ma.

Przynajmniej dopóki moja stopa to numer 42 ;)
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 10:56   

Moja to 45 i deczko mnie to denerwuje :P Poza tym pracuję w garniturku więc i buty mam garniturowe, a te są jeszcze dłuższe :P Ale nic, trzeba się przyzwyczaić ;)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 11:12   

Znam ten ból, na ślub brata wziąłem sobie inne buty do jazdy...
Dobrze ze w pracy chociaz na luzie...
Chyba bym oszalał musząc siedzieć 8h dziennie przed komputerem w garniturze.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 11:19   

Czasami 12h ;) Ale mniejsza z tym, ważne, że w tym obuwiu jeżdżę maksymalnie 15 minut dziennie :P
 
 
gralu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 63
Skąd: WWE



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 22:34   

[quote="azer"]e to normalne, wiele razy poruszane i generalnie nic z tym nie da się zrobić

a właśnie że się da wystarczy wyciągnąć pedał sprzęgła wykręcić śrubę z gumowym odbojem i ten kawałek blachy gdzie owy odbój się wkręca zagąć poprzez wkręcenie w imadło( to dość twardy materiał i zwykłe kombinerki czy obcążki nie pomogą) podczas puszczania nogi z pedału sprzęgła odbój uderza w ścianę grodziową i z czasem ta owa blacha(zagięcie) się odgina i regulacja śrubą nie pomaga pedał idzie w górę....... to normalka 15-20 min roboty i położenie pedału sprzęgła jak nowe. Sprawdzone na R25 i jeżeli w R45 jest to samo to żaden problem :wink:
_________________
pozdrawiam gralu
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 22:38   

w r45 nie jest tak samo jak w r25
sprzęgło ma odbój przy samym pedale i pompka (nie linka) jest na sztywno zmontowana z dźwignią pedału, bez opcji regulacji długości cięgna :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
drozdzik 



Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 13



Wysłany: Nie Paź 07, 2012 21:25   

witam tez mam taki pedal ale mysle nad tym zeby w ciegnie pompki wywiercic otwor blizej i przykrecic pedal zejdzie w doł a sam silownik pomki nadal bedzie sie cofal tak jak eczesniej poniewaz orginalnie jest tam spory zapas luz jka zrobie to dam fotki o co mi chodzilo bo ciezko mi to opisac
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 24, 2012 18:34   

Witam, ja również mam problem. Otóż padło mi sprzęgło(pękła tarcza) stare było firmy Valeo,a ja zakupiłem firmy national od tomateam. Wcześniej ze sprzęgłem nie miałem żadnych problemów, tarcza o dziwo miała jeszcze około 7mm grubości, ale mniejsza.
Chodzi o to że pedał sprzęgła był równiutko z innymi, a teraz po wymianie przez mechanika pedał sprzęgła odstaje na około 2-3 cm wyżej od reszty. Czytałem na forum i są podzielone opinie. Mógłby ktoś w końcu powiedzieć naprawdę jak to z tym jest? :) Ewentualnie jak ową usterkę naprawić aby było to równe? Ktoś pisał że można to regulować ilością płynu w układzie, czyli że im więcej płynu tym sprzęgło wyżej? Według mnie to mało logiczne ;p

Auto to Rover 400 2.0 sd 1996r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Położenie czujnika wału 2.5 v6
YOBACK Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Mar 17, 2016 16:08
YOBACK
Brak nowych postów [r420 Si Lux '97] położenie connectora C0201
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Lis 02, 2010 22:34
GG
Brak nowych postów [R416si 1,6 '98] Skrzynia biegów zmieniła położenie
Najpierw wyskakiwał 3 bieg teraz przekoszona w prawo, że 5 ledwo się mieści
yahoo999 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Lis 17, 2009 09:04
NEOSSS
Brak nowych postów [R414] Piski sprzęgła oraz temat linki sprzęgła
hmmmmm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Sty 08, 2009 18:51
greg-si
Brak nowych postów [R400] Miękki pedał sprzęgła. Wysprzęglik czy pompa sprzęgła
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Paź 26, 2016 22:24
fredii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink