Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 17:55 [R600] Wymiana żarówek w przyciskach
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Elo.
Takie szybkie pytanko: jak się wymienia żaróweczki np. w przycisku od przeciwmgielnych w R600? Generalnie mam do wymiany od przeciwmgielnych, ogrzewania tylnej szyby na panelu od awaryjnych, a w RAVE'ie nie mogę znaleźć W R45 robi się to bardzo łatwo, a jak jest w R600?
Z góry dzięki za odp.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 17:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podważasz przycisk i wysuwasz go. Odłączasz kabel. Rozpoławiasz przycisk przez otwarcie zatrzasków i zmieniasz żarówki. Jakie są tam nie wiem bo ja wszędzie Led'y powstawiałem.
P.S na dole mam magiczny przycisk pomógł :;D:
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 19:39
Jakie są to ja wiem, nie wiem natomiast jak wyjąć przyciski by się do nich dostać. Twój opis jakoś niewiele mi mówi, bo nie widzę żadnego "miejsca", które mógłbym podważyć. Rozumiem, że wiesz jak wyglądają te przyciski w R600?
Cala obudowe przycisku podwazasz. Zarowki to T5 o ile dobrze pamietam (ewentualnie maga sie nazywac R3 lub R5 lub T3, nie pamietam dokladnie, pamietam, ze jak ich szukalem to mi czesci do vw transportera wyskakiwaly)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 19:47
Żarówki to R3 lub T3 (bez obudowy). Sęk w tym, że przyciski w R600 są jakieś dziwne, nie ma w nich takiego wycięcia jak w R400/45 i generalnie boję się, że coś mogę po prostu wyrwać (podważając przycisk od spodu). Spójrz na przyciski w R600 to zobaczysz jakie one są dziwne No i te po bokach zegarów (ogrzewanie szyby i przeciwmgielne) są inne niż te w panelu (awaryjne)...
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 20:22
No to spróbuję w wolnej chwili śrubokrętem czy nożem i zdam relację czy udało się bez nerwówki. Kurcze, szkoda, że nie ma w R600 takiego rozwiązania jak w R45...
Żeby wymienić żaróweczki od podgrzewania tylnej szyby i przeciwmgielnych musisz odkręcić czarną osłonę zegarów. Dwie śrubki u góry i dwa zatrzaski na dole. Jak wyjdzie to z tyłu będziesz miał dwie śrubki co trzymają całe włączniki. Dopiero po ich odkręceniu będziesz miał dostęp do żarówek.
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:41
camaro17, no nie pomoże, bo już pisałem, że w R600 jest zupełnie inne mocowanie i kształt przycisków niż w R400/45. Niestety w R600 tak łatwo się ich nie wyjmuje, bo nie ma tu zatrzasków. Na szczęście już wiem co i jak.
Gorzej troszkę z żaróweczką od awaryjnych, bo tu trzeba zdjąć panel czołowy od sterowania klimą, ale już znalazłem w RAVE'ie schemacik więc nie będę miał z tym problemu.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:09
PopaY napisał/a:
Rozumiem, że faecd i Vesper416 "strzelali", bo nie mają w garażu R600, ale Ty thef? No, chyba, że to było specjalnie
Tak, to było specjalnie.. ech. Ostatnio ściągałem przycisk od awaryjnych i wystarczyło podważyć, a potem wyjąć całość z zatrzasków. Może niepotrzebnie się zasugerowałem, że tak samo będzie przy pozostałych przyciskach. Przepraszam, proszę tylko nie zarzucać mi umyślnego wprowadzania w błąd.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:11
Poza tym wydaje mi się, że i tak podważyć te przyciski można, tyle, że pewnie nie uda nam się w ten sposób dotrzeć do żarówki. Sprawdzę to w wolnej chwili.
[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 14:30 ]
Podważyć też się faktycznie nie da, przynajmniej nie schodzi lekko.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 10:06
Przyciski odchodzą wraz z tą ramką. Faza jest taka, że pod odkręceniu od góry dwóch śrub to i tak te zatrzaski u dołu trzymają jak cholera. Czy tą ramkę należy ciągnąć w dół czy w górę? Właśnie siedzę w aucie i się z tym męczę Niestety w RAVE'ie nie jest opisane jak zdjąć ten plastik z tych zatrzasków, jest tylko pokazany taki obrazek HELP!
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 11:12 ]
Dobra, już wiem. Wystarczyło energicznie pociągnąć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum