Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 08:19 [MG ZR 1.4 benz 2004] Czarny olej w silniku
Witam, ostatnio wymieniłem olej na nowy ale tamtem ktory zlewałem był bardzo czarny niemal jak dieslu (tak mi powiedział gość który go wymieniał), chcialbym sie dowiedziec na ile to jest normalne a na ile nie.
Silnik 1.4 ma ok 70.000 przebiegu, dodam ze wymiana nastąpiła po ok 10.000km
Olej to pelny syntetyk Castrol Magnatec 5W40 (chyba)
Dziekuje
_________________ Music Sounds Better With...Me
Ostatnio zmieniony przez Spiro Sro Wrz 16, 2009 08:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 08:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
byl zmieniany regularnie co 10.000, juz 4 raz zmienialem i z tego co pamietam to zawsze byl czarny, silnik na pewno nie był w zaden sposób przegrzany wiec to raczej odpada.
No to ja się na zwykłym syntetycznym Lotosie 5W40 przejechałem moim Poldoroverem prawie dwa lata (lipiec 2007 - czerwiec 2009), zrobiłem przez ten okres prawie 40 kkm (na LPG, oczywiście) i jak wreszcie wymieniłem ten olej, to absolutnie nie powiem, że był on czarny.
Mam go ściągniętego do pojemnika. Jest nie za mocno, ale trochę ciemniejszy od świeżego Lotosa i nie było w nim żadnych zanieczyszczeń, można by go z powodzeniem zalać i dalej śmigać.
Jeśli olej jest czarny - to musiał być na prawdę jakiejś złej jakości albo nigdy nie wymieniany, tudzież silnik był parę razy przegrzany i ten się "usmażył".
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 10:06
U mnie też był czarny olej podczas pierwszej wymiany, szczególnie na klawiaturze zaworowej widać czarne spieki nagaru:
Więc zacząłem płukać silnik ATFem, i później olejem napędowym. Aktualnie jest już czyściutki, nie czarnieje. Niby od płukania istnieje ryzyko rozszczelnienia silnika ale nic takiego się nie stało, nie dymi ani nie ma przedmuchów z pod korka. Jeżdżę teraz na 5W30 lotos.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 10:16
Spiro napisał/a:
wymieniłem olej na nowy ale tamtem ktory zlewałem był bardzo czarny niemal jak dieslu
taka sytuacja ma miejsce gdy zmieniamy klasy oleju ( z niższej na wyższą ).Nowy olej ma lepsze własności myjące i rozpuszcza osady wewnątrz silnika.Wpływ ma też stan silnika , jeśli choćby w jednym cylindrze olej nie jest zgarniany ze ścianek, to ulega zwęglaniu. Dojść do tego może także w sprawnym silniku, gdy oleju wlewamy zdecydowanie za dużo.Olej wtedy jest rozchlapywany i pierścienie nie radzą sobie ze ściąganiem nadmiaru . Kolejna ewentualność to niedokładne usunięcie starego oleju podczas wymiany ( np. zmiana nierozgrzanego oleju ).Spiro, może jedna z w/w przyczyn występuje w Twoim przypadku .
wymieniłem olej na nowy ale tamtem ktory zlewałem był bardzo czarny niemal jak dieslu
taka sytuacja ma miejsce gdy zmieniamy klasy oleju ( z niższej na wyższą ).Nowy olej ma lepsze własności myjące i rozpuszcza osady wewnątrz silnika.Wpływ ma też stan silnika , jeśli choćby w jednym cylindrze olej nie jest zgarniany ze ścianek, to ulega zwęglaniu. Dojść do tego może także w sprawnym silniku, gdy oleju wlewamy zdecydowanie za dużo.Olej wtedy jest rozchlapywany i pierścienie nie radzą sobie ze ściąganiem nadmiaru . Kolejna ewentualność to niedokładne usunięcie starego oleju podczas wymiany ( np. zmiana nierozgrzanego oleju ).Spiro, może jedna z w/w przyczyn występuje w Twoim przypadku .
Mozliwe, ze jest tu gdzieś racja, chociaz od dlugiego juz czasu uzywam tego magnateca (raz tylko zalalem mobilem 1) i zawsze to byl syntetyk.No nic moze na wiosne, czyli szacuje ze po jakiś 5tys zleje go wyplucze czyms i zaleje świeżakiem.
Ktoś mi tez polecał oleje quaker state ale nie jestem az tak przekonany do końca.
Czy faktyczne płukanie silnika pomiedzy wymianą jest bezpieczne ?
Czy nie siądzie mi uszczelka pod glowica lub jakies inne ustrojstwo ?
Dzieki za wszelkie odpowiedzi Panowie!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 10:56
Spiro, silnik ma mały przebieg i olej był często wymieniany, więc nie myślałbym o płukaniu .Olej czernieje, bo pochłania produkty spalania paliwa i panuje opinia ,że im szybciej i bardziej ciemnieje, tym lepsze ma własności czyszczące.
silnik ma mały przebieg i olej był często wymieniany, więc nie myślałbym o płukaniu .Olej czernieje, bo pochłania produkty spalania paliwa i panuje opinia ,że im szybciej i bardziej ciemnieje, tym lepsze ma własności czyszczące.
Jasne ze tak(nie ma silnikow ktore pracuja bez tych produktow spalania),a dokladniej lepsze zdolnosci unoszenia calego syfu w zawiesinie oleju,wiec jak ktos sie cieszy ze czysty olej zlewa przy wymianie to olej jest kiepski i wszystko zostawia w silniku.Zmieniam olej co 3-4 tys mil i nie powiem ze jest czysty,kolor ma ciemny(moze nie czaaaarny) za to w silniku czysciutko(Mobil 1 0W40).Tak ogolnie to fajnie ze jezdzisz na czyms lepszym niz 10W40 bo to oleje ktorym duuuuzo blizej do mineralu(max 30% bazy syntetycznej,zwykle mniej) i jest to ninimum do tych silnikow.Magnatec 5W40 to raczej nie synyetyk,ma tylko napisane ze wykonany jest w technologi syntetycznej,to tzw hydrocrak,czyli chemicznie obrobiony mineral+dodatki ktore czynia go prawie syntetykiem.Castrol Edge to syntetyczna linia castrola.To tak troche niepotrzebnych wiadomosci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum