Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Podczas przyspieszania na niewysokich obrotach silnika i delikatnym wciśnięciu pedału gazu pojawia się jedno, dwa delikatne szarpnięcia. Podobne szarpnięcia występują przy puszczeniu pedału gazu. Przy mocniejszym przyspieszaniu taki efekt się nie pojawia. Dodatkowo przy przejeżdżaniu przez dziury i inne nierówności bardzo często pojawia się dźwięk, który mogę określić jako stłumione kwiknięcie. Dźwięk, na moje ucho, dochodzi z prawej strony z przodu. Zawieszenie przednie w zasadzie w całości wymieniane było na początku tego roku. Tak sobie pomyślałem, że może wina leży w poduszkach silnika, ale wcale tego nie jestem pewien. Dodam, że przy wyłączaniu silnika czasem zatrzęsie się troszkę i również słychać jakieś tam odgłosy. Jeszcze jeden szczegół, który może wskazywać na jakieś tam nadmierne wibracje, to pęknięta obudowa impulsatora. Czy ktoś ma jakiś konkretniejszy pomysł, albo doświadczenie w podobnej sprawie?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 22:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 22:54
thef, jak już Ty nie ogarniasz problemu to grubsza sprawa może być
Co do tych "kwiknięć" to sprawdził bym połączenie elementów zaznaczonych na foto.
A w jakim zakresie obrotów są te szarpnięcia?
Co do tych szarpnięć można by pomyśleć nad kilkoma elementami.
1.Pompa.(ale dla czego nie ma szarpnięcia przy mocniejszym przyśpieszaniu?
2.Ten element przy pedale gazu (nie wiem jak się to nazywa-potencjometr?)
3.Kostki i wiązkę bym odrzucił bo raczej zadbałeś o jej sprawność.
4.Zapowietrzenie pompy lub wogóle układu paliwowego bym też odrzucił bo mi nie pasuje szarpnięcie przy odpuszczaniu gazu.
5.Zawór paliwa na pompie?
Podczas przyspieszania na niewysokich obrotach silnika i delikatnym wciśnięciu pedału gazu pojawia się jedno, dwa delikatne szarpnięcia. Podobne szarpnięcia występują przy puszczeniu pedału gazu. Przy mocniejszym przyspieszaniu taki efekt się nie pojawia. Dodatkowo przy przejeżdżaniu przez dziury i inne nierówności bardzo często pojawia się dźwięk, który mogę określić jako stłumione kwiknięcie. Dźwięk, na moje ucho, dochodzi z prawej strony z przodu. Zawieszenie przednie w zasadzie w całości wymieniane było na początku tego roku. Tak sobie pomyślałem, że może wina leży w poduszkach silnika, ale wcale tego nie jestem pewien. Dodam, że przy wyłączaniu silnika czasem zatrzęsie się troszkę i również słychać jakieś tam odgłosy. Jeszcze jeden szczegół, który może wskazywać na jakieś tam nadmierne wibracje, to pęknięta obudowa impulsatora. Czy ktoś ma jakiś konkretniejszy pomysł, albo doświadczenie w podobnej sprawie?
Thef, mam identyczne objawy- potencjometr gazu, dzieje się to zawsze w tym samym położeniu gazu, przy niewysokich obrotach. Spróbuj potraktować go WD-40, może u Ciebie pomoże,w moim przypadku nie pomogło- trza będzie zakupić , a na razie jeżdżę z czkawką lekką
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 08:23
filo napisał/a:
thef, jak już Ty nie ogarniasz problemu to grubsza sprawa może być
Eee tam, bez przesady Mechanikiem przecież nie jestem. Tak podejrzewam trochę te poduchy (mogę się zupełnie mylić), ale nie mam w tym momencie dostępu do kanału.
filo napisał/a:
Co do tych "kwiknięć" to sprawdził bym połączenie elementów zaznaczonych na foto.
Drążki reakcyjne, hmm.. Gum na nich nie zmieniałem, a ostatnio jak je sprawdzałem, to niby sztywno siedziały, no ale rekami to też za dużo nie sprawdzę. Przyjrzę się tematowi, jak tylko dorwę kanał.
filo napisał/a:
A w jakim zakresie obrotów są te szarpnięcia?
Co do tych szarpnięć można by pomyśleć nad kilkoma elementami.
1.Pompa.(ale dla czego nie ma szarpnięcia przy mocniejszym przyśpieszaniu?
2.Ten element przy pedale gazu (nie wiem jak się to nazywa-potencjometr?)
3.Kostki i wiązkę bym odrzucił bo raczej zadbałeś o jej sprawność.
4.Zapowietrzenie pompy lub wogóle układu paliwowego bym też odrzucił bo mi nie pasuje szarpnięcie przy odpuszczaniu gazu.
5.Zawór paliwa na pompie?
Ciężko mówić o konkretnych obrotach, bo w sumie nie zwróciłem na to uwagi. Sprawa jest dość świeża. Dzieje się tak chyba w okolicach 2 tys., jednak nie dam głowy. Ad.5 - mówisz o zaworze odcinającym paliwo?
Jugol napisał/a:
Thef, mam identyczne objawy- potencjometr gazu, dzieje się to zawsze w tym samym położeniu gazu, przy niewysokich obrotach. Spróbuj potraktować go WD-40, może u Ciebie pomoże,w moim przypadku nie pomogło- trza będzie zakupić , a na razie jeżdżę z czkawką lekką
Trzeba tego spróbować zatem, bo tyle to pod domem zrobić można, choć z tego wynikałoby, że mogą to być dwa różne problemy na raz .
[quote="thef"]Podczas przyspieszania na niewysokich obrotach silnika i delikatnym wciśnięciu pedału gazu pojawia się jedno, dwa delikatne szarpnięcia. Podobne szarpnięcia występują przy puszczeniu pedału gazu.
Ja też tak miałem, u mnie było nawet gorzej szczególnie przy szybkim puszczeniu gazu. Zmieniłem w sobotę całą wiązkę przy silniku (nabyłem za niewielkie pieniądze na szrocie w stanie o niebo lepszym niż moja) i te szarpania prawie całkowicie zniknęły. Chociaż roverka ciągle obserwuję (od soboty przejechałem niewiele km tzn. ok. 150 km). Jednakże nie wykluczam też potencjometra pedału gazu, sprawdzę go w najbliższym czasie.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 13:32
thef napisał/a:
Ad.5 - mówisz o zaworze odcinającym paliwo?
Tak mi coś on chodzi po głowie. Coś był jakiś temat z czyszczeniem tego zaworu.
A co do tego potencjometra pedału gazu to jeśli jest coś uszkodzone, tak jak pisał Jugol, to szarpnięcie powinno być w momencie wciskania pedału gazu w określonym jego położeniu lub jeśli natrafi się na to uszkodzenie w określonym położeniu pedału gazu to powinno występować cały czas.
A spróbuj jechać na obojętnie jakimś biegu i jak najwolniej zwiększać obroty.W momencie, gdy szarpnie silnikiem potrzymaj chwilę pedał na tych obrotach silnika i zobacz czy dalej będzie szarpać. Jeśli tak to przyczynę usterki podał Jugol,
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 13:42
Sprawdziłem mniej więcej obroty i tak na oko występuje to przy 1300 obr/min. Nie zawsze jest to odczuwalne i raczej na wyższych biegach. Szarpnięcia są dość delikatne.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 13:54
Tak, to ja wiem, najpierw muszę go w ogóle wyciągnąć z auta, a nie ma za bardzo kiedy. Dziś grzebałem przy impulsatorze i nic nie nagrzebałem. Muszę go całego wyjąć w wolnej chwili
[ Dodano: Sro Wrz 16, 2009 23:25 ]
Kurcze, nie wydaje mi się, żeby była to wina potencjometru, to szarpanie to jest takie natury mechanicznej, w sensie zawieszenia bardziej, niż paliwowej. Co do obrotów, przy których to występuje, to mała poprawka, nie tylko 1300 ale tak chyba ogólnie od 1000 do 2000. Muszę zejść pod auto, tylko teraz nie bardzo mam na to możliwość. Może uda mi się bez kanału odkręcić chociaż osłony dolne silnika, bo szczerze mówiąc mam tez w stosunku do nich podejrzenie jeśli chodzi o to tłumione kwiczenie. Dlaczego? Były ściągane i zakładane. Ostatnio robiłem trochę z wydechem, spawanie, przedmuchanie kata przy okazji, a także z drążkiem lewarka (dalej skubaniec brzęczy, już nie mam siły, ale mam jeszcze jeden typ na przyczynę). Tu akurat chyba wszystko dobrze skręcone było, no ale też poszukam. Może tłumik albo rura gdzieś wali w coś. Za to z osłonami, to pamiętam, że niektóre wkręty, gdy są za długie, to dobijają do części dolnych silnika, może to kwiczy i stuka (bo dziś bardziej nawet stukało niż kwiczało). Jeszcze jeden zaobserwowany objaw przy szarpaniu - lewarek drży, ale podczas tego szarpania ciągnie go bardziej - tu mi ta poducha nie daje spokoju, tylko w sumie która? Dwie są na zawieszenie układu silnik, skrzynia, a dwie na ruchy w poziomie. No pewnie na kanale tylko cokolwiek wywnioskuję, ale może ktoś jednak miał już takie problemy i je rozwiązał?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 23:01
PopaY napisał/a:
Mnie nic Szkoda, że innych topików się do góry nie podnosi Ale "ok"
Ja poprosiłem o to na SB, każdy kto poprosi, to mu się podnosi topic. Dopisałem coś do wątku, a że przed tym mój post był ostatni, to nie było automatycznego up'a, że się tak wyrażę. Rozumiem, że "władze", to tak dla zasady podejrzewa się o niecne postępowanie, a niepotrzebnie
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 08:23
Panowie jest sposób by nie podbijać postów, a mimo wszystko po dodaniu odpowiedzi po odpowiedzi taki post ukaże się w "nieczytanych". Wystarczy delikatnie przerobić skrypt, ale cholewcia nie pamiętam teraz co dokładnie trzeba było tam dopisać
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 09:14
PopaY napisał/a:
Panowie jest sposób by nie podbijać postów, a mimo wszystko po dodaniu odpowiedzi po odpowiedzi taki post ukaże się w "nieczytanych". Wystarczy delikatnie przerobić skrypt, ale cholewcia nie pamiętam teraz co dokładnie trzeba było tam dopisać
Funkcja "podbijania" została wyłączona, żeby jedna osoba nie pisała kilku postów bezpośrednio po sobie. Teraz funkcjonuje to jako "dodano", ale niestety jest to tylko forma edycji posta i nie winduje tematu do góry. Pewnie dałoby się coś namieszać, ale roboty też pewnie sporo, głównie szukania. Nieważne, nie o to mi chodzi w tym wątku .
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 09:21
Nie, nie. Właśnie nie ma z tym dużo roboty. Działa to tak jak działa dotychczas, ale taki "dopisek" do swojego postu pozwala na to by post ponownie pokazał się w "nieczytanych". Osoba odpowiedzialna za pisanie forum powinna wiedzieć jak to zrobić, bo z tym naprawdę nie ma problemu. Ok, tyle w tym temacie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum