Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] EGR i problem z jego działaniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] EGR i problem z jego działaniem.
Autor Wiadomość
balrog 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 15, 2008 22:00   

O podkladce juz czytałem, narazie chce sprawdzić jak to bedzie hulało bez EGR mniej inwazyjnym sposobem. Odpiąć wtyczke z prądem na wyłączonym silniku i powinno być wsystko ok?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 15, 2008 22:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Gru 15, 2008 22:04   

balrog napisał/a:
Odpiąć wtyczke z prądem na wyłączonym silniku i powinno być wszystko ok?


Wystarczy ten czerwony przewód co łączy elektrozawór z EGR odłączyć.
Zobacz na drugie zdjęcie tego tematu...
 
 
balrog 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 15, 2008 22:14   

Odpiąłem ten przewód, tyle że przy elektrozaworze a nie przy EGR i zaślepiłem go. Moje obawy zaczynają się w tym miejscu. Jeśli elektrozawór będzie pracował to w którymś momencie będzie zasysał powietrze przez to miejsce gdzie był przewód, bez filtra. Czy to nie spowoduje zanieczyszczenia silnika?

Na zdjęciu przewód jest odłączony przy EGR i mówisz, że nic nei zaślepiałeś. Ja tak sobie skromnie myślę, że przewód powinien być zaślepiony (obawy opisane wyżej) oraz wylot z EGR też powinien być zaślepiony żeby nie było bocznych przedmuchów czy coś w tym stylu.

Dobrze myśle czy źle?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Gru 15, 2008 22:41   

Ten elektrozawór na ścianie działowej komory silnika jeśli "pracuje" to ssie powietrze przez czerwony przewód co powoduje otwarcie EGR.Ale gdzie to powietrze idzie to nie mam pojęcia ale coś mi po głowie chodzi vacum pompa czy coś takiego-chyba na jednej ośce z alternatorem to jest...
A jeśli nie pracuje to zasysa powietrze z pod kapturka który jest na elektrozaworze gdyż podciśnienie jest cały czas a uzależnione jest tylko przez elektrozawór czy ssie z EGR w celu otwarcia go,czy ssie z otoczenia.
Pod tym kapturkiem jest filtr z gąbki.Zanieczyszczenia nie dostaną się do silnika poprzez EGR,gdyż nie ma dopływu powietrza z zewnątrz do EGR-dopuszcza on tylko spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego.
Tłumaczę na tzw. "chłopski rozum".
Nie jestem znawcą ale według mnie na takiej zasadzie to działa
 
 
balrog 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 16, 2008 07:39   

Heh nie zrozumieliśmy się do końca ale wiem już co gdzie jak. Dzięki za wytłumaczenie i cierpliwość :)
Jeździłem wczoraj i dziś na wyciągniętej wtyczce z elektrozaworu i jest bez najmniejszych problemów, żadnych błędów komputer mi nie pokazuje.
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 14:01   

Panowie mam pytanei o zslepienie całkowite tego zaworu - czy odkrecac ta metalowa rure od ssacego i tam zaslepic? Czy odkrecic ta rure przy egrze i tam zaslepic? Czy wykrecic egr i zaslepic pod nim?

Mam podjrzenie ze zawor jest caly czas otwarty nawet z odpietym podcisnieniem, ktore go otwiera (brak mocy).

Dzieki za odp.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 17:53   

SviRu napisał/a:
Czy wykrecic egr i zaslepic pod nim?


Zaślep pod EGR.

Ten temat powinien Ci pomóc EGR zaślepka
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 22:52   

Zaslepilem - bez wiekszych roznic. Tyle ze ja podejrzewam ze on u mnie byl juz zaslepiony bo pomiedzy nim a wydechowym jest egr/podkladka / metal / podkladka - moze tak ma byc.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 09:33   

Jeśli po zaślepieniu nie ma różnicy z zachowaniu auta, to zdjąłbym zaślepkę .... po zaślepieniu EGRu auto w zimie wyraźnie dłużej się nagrzewa.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Przegub i problem z jego osiągnięciem.
wojtasbb Rover serii 600, Honda Accord 23 Wto Paź 27, 2009 14:08
norbert22m
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 18:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Problem z ABS
manifestorian Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Sty 03, 2011 22:00
Kobi84
Brak nowych postów [R620 SDI] Problem z A/C
zaq Rover serii 600, Honda Accord 15 Czw Lip 11, 2013 16:49
bazyl1218
Brak nowych postów [R620] Problem z ABS-em
Prosze o pomoc
manius_620si Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 06, 2007 16:27
manius_620si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink