Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)
Autor Wiadomość
krzysztof_kann 




Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 23
Skąd: Manchester



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 00:15   [R75] Silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Czy uszkodziłem silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)....? Proszę Was o jakieś podpowiedzi!!!

Zakupiłem nowy silnik kolektora (BALLANCED VALVE) i postanowiłem sprawdzić jego działanie...
Odłączyłem przewód zasilający od starego silnika (sam silnik pozostał wkręcony w kolektorze) i połączyłem go z nowym - w tym momencie nowy silnik przekręcił się ( czyli wyzerował, jak powinien...?), następnie uruchomiłem samochód, silnik kolektora ruchem ciągłym zaczął obracać się w jedną stronę... i nawet pomimo zgaszenia samochodu, silnik wciąż się obracał, a więc zmuszony byłem odłączyć mu przewód. Teraz po ponownym załączaniu przewodu i uruchamianiu samochodu, silnik kolektora nie wykazuje już żadnej reakcji... Stąd moja obawa i pytanie do Was, czy poprzez takie działanie, mogłem go uszkodzić...? Dziękuję za odpowiedzi!!!
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 12:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 00:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 07:10   

Nie powinien się uszkodzić.Wymień silniczek,układ powinien działać przy określonych obrotach silnika , albo po symulacji testerem diagnostycznym.Po wymianie silniczka, przed przykręceniem do kolektora podepnij przewody i włącz zapłon bez uruchamiania silnika.Silniczek powinien się ustawić ( reset siłownika).
to czytałeś ? http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 16:33   

Zepsuć ich w ten sposób nie powinieneś, w końcu nic źle nie zrobiłeś. Sprawdzić silniczki możesz jeszcze podłączając napięcie do odpowiednich styków.
Schemat poniżej w linku
http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf

Jeśli chodzi o silniczek - balance valve (z boku silnika) to podpinasz napięcie 12V "+" pod styk 4, "-" pod styk 3 - a potem zwierasz 1 z 3 żeby nastąpiło przełączenie. (jak rozewrzesz to się przekręci spowrotem)

Power valve - ten umieszczony od góry, "+" pod styk 3, "-" pod styk 2, a potem zwierasz 1 z 2 żeby nastąpiło przełączenie.
 
 
krzysztof_kann 




Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 23
Skąd: Manchester



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 00:01   

Podłączyłem jak Blazi napisał - silniczek działa :grin: Dzięki!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190] Uszczelka kolektora ssącego 2.5 V6
wingregor Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 25, 2015 09:16
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Uszczelka kolektora ssącego
Syri Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 04, 2015 00:30
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Uszczelka kolektora ssącego
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lip 05, 2011 18:44
SyntaX
Brak nowych postów [R75] Uszczelki Kolektora ssącego
prezes-m1 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 26, 2012 19:05
gacek189
Brak nowych postów [R75] czujnik kolektora ssacego stuka
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Mar 12, 2015 12:57
spidi23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink