Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z odpalaniem na zimnym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z odpalaniem na zimnym
Autor Wiadomość
kolodariusz 




Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Toruń/Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 20:30   [R620] Problem z odpalaniem na zimnym
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich na forum, niedawno dołączyłem do Waszego grona i niecały miesiąc temu zakupiłem Roverka 620 sdi. Roverek sprawował się baardzo dobrze aż noce nie stały się chłodniejsze... czytałem już inne tematy na forum o problemach z odpalaniem, ale nie dały mi one jednoznacznej odpowiedzi... od samego początku uważałem że przyczyną są wadliwe świece... na zimnym silniku samochodzik musi trochę pokręcić i po 5-6 sekundach dopiero odpala, a czasem muszę mu dać drugą szansę i znów po 2-3 sekundach gdy dodam trochę gazu dopiero zapala... a z rury wylatuje biały/szary dym. Kupiłem więc nowe swiece - 4 sztuki BERU pojechałem do mechaniora, ten zaczął sprawdzać stare swiece, podpiął kabel pod + do akumulatora i sprawdzał po odłączeniu zasilania od swiec czy kabel po zetknieciu iskrzy - stwierdził że jak iskrzy to znaczy że swiece są dobre - czy to dobra diagnoza ? ja uwazam ze to jest niewystarczające... bo nie sprawdził tego na żadnym mierniku. Świec nie wymieniłem ale cały czas je posiadam, w każdej chwili mogę je oddać ale nie wiem czy i tak ich nie wsadzic .... bo poprzednie nie były wymieniane przynajmniej z 5 lat a tak mialbym pewnosc że będą ok... dodam też że mam akumulator o pojemności 62 Ah CENTRA, według producenta powinien byc 75Ah... ale nie slychac by rozrusznik słabo chodził... wiec wydaje mi sie ze daje rade... Mechanior powiedział że przyczyną może być paliwo ktore cofa sie do zbiornika... i że mam dołożyć zawór zwrotny... ale zaprzeczył sam sobie potem mówiąc że pompa powinna sama zwiększyć dawke paliwa gdy silnik jest zimny... poprzedni właściciel wymieniał rozrząd jakiś czas temu ale powiedział że kąt wtrysku był z pewnością dobrze ustawiony i że nawet jesli by nie byl to by bylo to czuc podczas jazdy... sam juz nie wiem co moze byc przyczyną i proszę Was o pomoc .... jak silnik jest ciepły odpala na dotyk...

Najbardziej obawiam się tego że jak przyjdzie zima to będzie jeszcze gorzej.... przecież teraz temperatura jest w rejonach 10 stopni w nocy...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 12, 2011 23:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 18, 2009 20:54   

Akumulator niema tu nic do tego ja jezdzilem na 55 ah i dawał rade

Sprawdzić czy:

1.Jest odpowiednie napięcie na świecach ( czy przekaźnik jest sprawny)
2.Kąt wtrysku
3. Czy wszystkie świece są sprawne (nierówna praca na początku/biały szary dym)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolodariusz 




Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Toruń/Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sob Wrz 19, 2009 13:12   

A czy ta diagnoza którą postawił ten mechanik jest dobra ? czy może coś złego się dziać w środku z świecami że występują takie objawy i czy ten zawór zwrotny może coś pomóc ? bo niby jak paliwo się cofa to tam powietrze zostaje w wężyku... i według niego to ono jest przyczyną...

Jaki jest koszt sprawdzenia kąta wtrysku i w razie czego ustawienie jego poprawnie... ?
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 17:35   

Skoro masz te świece, to je wymień. Skoro na pewno dawno nie były wymieniane, to nie spodziewałbym się ich pełnej sprawności... Mi Roverek kiedyś elegancko zapalał nawet na zimno, a wszystkie 3 świece były niesprawne...
Zaworek zwrotny też zamontuj, bo ten kosztuje grosze, a może rozwiązać problem dłuższego kręcenia z rana.
Jeśli to nie pomoże- będziesz szukał dalej...
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
cov_666 



Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: tomaszów



Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 19:41   

kolego miałem podobna sytuacje ustawiłem kat wtrysku bo okazało się że nie taki jak powinien być i nic to nie dało

świece też miałem dobre

a na koniec okazało sie że bezpiecznik się spalił jak stoisz przed autem z prawej strony za reflektorem i świec mi nie grzało mimo, że dobre były. wymieniłem bezpiecznik i wszytk później było już OK :)
 
 
 
kolodariusz 




Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Toruń/Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 09:31   

Wczoraj odpowietrzyłem filtr paliwa... bylo w nim troche powietrza... dzis rano wstałem i poszedlem zobaczyc jak bedzie odpalal po odpowietrzeniu, dalej to samo.... ale zauwazylem jedną rzecz... kontrolka od swiec zarowych zgasla w niecałą sekundę, nie sądzę aby te swiece zarowe ktore mam zamontowane (mają conajmniej 5 lat) rozgrzały się w tak szybkim tempie... skoro były calkiem zimne. czy to moze byc wina przekaznika i swiec czy moze tego bezpiecznika ? przepraszam ze tak czesto zadaje pytania i tak malo robie ale to sa tez dodatkowe koszty... to dlugie odpalanie pozwala mi jeszcze na jezdzenie i wszystko przy aucie robie bardzo powoli :P


cov_666 - bezpiecznik jest dobry... gdy go wyjąłem nie miałem alarmu... zadnego innego bezpiecznika juz nie znalazlem - to byl taki większy z taką plastikową nakładką

sprawdzilem dzis jeszcze filtr paliwa czy sie ponownie nie zapowietrzył - wszystko bylo ok
 
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 727
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 12:07   

Spróbuj podpompować gruszką... jeśli nie będzie efektu to może przekaźnik :/
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
kolodariusz 




Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Toruń/Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 13:32   

seyfer napisał/a:
Spróbuj podpompować gruszką... jeśli nie będzie efektu to może przekaźnik :/


Próbowałem... gruszka robiła się twardsza i nie mogłem jej juz tak mocno zgniatac, problem z odpalaniem pozostał - nie wiem czy ta gruszka powinna taka twardsza zostac dłużej ? bo jak nastepnego dnia otworzylem maske to znow nie byla taka twarda i mogłem napompowac ponownie do twardszego stanu.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 14:07   

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#49

szukać szukać ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SviRu 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 14:09   

Z tego co koledzy pisza gruszka nie bedzie pozniej twarda wiec jest ok.

Jedz sprawdzić kąt wtrysku pomimo zapewnien sprzedawcy. Moze być źle ustawiony.

Koledzy też pisali o cofającym się paliwie i braku możliwości odpalenia - z tego co wyczytałem zawór zwrotny jak najbliżej zbiornika rozwiązywał sprawę.

Ktoś też miał walnięty przewód paliwowy pod autem.

Mam nadzieję, że cię to naprowadzi na trop.
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 18:33   

Sory że pisze na czyjimś temacie ale mam podobny problem w moim roverku 220 SDi
Zaczoł mi cięszko palić jakiś miesąc temu myślałem ze to świece ale wymieniłem je i nadal nie ma poprawy.:/ Jaka może być przyczyna jeszcze??? Dodam że ja musze czymac na rozruszniku z 15sek żeby odpalił a przeciesz jeszcze nie jest tak zimno.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 22:20   

kamax_19, a czytałeś link z mojego posta powyżej :załamka: :evil:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 18:08   

montowanie zaworka zwrotnego to takie trochę leczenie pryszcza szarą maścią. Skoro Ci się zapowietrza to znaczy że jakiś powód tego musi być, sprawdź membranę w pompce (gruszce) ponoć lubią siadać, u mnie jest to samo i wygląda na to że gruszeczka jest do wymiany, w przyszłym tygodniu zmienię i dam znać czy podziałało. Nie obstawiał bym raczej że to kąt wtrysku choć by dla tego że już wcześniej miałem takie same objawy i po wymianie rozrządu to samo, a przy rozrządzie był podpinany pod kompa i regulowany. Więc szkoda waszej kasy na kompy itp regulacje jak lepiej zacząć od sprawdzania zwykłych tanich pierdół. A i najrzadziej okazuje się że to świece żarowe mimo ze każdy mechanik pierwsze co mówi "świece do wymiany".
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Wrz 25, 2009 19:08   

Legion1349 napisał/a:
montowanie zaworka zwrotnego to takie trochę leczenie pryszcza szarą maścią. Skoro Ci się zapowietrza to znaczy że jakiś powód tego musi być, sprawdź membranę w pompce (gruszce) ponoć lubią siadać, u mnie jest to samo i wygląda na to że gruszeczka jest do wymiany, w przyszłym tygodniu zmienię i dam znać czy podziałało.
Gruszka nie ma żadnej membrany, tylko dwa zaworki zwrotne.
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 08:19   

ja mam membranę w gruszce, może mam zamontowaną nie seryjną. btw średnica seryjnych przewodów paliwowych w dieslach serii L to 8mm?
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 08:53   

Oryginalnie 7mm, ale 8mm bez problemu można założyć.
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 10:21   

"Brt" czytałem twój post i widze że jednak bez mechanika się nie obędzie:/ bo sam tego konta wtrysków sobie nie zmienie. Dzięki za pomoc!!!

[ Dodano: Wto Paź 06, 2009 11:21 ]
Problem z odpalaniem mojego Roverka rozwiązany. Problemem nie były tryski, tylko pompa paliwowa nie trzymała ciśnienia i paliwo wracało do baku i trzeba było długo kręcić żeby zassał. Koszt naprawy 100zł Nie wiem co zrobił ale pali na "dotyk"
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 12:34   

super :) .. swoją drogą mój też ostatnipo jakoś dłużej odpala z samego rana :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 12:53   

Brt napisał/a:
swoją drogą mój też ostatnipo jakoś dłużej odpala z samego rana

poczekaj aż temperatura spadnie do -20*C :wink:
mój też trochę dłużej odpala z rana
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 12:57   

u mnie zdecydowanie nie jest to normaą co teraz rano się dzieje ;) ... a w obecnym stanie przy -20 to nawet bym go nie ruszał hehe tylko od razu dymał pieszką do pracy ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 8 Sob Lis 07, 2009 11:59
KRYS
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Lut 17, 2010 11:05
seyfer
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
Pokal1 Rover serii 600, Honda Accord 41 Pon Cze 11, 2007 22:35
Liso
Brak nowych postów [R620] PROBLEM Z ODPALANIEM
leomat12 Rover serii 600, Honda Accord 10 Sob Paź 09, 2010 21:13
leomat12
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
mazda11 Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Lis 20, 2011 22:03
empe



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink