Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam, zamierzam zabrać się za wymiane oleju w skrzyni biegów...(biegi ciężko wchodzą) prosiłbym o poradę jaki olej kupić...co podaje serwis na ten temat? i jeśli ktoś miał z tym doświadczenie to prosiłbym opisać mniej więcej jak można ten olej wymienić..z góry dziekuje za poświecony czas i pozdrawiam!!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 00:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 15:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
można zawsze ... ale nie polecam ... jeździłem na przekładniowym 80W/90 i po zmianie na MTFa wyraźnie lepiej skrzynia pracuje ... szczególnie na zimno. Jak już bardzo nie chcesz MTFa to zalej silnikowym półsyntetykiem 10W/40.
[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 09:38 ]
znalazłem tylko to ale dotyczy R65
Cytat:
MG-ROVER nie podaje konkretnego terminu wymianu oleju w skrzyni, a wg niektórych materiałów nie należy w ogóle tego czynić. Dobrą praktyką jest jednak wymiana oleju w skrzyni co 80 kkm lub np. 5 lat.
[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 09:43 ]
a ile muszę kupić tego MTF-a?
z tego co czytałem to różnie piszą, że 2l lub 2,2l
mi mechanik mówił, że każdy może być ... ale praktyka pokazała że jednak nie każdy kup MTFa (na forum były też odpowiedniki MTFa) a bedziesz zadowolony
jakoś nie widzę
w sobotę chciałbym zmienić bo będę miał dostęp do kanału ale raczej nie ma szans bym miał go na jutro
ehhhhhhh się w porę obudziłem z tą wymianą
[ Dodano: Czw Paź 01, 2009 10:37 ]
dzwoniłem to Autolandu i gość mi powiedział że może być każdy inny byle 75W/80 GL-4 np.Valvoline
a Rover zaleca Texaco bo mają podpisaną umowę i tylko dlatego
wiem że w tej chwili też nie mam zalanego MTF-a tylko coś innego
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Czw Paź 01, 2009 10:51
Zlałem w wakacje Mobil 1 5W/50 i jakoś lżej zaczęła skrzynia chodzić.
Nie wiem co było wcześniej zalane ale podejrzewam,że ten MTF94 bo raz to jakiś dziwny zapach miał, dwa,że konsystencja jakaś taka nijaka a trzy to po chwilowym odstaniu robiła się jakaś delikatna warstwa na powierzchni...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 102 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Paź 01, 2009 11:23
Dzisiaj wymieniłem w mojej PG1 olej na wskazany oryginalny MTF94 - weszło około 2,2l przy wymianie więc radzę kupić 2,5l.
Różnica w działaniu? ORGOMNA. Czuję się jakbym dostał nową skrzynię. Biegi wchodzą lekko - nie ma porównania żadnego. Brak zgrzytów. Nawet wsteczny się ładnie zapina.
Wymieniać i nie kombinować z jakimiś zamiennikami. Raz a dobrze.
u mnie też wchodzą lekko a z tego co dzwoniłem to jest zalany olej oryginalny Fiat
skoro większość do silnika zaleca Valvoline to niby czemu nie można zalać tego oleju również do skrzyni oczywiście przekładniowego który parametrami nie odbiega od MTF 94
zaryzykuję,może skrzynia się nie rozleci
Rover z góry narzucił producenta a przecież o tych samych parametrach robią ten olej inne bardzo dobre marki
to tak samo jakby do silnika zalecać 10W/40 ale żadnej innej marki tylko Texaco bo inne się nie nadają
w grę wchodzą parametry jeśli są identyczne skrzynia będzie happy
klasa i parametry mogą być takie same, co nie znaczy, że właściwosci samego oleum są identyczne .... ale hmmm to Twoja krzynka .... rozlecieć sie nie rozleci ale jak będzie z lekkością zmiany biegów to dopiero po zmianie wyjdzie .... przerabiałem u siebie i innego niż MTF nie będę lał do tej skrzyni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum