Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:17 [R75] Poziom płynu w zbiorniczku sprzęgła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Jaki powinien być poziom płynu w zbiorniczku przy pedale sprzęgła?
Odkręciłem pokrywę i wsadziłem tam palucha lecz płynu niie wyczułem , to chyba świadczy o tym że jest go zamało.
Druga sprawa to jakim płynem ewentualnie uzupełnić jego stan.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 22:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 02, 2009 13:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Paź 02, 2009 15:10
Płynu powinno być tyle że jak włożysz gumkę to Ci się nie wyleje, a jeżeli się przeleje to znaczy że masz max. Podłóż jakieś szmatki najlepiej aby nie pozalewać dywaników.
Powinien być DOT3 tak jak jest napisane na zakrętce, ale jak wlejesz DOT4 to będzie też OK.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 02, 2009 15:12, w całości zmieniany 1 raz
Wlałem tyle że lekko mi się przelało. Przejechałem się kawałek i biegi wchodza stosunkowo lekko-mam nadzieje że to własnie tak maly stan płynu powodował że cięzko mi się biegi wrzucało. Przejechalem się kawałek i wydaje się że z biegami jest wszystko ok. - mam nadzie ję że to nie zbieg okoliczności.
Jeżeli chodzi o gumkę to fizycznie jej nie widziałem -moze byla wśrodku nakretki?
A co do odpowietrzenia to podpowiedz w jaki sposob - jest gdzieś odpowietrznik?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Paź 02, 2009 17:24
Gumka znajduje się w zbiorniczku i ma kształt podobny do prezerwatywy. Jak włożysz tam palca to wyczujesz. Aby dolać płynu musisz ją wyjąć.
Od góry ze skrzyni biegów wychodzą dwa przewody z wysprzęglika. Jeden idzie do pompki a drugi kończy się na skrzyni (jak popatrzysz na skrzynie trochę wyżej niż jest naklejka z numerem katalogowym). Do odpowietrzenia potrzebujesz 13 i chyba 8 oraz jakiś pojemnik aby płyn nie lał się dookoła. Popuszczasz odpowietrznik idziesz i wciskasz pedał sprzęgła do końca, wracasz dokręcić odpowietrznik, a następnie ręką podnosisz pedał sprzęgła do góry. I tak kilka razy.
Szukaj takich końcówek jak na zdjęciach w aukcji. Krótsza to odpowietrznik.
Czy odpowietrzam tym zaworkiem na kablu ok 10 cm przy skrzyni z takim czarnym nałożonym kondonkiem?
Odkręcam go do końca, połowy ?
Będę bardzo zobowiązany za szybką pomoc bo auto bez baterii stoi na parkingu.
Dzięki
ordowik1_o2.pl, odpowietrznik jest na skrzyni pod podstawa aku... Wychodzi przewod ze skrzyni od wysprzeglika(lozyska) pompujemy, trzymamy pedal, odkrecamy, upuszczamy, zakrecamy itd...
Dzięki NEOSSS.
apples, dolewam płynu do zbiorniczka koło pedału sprzegła po każdym zakręceniu tego odpowietrznika czy na koniec ?
Panowie jeszcze jedno - pisaliście, że odpowietrza się przy użyciu klucza 12 i 8.
Rozumiem, że 12-tką trzymam tylko tą górną nakrętkęaby się nie obracała, a 8-ką popuszczam ten zaworek ?
Jak wy tam ręce wsadziliście i jakiś pojemnik na płyn ?
13 i 8, z rękoma jest problem ale jest to możliwe bez dodatkowego demontażu innych podzespołów. Pojemnik plastikowy udało się wcisnąć ale i tak połowa płynu poleciała na skrzynię
Płyn dolewać za każdym razem, a na pewno za każdym razem sprawdzać.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 16:35
Dokładnie: 13 i 8. Nałóż wężyk na odpowietrznik i niech leje się do słoika, a nie na skrzynię. Z tymi rękoma to przesadzacie. Ja mam duże i włożyłem. Chyba że macie takie jak garnek babci do krochmalenia, to faktycznie może być problem.
Dolewasz za 2-3 popuszczeniem odpowietrznika, o ile miałeś zalany do pełna.
Panowie dzięki za wasze wskazówki które okazały się bardzo pomocne.
Układ odpowietrzyłem wg waszych wskazówek za co raz jeszcze dzięki.
Moje spostrzeżenia po 3km jazdy testowej:
- biegi wreszcie wchodzą leciutko, niemal jednym palcem
- układ jest szczelny tak jak poprzednio
- sprzęgło również jakby nieco lżej pracuje ale mam wrażenie że bierze nieco wyżej niż przed zabiegiem
- płyn który spuściłem był zanieczyszczony jakimś syfem teraz jest nowy
- ponad to wiem, że aku nie trzeba demontować do odpowietrzenia i generalnie to prosta sprawa.
Nie ukrywam zarazem, że nieco niepokoi mnie to wysoko łapiące sprzęgło bo poprzednio łapało znacznie niżej. Może odcinek testowy był za krótki by wyciągać takie wnioski i z czasem to wraca do normy?
Ma ktoś jakieś z tym doświadczenia ?
Ten kto wymyślił takie umiejscowienia pojemniczka musiał być szczupłym karłem, albo wierzył w wieczną sprawność i brak usterek w układzie wysprzęglania.
Ps.Ja kupiłem swojego R75 ponad rok temu i od razu miałem problem ze sprzęgłem, dzięki lekturze forum i pomocy jednego z użytkowników(przysłał mi uszczelkę) sam wszystko usprawniłem.
Wierzcie lub nie, ale od tamtego czasu jeżdżę bez zakrętki i oryginalnej uszczelki na zbiorniczku.
Zastosowałem 3(trzy)szt. prezerwatyw pasują idealnie nie wycieka ani kropelka płynu wszystko pracuje tak jak powinno.
Jak dostałem oryginalna uszczelkę nie miałem już siły nurkować pod kierownicę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum