Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Stukanie przy skręcie w prawo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Stukanie przy skręcie w prawo
Autor Wiadomość
risk 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Sdz



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:10   [R620] Stukanie przy skręcie w prawo
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,
to chyba mój pierwszy post na forum także prosze o wyrozumiałość ;)
Tak więc jak w temacie przy skręcie w lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole...ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że podczas nawrotu (w prawo) po 1 obrocie kierownicą zblokował mi sie układ kierowniczy na ok 2 sek. Wiecie może czym to może być spowodowane?

I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma :>


A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?

Z góry dziekuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 00:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TipToe 




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 33
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:20   Re: [R620 SDi] Stukanie przy skręcie w prawo

risk napisał/a:
Witam,
to chyba mój pierwszy post na forum także prosze o wyrozumiałość ;)
Tak więc jak w temacie przy skręcie w lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole...ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że podczas nawrotu (w prawo) po 1 obrocie kierownicą zblokował mi sie układ kierowniczy na ok 2 sek. Wiecie może czym to może być spowodowane?

I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma :>


A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?

Z góry dziekuje za pomoc.

A sprawdzales czy masz plyn? koledze tez ciezko chodzila skrzynia okazalo sie ze plynu nie mial
Ostatnio zmieniony przez TipToe Sro Lis 11, 2009 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
risk 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Sdz



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:26   

Czyli ten luz olać a płyn sprawdzić?:>
 
 
harinezumi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:38   

risk napisał/a:
słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole

Może to być dożywający swoich dni przegub.
risk napisał/a:
pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy.

Ja bym sprawdził sworznie na wahaczach - może być to ale niekoniecznie na 100%.
_________________
ROVER 400 - BLUESMOBIL
 
 
risk 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Sdz



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:43   

a to, że zblokował mi sie układ kierowniczy to też może być przyczyną umierających przgubów? i to chodzi o górne czy dolne przeguby?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:50   

risk napisał/a:
I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma :>


Na 99% gumy stabilizatora.

risk napisał/a:
A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?


Poczytaj to DZWIGNIA ZMIANY BIEGÓW

[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:45 ]
risk napisał/a:
lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole


Łożysko koła :?:

[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:49 ]
risk napisał/a:
i to chodzi o górne czy dolne przeguby?


Przeguby są wewnętrzne i zewnętrzne.
A to, że zblokował ci się układ kierowniczy to może być kilka problemów.
1.Chwilowy brak wspomagania spowodowany zbyt niskim poziomem płynu lub zużytą/uszkodzoną pompą wspomagania i mogłeś to odczuć jak by się zblokował.
2.Jakieś uszkodzenie w układzie kierowniczym ogólnie-kolumna, maglownica,...

[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:50 ]
3.I jeszcze ta blokada kierownicy po wyjęciu kluczyka chodzi mi po głowie...
 
 
risk 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Sdz



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 18:05   

No faktycznie trzeba bedzie naprawic ten krzyżak pod skrzynią bo to chyba właśnie to jest przyczyną luzów i hałasu...a co do przegubów to dziekuje za wytłumaczenie jakie występują...ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?
 
 
harinezumi 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 18:58   

risk napisał/a:
ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?

Ten który się zużył - najczęściej, z tego co czytam na forum, jest to zewnętrzny.
_________________
ROVER 400 - BLUESMOBIL
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 18:59   

risk napisał/a:
a co do przegubów to dziekuje za wytłumaczenie jakie występują...ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?


Najlepiej podjedź do mechanika zaufanego co Ci zdiagnozuje czy to przeguby.
Zewnętrzne przeguby są dostępne w przystępnej cenie do 200 PLN i najczęściej one się kończą w skutek uszkodzenia gumowej osłony/ mieszka co skutkuje przedostawaniem się piachu do przegubu i w efekcie zatarcia go.
Objaw-terkotanie przy skręcie.
Wewnętrzny czyli ten bliżej skrzyni to raczej nie ma się co tam w nim za bardzo zepsuć a jak już to Cie "pocieszę", że ciężko dostać a jak z ciekawości szukałem to 800 PLN.
 
 
risk 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Sdz



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 10:19   

Czyli pwnie czeka mnie wymiana przegubów..no nic trzeba będzie..wszystko naraz mi sie zrzuciło...i to faktycznie od przegubów mogło mi sie cos zblokować przy skręcie? czy to może być wina wspomagania? chociaż nie ma z nią problemów nigdy żadnych?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 11:00   

risk napisał/a:
i to faktycznie od przegubów mogło mi sie cos zblokować przy skręcie?


Musiały by już być naprawdę w gorzej niż tragicznym stanie...
 
 
risk 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Sdz



Wysłany: Nie Paź 04, 2009 11:35   

hm...to ciekawe...czy faktycznie cała kolumna lub maglownica jak wczesniej pisano...bo to juz są duże koszta z tego co sie nie myle...eh..ciężka sprawa widze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Tarcie przy skręcie w prawo.
vck1000 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Maj 30, 2011 12:11
vck1000
Brak nowych postów [R600] Stukanie i szarpnięcia przy max skręcie kierownicy.
claudii Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Lip 27, 2011 20:19
claudii
Brak nowych postów [R620] Dziwne obcieranie przy skręcie w lewo
csdark Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Lis 12, 2007 00:30
Brt
Brak nowych postów [R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo
Killer Rover serii 600, Honda Accord 7 Sro Gru 02, 2009 12:02
filo
Brak nowych postów [rover 620 SDI] auto podnosi się do góry przy skręcie
munio098 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Lis 15, 2011 20:35
munio098



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink