Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:10 [R620] Stukanie przy skręcie w prawo
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
to chyba mój pierwszy post na forum także prosze o wyrozumiałość
Tak więc jak w temacie przy skręcie w lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole...ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że podczas nawrotu (w prawo) po 1 obrocie kierownicą zblokował mi sie układ kierowniczy na ok 2 sek. Wiecie może czym to może być spowodowane?
I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma
A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?
Z góry dziekuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 00:08, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:20 Re: [R620 SDi] Stukanie przy skręcie w prawo
risk napisał/a:
Witam,
to chyba mój pierwszy post na forum także prosze o wyrozumiałość
Tak więc jak w temacie przy skręcie w lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole...ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się, że podczas nawrotu (w prawo) po 1 obrocie kierownicą zblokował mi sie układ kierowniczy na ok 2 sek. Wiecie może czym to może być spowodowane?
I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma
A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?
Z góry dziekuje za pomoc.
A sprawdzales czy masz plyn? koledze tez ciezko chodzila skrzynia okazalo sie ze plynu nie mial
Ostatnio zmieniony przez TipToe Sro Lis 11, 2009 10:05, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Paź 03, 2009 17:50
risk napisał/a:
I tak przy okazji...pokonując poprzeczne nierówności na drodze cos tak jakby trzeszczy...jakby jakaś guma
Na 99% gumy stabilizatora.
risk napisał/a:
A ostatnia sprawa mało zwiazana z tematem...ciężko mi chodzi skrzynia biegów...najgorzej jest przy wrzucaniu 1 i 2...pod samochodem na kanale widziałem że na jakim łączniku (tulejce) jest luz...można to naprawic czy trzeba całe wymieniac i jaki koszt?
lewo przy małej prędkości słychać rytmiczne stukanie chyba w prawym kole
Łożysko koła
[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:49 ]
risk napisał/a:
i to chodzi o górne czy dolne przeguby?
Przeguby są wewnętrzne i zewnętrzne.
A to, że zblokował ci się układ kierowniczy to może być kilka problemów.
1.Chwilowy brak wspomagania spowodowany zbyt niskim poziomem płynu lub zużytą/uszkodzoną pompą wspomagania i mogłeś to odczuć jak by się zblokował.
2.Jakieś uszkodzenie w układzie kierowniczym ogólnie-kolumna, maglownica,...
[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 18:50 ]
3.I jeszcze ta blokada kierownicy po wyjęciu kluczyka chodzi mi po głowie...
No faktycznie trzeba bedzie naprawic ten krzyżak pod skrzynią bo to chyba właśnie to jest przyczyną luzów i hałasu...a co do przegubów to dziekuje za wytłumaczenie jakie występują...ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Paź 03, 2009 18:59
risk napisał/a:
a co do przegubów to dziekuje za wytłumaczenie jakie występują...ale czy trzeba wymieniac oba tzn. zew. i wew.? czy tylko tez który sie zużył?
Najlepiej podjedź do mechanika zaufanego co Ci zdiagnozuje czy to przeguby.
Zewnętrzne przeguby są dostępne w przystępnej cenie do 200 PLN i najczęściej one się kończą w skutek uszkodzenia gumowej osłony/ mieszka co skutkuje przedostawaniem się piachu do przegubu i w efekcie zatarcia go.
Objaw-terkotanie przy skręcie.
Wewnętrzny czyli ten bliżej skrzyni to raczej nie ma się co tam w nim za bardzo zepsuć a jak już to Cie "pocieszę", że ciężko dostać a jak z ciekawości szukałem to 800 PLN.
Czyli pwnie czeka mnie wymiana przegubów..no nic trzeba będzie..wszystko naraz mi sie zrzuciło...i to faktycznie od przegubów mogło mi sie cos zblokować przy skręcie? czy to może być wina wspomagania? chociaż nie ma z nią problemów nigdy żadnych?
hm...to ciekawe...czy faktycznie cała kolumna lub maglownica jak wczesniej pisano...bo to juz są duże koszta z tego co sie nie myle...eh..ciężka sprawa widze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum