Wysłany: Sob Paź 03, 2009 16:45 [R200 1.4i 97r] Wymiana płynu w chłodnicy.
Witam ma Rovera 214 75 KM. Mam pewien problem, chciałbym wypuścić wodę z ukladu chłodniczego i zalać go plynem. Jednak nie wiem jak sie go spuszcza, mógłby ktoś mi pomoc?
Przy okazji jakie powinno byc ciśnienie w oponach 175/65r14?
z góry dziękuje za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 03, 2009 16:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podnosisz nieco przód samochodu, bierzesz miskę o pojemności co najmniej pięciu litrów, bierzesz kluczyk nasadowy nr 7 czy nr 8, nie pamiętam już, odkręcasz opaskę przewodu gumowego dolnego króćca chłodnicy, po prostu tego, który jest najniżej i wypuszczasz płyn ze środka w miskę.
Żeby lepiej ciekło, odkręć wcześniej korek zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia. Będzie się układ szybciej napowietrzał.
I już.
W żadne korki spustowe płynu, które czasami są w chłodnicy, nie baw się. To nie ma sensu, a poza tym, taki koreczek potrafi wysadzić.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
http://www.thetyrepressur...ures_rover.html Tutaj masz ful liste z cisnieniami opon dla wszystkich roverkow. Dla twojego w standarcie bedzie 2.1 bara(30 psi) z przodu i z tylu.
_________________ Chyba przesiade sie na MG ale dopiero jak moj klekocik padnie na amen czyli nie szybko
Witam, dołączę się do tematu wymiany płynu w chłodnicy i... mam pytanie: przed wymianą nawet po nagrzaniu się silnika miałem max ilość płynu, teraz przed nagrzaniem mam max a po nagrzaniu się silnika sporo więcej ( + 2 cm ) czy to jest normalny objaw zwiększania się objętości płynu? Czy może za dużo go nalałem? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 18:01
bundylp napisał/a:
Witam, dołączę się do tematu wymiany płynu w chłodnicy i... mam pytanie: przed wymianą nawet po nagrzaniu się silnika miałem max ilość płynu, teraz przed nagrzaniem mam max a po nagrzaniu się silnika sporo więcej ( + 2 cm ) czy to jest normalny objaw zwiększania się objętości płynu? Czy może za dużo go nalałem? Z góry dziękuję za odpowiedź.
To jest naturalny objaw, zwiększenia się objętości cieczy chłodzącej pod wpływem temperatury. Ale w twoim wypadku, możesz mieć nie dość dobrze odpowietrzony układ chłodzenia i może się tak dziać.
Ja nigdy nie leje na max. płynu na zimnym silniku
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum