Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: Lubin - obecnie UK
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 21:41 [R75] Nie chce zapalić na gorącym silniku
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Od dłuższego czasu mam problem z moim roverkiem - mianowicie kiedy silnik jest gorący i zgaszę go mam niemały problem z odpaleniem - rozrusznik kręci , ale silnik milczy .Jak ostygnie problem znika .
Co powinienem sprawdzić , ewantualnie wymienić ?
Za wszelką pomoc dziękuję pozdrawiam Daniel
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 00:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 21:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 22:07
deko77 napisał/a:
Co powinienem sprawdzić , ewantualnie wymienić
może czujnik położenia wału ( jest z przodu skrzyni ).
[ Dodano: Nie Paź 04, 2009 23:07 ]
piszę , że może , bo w zasadzie dotyczy to diesli. W benzynowych sprawdza się drożność filtra powietrza, układ paliwowy i kompresję w cylindrach.
W moim silniczku (2,5) miałem takie same objawy.
na gorącym wykręciłem czujnik położenia wałka rozrządu polałem go zimną woda(butelka 1,5L) i już wystudzonego włożyłem do gorącego silnika.
Odpalił za pierwszym razem.
Kupiłem czujnik na All.ro i spokój do tej pory.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto Paź 06, 2009 17:10 Re: [R 75 1.8 T 2002 rok] Nie chce zapalić na gorącym silni
Mam taki sam silnik bez turb-ale mam citroena XM 3l i mialem taki sam problem . Musialem studzic i jak byl calkiem zimny odpalal . Lub jak byl gorocy to na popych tez odpalal . Po wymianie czujnika polozenia walu problem znikl . W XM jeszcze odpowiedzialny jest tez czujnik temp silnika - zmieni sie jego opornosc to komputer traktuje jako zimny i daje wieksza dawke paliwa i zalewa . W takich sytuacjach wyjmowalem wtyczke - po odpaleniu zakladalem . Nie wiem jak jest w naszych sinikach Rower
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 48 Skąd: Lubin - obecnie UK
Wysłany: Wto Paź 06, 2009 20:56
Czyli na gorącym silniku wykręcić czujnik położenia wałka rozrządu , schłodzić , przykręcić i odpalać . Sprawdzę także szczelność wtrysków - kolektora ssącego , bo faktycznie ostatnio kiedy odpalam silnik czuć przez moment benzynę wewnatrz auta .
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?
Panowie czy należy wymienić ten czujnik przykręcany na torxa (T15) przy samym rozrządzie czy też ten z kabelkiem obok przepływki? Oba są w pewien sposób połączone.
Piszę bo chyba nadchodzi i kres mojego
A tak z innej beczki - czy da się dokupić wsuwkę w którą wchodzą takie dwa płaskie styki do wtyczki pompy paliwa przy aku (z takimi dwoma płaskimi otworami na te styki?
Nie wiem czy jasno się wyraziłem ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum