Wysłany: Sob Paź 10, 2009 11:07 [R 214Si 16v 96r.] Zwarcie - prawa strona
Witam!
Dziś przez przypadek zauważyłem, że nie świeci mi prawe światło postojowe.
Żarówka była czarna (więc chyba przepalona), założyłem nową - nie zadziałała.
Zajrzałem do bezpieczników wewnątrz, a konkretnie na skrajny prawy dolny bezpiecznik - był przepalony. Założyłem nowy - 10A (a może należało dać 15A?) i niestety od razu się przepalił.
Po obejrzeniu innych świateł, okazuje się, że nie świeci też prawe tylne światło, co się zgadza, bo ten sam bezpiecznik chyba za to odpowiada.
Jak zlokalizować zwarcie? Czy mam rozpocząć od "słynnej" wiązki tylnej klapy? A może jednak dać bezpiecznik 15A? A może jeszcze gdzie indziej szukać zwarcia?
Z góry dziękuję za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 11:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
po co przepalać kolejne bezpieczniki skoro wiadomo że jest zwarcie
Robertus74 napisał/a:
Jak zlokalizować zwarcie? Czy mam rozpocząć od "słynnej" wiązki tylnej klapy? A może jednak dać bezpiecznik 15A? A może jeszcze gdzie indziej szukać zwarcia?
zacznij szukać zwarcia od wiązki, na 90% tam leży problem.
po co przepalać kolejne bezpieczniki skoro wiadomo że jest zwarcie
Ale jednak sprawdziłem. Bezpiecznik szlag trafił natychmiast po włączeniu świateł.
azer napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Jak zlokalizować zwarcie? Czy mam rozpocząć od "słynnej" wiązki tylnej klapy? A może jednak dać bezpiecznik 15A? A może jeszcze gdzie indziej szukać zwarcia?
zacznij szukać zwarcia od wiązki, na 90% tam leży problem.
OK, a tą gumową osłonę to mam zdjąć z obu stron czy wystarczy z jednej? A jeśli wystarczy z jednej, to z której będzie wygodniej? Z tej wchodzącej do klapy (górna część) czy ta wchodząca do reszty samochodu (dolna część gumy)?
a tą gumową osłonę to mam zdjąć z obu stron czy wystarczy z jednej?
z prawej strony
Wiem, wiem, Lechos, nie o to mi chodziło.
Wiem, że z prawej, tylko nie wiem, czy z obu końców, czy wystarczy z jednego końca. A jeśli z jednego, to z którego wygodniej? Tego wchodzącego do klapy czy tego wchodzącego do reszty Roverka.
OK, dzięki.
Zapytałem, bo zdaję sobie sprawę, że prawidłowe wciśnięcie tej gumy po zakończeniu roboty może nie być takie proste.
Zresztą wyjęcie chyba też nie.
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 18:37
Ja miałem przetarte kable wchodzace w klape.
Wie ze cięzko tą gume przesunąc, ale posmaruj odrobika oleju i guma bedzie sie przesuwac jak chcesz. bo napewno tez bedzie przetarte w drugiej czesci tez. z początku zdjałem ten plastik z słupka najpierw uszczelka i widziałem caławiązke wtedy ja troszke podsunałem do gory zeby było lepiej manewrowac ta gumowa osłonka
A jeszcze jedno.
Czy w Rave znajdę rozrysowaną kolorystykę tych przewodów, które idą do tylnej klapy?
Chodzi mi o to który kolor kabelka odpowiada za jaki obwód.
A jeśli tak, to na której to jest stronie?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Paź 11, 2009 11:25
kolorystykę znajdziesz ale nie w formie wiązki klapy tylko trzeba szukać po różnych schematach dla poszczególnych układów np stop, św postojowe, św cofania, św p. mgielne itd każde jest prawie na innym schemacie elektryki
a co do przesuwania gumy - pomocny jest płyn do naczyń albo mydełko - posmarować trochę wiązkę i lepiej się suwa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez darek_wp Wto Paź 13, 2009 08:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum