Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 21:59 [R75] Nie odpala
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
witam,
mam następujący problem, wielokrotnie opisywany na forum, jednak żaden do końca nie podobny do mojego.
Otóź, po przekreceniu kluczyka na poz.2 włącza mi się pompka w webasto, załącza mi się pompka paliwa, która jest tuż przed filtrem paliwa, ale ta pompka działa w trybie przerywanym, razem z tą pompką zapala się(i gaśnie) dioda od oleju(tzn.gdy działa pompka to pali sie kontrolka oleju, gdy nie działa pompka, kontrolka nie pali sie), jednocześnie słyszę załączający się(i wyłączający) przekaźnik pod schowkiem. Przekręcam dalej kluczyk rozrusznik kręci, ale silnik się nie zapala, czasem na chwilę zaskoczy, ale chyba tylko dlatego, że pompka miała dłuższy ciąg pracy.
Więc chyba odpada mi pompa paliwa, pompka w baku jest też chyba ok. Przekaźnik pod schowkiem jest ok i przekaźnik od pompki pod maską też jest ok(cały czas zamknięty).
Gdzie można szukać przyczyny przerywanej pracy tej pompki paliwa, która jest przed filtrem paliwa? Pompka jest ok, bo sprawdzałem, że napięcie dochodzi w trybie przerywanym, w tym samym trybie zapala się i gaśnie dioda oleju(co olej ma do tego?)
dzięki z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 00:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 21:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeżeli przekaźnik się nie umie zamknąć to weź go wyciągnij i przeczyść (czasami wystarczy popsikac WD 40) bo powinien się zamknąć i koniec, jeżeli to jest przekaźnik od pompki w baku to ona działa też tak jak przekaźnik czyli włącza się i wyłącza co powoduje że do silnika nie dochodzi odpowiednia ilość paliwa.
Jak przeczyszczenie nic nie da to sprawdź czy na odpowiednich stykach jest napięcie (stacyjka w pozycje II i sprawdzaj) i nie może skakać jeżeli skacze to wiemy że to jest coś jeszcze przed tym przekaźnikiem a w najgorszym wypadku przekaźnik do wymiany.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob Paź 10, 2009 22:18
no właśnie zamieniłem przekaźniki miejcami, żeby zobaczyć czy to wina przekaźnika czy wina sterowania, no i to samo, czyli przekaźnik jest ok, tylko to sterowanie nie. I ten przekaźnik pod schowkiem to załącza pompkę paliwa przed filtrem(chociaż może i jednocześnie pompkę w baku). Zresztą to wina sterowania, więc pytanie brzmi co steruje tym przekaźnikiem? Ten przekaźnik to pierwszy od góry i od lewej strony z czterech przekaźników pod schowkiem.
czy ta pompka przed filtrem paliwa powinna cały czas chodzić?
ona musi przez chwile działać aby wytworzyć ciśnienie w układzie a w takiej sytuacji ona nie jest w stanie tego zrobić.
zobacz na schemacie elektrycznym z czego idzie przewód do tego przekaźnika i będziesz wiedział na co popatrzeć i nie musi to być wina sterowania (może być winny kabel) wystarczy że jest za małe napięcie na przekaźniku i już się nie zamknie i będzie robił dokładnie jak jak teraz robi u Ciebie dlatego pisze abyś sprawdził napięcie jakie jest podawane na ten przekaźnik i tak jak pisałem prędzej zobacz schemat elektryczny.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Paź 11, 2009 16:55
ok, póki co dzięki, jutro sprawdzę
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 17:55 ]
dzisiaj koło południa poszedłem do autka i zapalił bez żadnego problemu, pochodził około 15 minut, po czym pojawiła się kontrolka "engine fehler" i zgasł i znów naprzemiennie zaczął działać ten przekaźnik z pompką paliwa. Sprawdziłem napięcie na przekaźniku, pojawiało się i znikało, ale gdy się pojawiało to trzymało ok. 12.4V, wina kabla, więc to raczej nie jest. Zgasiłem go, ostudziłem znów odpaliłem bez problemów, po rozgrzaniu to samo. Próbuje na ciepło odpalić komputer wariuje, włącza się trakcja, wskaźnik temperatury płynu chłodniczego skacze w jedną i drugą stronę, tak jak wcześniej opisywałem kontrolka oleju zapala i gaśnie równo z przekaźnikiem pod schowkiem od pompki paliwa przed filtrem i pompki paliwa w baku. Co można wykluczyć a co brać pod uwagę? Zawór wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wałku rozrządu? Sprawdziłem jeszcze dla pewności czy moduł ECM nie jest przypadkiem zalany, ale jest wszystko ok. Może coś z linią paliwową?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Paź 12, 2009 09:36
właśnie odwiozłem go do magika, po podłączeniu pod komputer wyskoczyły chyba wszystkie możliwe błędy razem z niedomagającymi wtryskami na jednym cylindrze, mechanik zdecydował się na wymianę przetwornika ciśnienia oleju(również jako uszkodzony na liście błędów)
co do tej masy to raczej odpada, bo samochód zimny odpala bez problemów i chodzi do nagrzania
btw. ile wtrysków jest w tym Roverku? Jeden na cylinder?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 26 Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:08
dlaczego nie zawór?
jeśli nie zawór to pompa wtryskowa się zawiesza
odpadają opcje ze zwarciem czy zalaniem, jak pisałem za każdym razem na zimno auto pali bez najmniejszych problemów aż temperatura silnika osiągnie 90st. C, odpada jakaś "pływająca" masa
[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 18:08 ]
okazało się, że to nie zawór tylko pompa(przynajmniej takie były podejrzenia), po zregenerowaniu pompy samochód nadal gaśnie, mechanik mówi, że będzie dalej walczył, ale póki co pomysłów żadnych nie ma
To nie będzie raczej żadne uszkodzenie mechaniczne. Ewidentnie szaleje elektryka. Gdzieś jest jakieś zwarcie albo jakiś moduł padł i jak jest zimny to ok ale jak już złapie temp to szaleje.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:55
Chyba nie do końca świetny skoro auto nadal nie pali, a już nawet zregenerował pompę za pare stówek. Przecież mógł sprawdzić bez rozbierania, czy jest sprawna czy nie.
A odepnij czujnik temperatury, może on wariuje i daje błędne info do kompa. Dziwni mnie to że gaśnie jak temp. wzrośnie do 90C. Ewentualnie ogrzewanie na maxa, aby nie pozwolić mu nagrzać do tych 90C i zobaczyć jak długo pochodzi. Może trzeba w tą stronę iść. Ogólnie współczuje.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 23, 2009 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pią Paź 23, 2009 20:00
michal07, poszedłeś w złą stronę moim zdaniem. Problem nie jest związany z układem zasilnia paliwem, tylko problem jest z elektryką/elektroniką, a dokładniej albo zwarcie jest gdzieś, albo coś się stało z ECU, albo jest po prostu uwalone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum