Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 97']Po wymianie HGF wchodzi tylko 2,5l chlodziwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 97']Po wymianie HGF wchodzi tylko 2,5l chlodziwa
Autor Wiadomość
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:16   [R214 97']Po wymianie HGF wchodzi tylko 2,5l chlodziwa

witam,
zalozylem kiedys temat zwiazany z tym ze uklad nie chcial mi sie napelnic do prawie 5l podawanych przez producenta... pisalem o substancji zblizonej do mleka w zbiorniczku i uciekajacym oleju...
samochod oddalem do mechanika ktory wymienil mi wszystkie uszczelki w silniku (glowicy, kolektora ssacego i wydechowa) powiedzial ze przez pierwsze 15ookm mam go nie przegrzewac i dobrze przeciscic uklad chlodzenia zalewajac do woda destylowana z plynem do mycia naczyn by ten tluszcz puscil...
jak mechanik powiedzial tak tez zrobilem... potem przeplukalem uklad chlodzacy i zalalem go ciecza chlodzaca... ktorej weszlo 2,5l... i zbiorniczek wskazuje poziom max... uklad odpowietrzniony i autko chodzilo do momentu wlaczenia wentylatora, nagrzewnica na max... troche zeszlo dolalem ale to i tak o ponad 2l za malo w porownaniu do dnych technicznych...

razem z tym pojawil sie inny problemik... autko zaczelo palic duzo wiecej gazu niz zazwyczaj... bardzo ciezko zamknac mu sie w 14-15l w miescie i to przy spokojnej jezdzie (nie przekraczanie 3tys) i nie zebym stal non stop w korkach... wlasnie trasy mam tak dobrze wybrane ze korki zostawiam z boku kosztem nadrobienia kilku km... wczesniej nawet jak czasami mu sie przydusilo to miescil sie w 11l

wiec drodzy forumowicze, powstaja 2 pytania:
1. dlaczego wchodzi tak malo plynu do chlodnicy?? czy mu to nie zazkodzi??
2. co ze spalaniem?? nie obejdzie sie bez wizyty u gazownika??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:24   

byc moze chłodnica sie zapchała sprawdzałeś czy równo sie nagrzewa??????

Co do spalania to nie mam pojecia bo gazu nie mam!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:46   

odnośnie chłodzenia to jak napisał Vesper416 przyczyny mogą być min 2 - zatkana chłodnica lub uszkodzony termostat (nie otwiera się)
a problemy z gazem są najprawdopodobniej wynikiem braku obiegu chłodziwa - parownik nie grzeje się odpowiednio i samochód spala gaz w stanie ciekłym zamiast gazowym (przy slabo zagrzanym parowniku gaz nie zdąży sie rozprężyć i częściowo podawany jest w stanie ciekłym do silnika co powoduje zwiększone zużycie)

pierwsze to sprawdzic czy termostat się otwiera i czy chłodnica równo sie grzeje a dopiero jak tam będzie ok sprawdzić temp parownika - jeśli będzie ok i dalej będzie zwiększone zużycie gazu to do regulacji
(a na marginesie czy przypadkiem nie czuć mocno gazu po zastartowaniu auta?)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:58   

chlodnicy jeszcze nie sprawdzalem... nagrzewanie autka dzialalo i temperatura utrzymywala sie na polowie skali wiec myslalem ze wszystko jest ok...
ale dobra sprawdze to i napisze...
a co do termostatu to powiedzcie dokladnie gdzie on jest... cos czytalem ze mozna go znalesc przy kolektorze ssacym z tylu silnika

i jak sprawdzic czy napewno termostat jest zepsuty??
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:33   

dziadekc1 napisał/a:
1. dlaczego wchodzi tak malo plynu do chlodnicy?? czy mu to nie zazkodzi??


Podstawowa zasada, że jeśli wymienia się płyn poprzez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy, zresztą tak jak tu na forum jest opisane.
Nigdy nie spuścisz całego płynu, bo zostaje pewna ilość w bloku silnika a dokładnie na poziomie łączenia się głowicy z blokiem :wink: Drugą sprawą jest dobre odpowietrzenie układu chłodzenia bo z tym też są problemy poniekąd.

dziadekc1 napisał/a:
2. co ze spalaniem?? nie obejdzie sie bez wizyty u gazownika??


Wizyta u gaziarza wszystko ci powie. Ale nic nie piszesz co masz za instalacje.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 06:31   

Prowda. Kto by się bawił w okręcanie tych magicznych "kraników" na chłodnicy.. Delikatne to i jak się ruszy, to i szczelność potrafi stracić. A sam wąż jak się odejmie, wszak to tylko jedna opaska, to borygo leje się pięknie i w parę sekund, co ma wylecieć, to wyleci. Całości nigdy się nie da usunąć, no chybaże ktoś by wziął samochód w ręce i wytrząsł, trzymając do góry nogami..
Układ chłodzenia w tych silnikach jest zupełnie niezrozumiale powidziwiany i czasami się to mści. Jeśli nie chce wejść więcej boryga, jak 2.5 litra, to oznacza, że termostat nie pozwala napełnić chłodnicy, a weszło tylko w blok i przewody. Trzeba zapalić silnik i na otwartym zbiorniczku czekać, aż zacznie się odpowietrzać i otwierać powoli termostat, albo zalać go borygiem wcześniej już zagrzanym, choć jak silnik jest zimny, to i tak to ciepło zaraz zabierze.
Na spokojnie zapal silnik, otwórz korek zbiorniczka, przygotuj lejek i borygo i czekaj, aż to, co jest nalane, zniknie, tzn. popłynie w "duży" obieg, do chłodnicy.
Czasami, przy odpowietrzaniu, potrafi wejść "worek powietrzny" w przewód gumowy i blokować napełnianie borygiem układu (pompa wody to w zasadzie odrzutnik cieczy a nie pompa, ma małą wyporność). Pomaga profilaktyczne pouciskanie węży paluchami, w sposób prawie że taki sam, jak dokonuje się masażu bezpośredniego serca.
Acha - przy napełnianiu układu otwórz nagrzewnicę na max. grzanie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 12:23   

azor77 napisał/a:
Wizyta u gaziarza wszystko ci powie. Ale nic nie piszesz co masz za instalacje.
instalacja normalna wielopunktowa ze sterownikiem RAZMUS...
to ponad 2litry moglo zostac w ukladzie?? nie ma grzies pod blokiem jakiejs srobki "kranika" dzieki ktoremu sposcil bym wszystko??

to co jechac do gazownika czy odposcic?? bo szkoda wydac 100zl jezeli to nie bedzie w tym problem

[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 13:23 ]
i jak sprawdzic ta chlodnice czy grzeje rowno?? co reka przyklada w poszczegolne miejsca i patrze??
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 12:35   

Cytat:
i jak sprawdzic ta chlodnice czy grzeje rowno?? co reka przyklada w poszczegolne miejsca i patrze??
:ok2: zgadles.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 14:30   

Cytat:
to ponad 2litry moglo zostac w ukladzie?? nie ma grzies pod blokiem jakiejs srobki "kranika" dzieki ktoremu sposcil bym wszystko??


Brak kraników itp. :/

oprawca_1978 napisał/a:
Układ chłodzenia w tych silnikach jest zupełnie niezrozumiale powidziwiany i czasami się to mści. Jeśli nie chce wejść więcej boryga, jak 2.5 litra, to oznacza, że termostat nie pozwala napełnić chłodnicy, a weszło tylko w blok i przewody.


Zgadzam się z kolegą ale raczej nie w blok bo pozostał stary, tylko głowice i przewody. Zauważcie na zdjęciu że, nigdy nie spuścisz całego płynu z bloku, czy termostat jest otwarty czy zamknięty, bo płyn nie popłynie pod górkę przez tą metalową rurkę z odpowietrznikiem zaznaczoną na czerwono.
Jest akurat ten przewód tak poprowadzony, nie inaczej.
Ja przy wymianie zrobiłem tak że, raz spuściłem to co zleciało. Zalałem świeżym płynem, pojeździłem i drugi raz spuściłem i zalałem świeżym. Suma summarum weszło 5L. :mrgreen:
Co do gazowni to może masz do wymiany membranę w parowniku. Skoro takie ilości gazu ci wsiąka.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 11:33   

moze ktos mi powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie termostat?? jakies zdjecie pogladowe... wiem jak on wyglada ale go nie widze nigdzie...
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 11:39   

dziadekc1 napisał/a:
gdzie dokladnie znajduje sie termostat??
Na schemacie powyzej zaznaczona jest 3 obudowa termostatu, a w niej termostat.
Na fotce wyglada to tak:
 
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 17:49   

nie dziwie sie ze nie moglem go znalesc... niezle schowany... teraz powiedzcie mi jak tam najlemiej dojsc?? czy sciagnac przednie kolo?? i na lewarek?? bo jakos od gory nie wydaje mi sie abym do niego doszedl... a i jak jest on mocowany?? na sroby??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 19:13   

najlepiej to się położyć na silniku :cool:
od spodu to za bardzo nie dojdziesz :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dziadekc1 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: Poznan

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 20:53   

to jutro bede kombinowal
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Sro Paź 14, 2009 07:39   

dziadekc1 napisał/a:
moze ktos mi powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie termostat?? jakies zdjecie pogladowe... wiem jak on wyglada ale go nie widze nigdzie...


Jak spojrzysz od góry poprzez kolektor dolotowy pomiędzy kanałem 1 i 2 cylindra, to nie ma bata musisz go zobaczyć. Wchodzi do niego gumowy wąż prostopadle do bloku (na schemacie Azora77 - na przedłużeniu zaznaczonego na czerwono kanału tuż przed pompą)
Jak ściągniesz ten wąż z termostatu, zleci Ci reszta brakującego płynu :smile:
Może nie brakujące 2L, ale prawie. :cool:
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SD 97'] Ciezko wchodzi 2-ka - po wymianie MTF...
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sty 13, 2009 13:59
JeRRy3D
Brak nowych postów [r214 1,4 16v] ile wchodzi paliwa do zbiornika
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sie 01, 2009 23:23
krzych
Brak nowych postów [R214 Si] trzeci bieg nie zawsze wchodzi
thunderas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sty 10, 2010 23:10
thunderas
Brak nowych postów [R214] kaprysy alternatora - tylko czy aby napewno?
Cris Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Mar 25, 2011 14:11
Cris
Brak nowych postów [R214] Termistor przy trójniku odpow. tylko za zał. went. ?
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Kwi 24, 2017 20:32
Saaphyri



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink