Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie odpala
Autor Wiadomość
michal07 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 21:59   [R75] Nie odpala
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

witam,

mam następujący problem, wielokrotnie opisywany na forum, jednak żaden do końca nie podobny do mojego.

Otóź, po przekreceniu kluczyka na poz.2 włącza mi się pompka w webasto, załącza mi się pompka paliwa, która jest tuż przed filtrem paliwa, ale ta pompka działa w trybie przerywanym, razem z tą pompką zapala się(i gaśnie) dioda od oleju(tzn.gdy działa pompka to pali sie kontrolka oleju, gdy nie działa pompka, kontrolka nie pali sie), jednocześnie słyszę załączający się(i wyłączający) przekaźnik pod schowkiem. Przekręcam dalej kluczyk rozrusznik kręci, ale silnik się nie zapala, czasem na chwilę zaskoczy, ale chyba tylko dlatego, że pompka miała dłuższy ciąg pracy.
Więc chyba odpada mi pompa paliwa, pompka w baku jest też chyba ok. Przekaźnik pod schowkiem jest ok i przekaźnik od pompki pod maską też jest ok(cały czas zamknięty).

Gdzie można szukać przyczyny przerywanej pracy tej pompki paliwa, która jest przed filtrem paliwa? Pompka jest ok, bo sprawdzałem, że napięcie dochodzi w trybie przerywanym, w tym samym trybie zapala się i gaśnie dioda oleju(co olej ma do tego?)

dzięki z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 00:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 10, 2009 21:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
stratopol 



Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: 47-120 ZAWADZKIE

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 10, 2009 22:04   

jeżeli przekaźnik się nie umie zamknąć to weź go wyciągnij i przeczyść (czasami wystarczy popsikac WD 40) bo powinien się zamknąć i koniec, jeżeli to jest przekaźnik od pompki w baku to ona działa też tak jak przekaźnik czyli włącza się i wyłącza co powoduje że do silnika nie dochodzi odpowiednia ilość paliwa.

Jak przeczyszczenie nic nie da to sprawdź czy na odpowiednich stykach jest napięcie (stacyjka w pozycje II i sprawdzaj) i nie może skakać jeżeli skacze to wiemy że to jest coś jeszcze przed tym przekaźnikiem a w najgorszym wypadku przekaźnik do wymiany.
 
 
michal07 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Paź 10, 2009 22:18   

no właśnie zamieniłem przekaźniki miejcami, żeby zobaczyć czy to wina przekaźnika czy wina sterowania, no i to samo, czyli przekaźnik jest ok, tylko to sterowanie nie. I ten przekaźnik pod schowkiem to załącza pompkę paliwa przed filtrem(chociaż może i jednocześnie pompkę w baku). Zresztą to wina sterowania, więc pytanie brzmi co steruje tym przekaźnikiem? Ten przekaźnik to pierwszy od góry i od lewej strony z czterech przekaźników pod schowkiem.

czy ta pompka przed filtrem paliwa powinna cały czas chodzić?
 
 
stratopol 



Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: 47-120 ZAWADZKIE

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 10, 2009 22:24   

ona musi przez chwile działać aby wytworzyć ciśnienie w układzie a w takiej sytuacji ona nie jest w stanie tego zrobić.

zobacz na schemacie elektrycznym z czego idzie przewód do tego przekaźnika i będziesz wiedział na co popatrzeć i nie musi to być wina sterowania (może być winny kabel) wystarczy że jest za małe napięcie na przekaźniku i już się nie zamknie i będzie robił dokładnie jak jak teraz robi u Ciebie dlatego pisze abyś sprawdził napięcie jakie jest podawane na ten przekaźnik i tak jak pisałem prędzej zobacz schemat elektryczny.
 
 
michal07 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 16:55   

ok, póki co dzięki, jutro sprawdzę


[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 17:55 ]
dzisiaj koło południa poszedłem do autka i zapalił bez żadnego problemu, pochodził około 15 minut, po czym pojawiła się kontrolka "engine fehler" i zgasł i znów naprzemiennie zaczął działać ten przekaźnik z pompką paliwa. Sprawdziłem napięcie na przekaźniku, pojawiało się i znikało, ale gdy się pojawiało to trzymało ok. 12.4V, wina kabla, więc to raczej nie jest. Zgasiłem go, ostudziłem znów odpaliłem bez problemów, po rozgrzaniu to samo. Próbuje na ciepło odpalić komputer wariuje, włącza się trakcja, wskaźnik temperatury płynu chłodniczego skacze w jedną i drugą stronę, tak jak wcześniej opisywałem kontrolka oleju zapala i gaśnie równo z przekaźnikiem pod schowkiem od pompki paliwa przed filtrem i pompki paliwa w baku. Co można wykluczyć a co brać pod uwagę? Zawór wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wałku rozrządu? Sprawdziłem jeszcze dla pewności czy moduł ECM nie jest przypadkiem zalany, ale jest wszystko ok. Może coś z linią paliwową?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 18:53   

pomoże ktoś?
 
 
stratopol 



Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 30
Skąd: 47-120 ZAWADZKIE

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 19:49   

teraz już jedynie ten zawór mi przychodzi do głowy a co jest przed tym przekaźnikiem ??
 
 
michal07 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 20:00   

przekaźnikiem pod schowkiem steruje moduł ECM
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 07:36   

przeczyść masę na kielichu po lewej stronie .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
michal07 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 09:36   

właśnie odwiozłem go do magika, po podłączeniu pod komputer wyskoczyły chyba wszystkie możliwe błędy razem z niedomagającymi wtryskami na jednym cylindrze, mechanik zdecydował się na wymianę przetwornika ciśnienia oleju(również jako uszkodzony na liście błędów)

co do tej masy to raczej odpada, bo samochód zimny odpala bez problemów i chodzi do nagrzania

btw. ile wtrysków jest w tym Roverku? Jeden na cylinder?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 14:59   

michal07 napisał/a:
btw. ile wtrysków jest w tym Roverku? Jeden na cylinder?

Tak jeden. A nie zalało Ci przypadkiem kompa, albo nie robi się zwarcie gdzieś na wiązce co leży w korytku obok ściany grodziowej?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
michal07 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 15:43   

sprawdzałem, komputer suchutki

właśnie okazało się, że jednak wymiana tego przetwornika ciśnienia oleju nic nie dała

pozostaje mieć nadzieję, że to zawór ciśnienia na pompie, jeśli nie to lipa, pompa do regeneracji
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Paź 12, 2009 17:30   

michal07, zawór tu nie jest winowajcą. :sad:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
michal07 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 26
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:08   

dlaczego nie zawór?

jeśli nie zawór to pompa wtryskowa się zawiesza

odpadają opcje ze zwarciem czy zalaniem, jak pisałem za każdym razem na zimno auto pali bez najmniejszych problemów aż temperatura silnika osiągnie 90st. C, odpada jakaś "pływająca" masa

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 18:08 ]
okazało się, że to nie zawór tylko pompa(przynajmniej takie były podejrzenia), po zregenerowaniu pompy samochód nadal gaśnie, mechanik mówi, że będzie dalej walczył, ale póki co pomysłów żadnych nie ma :(
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 10:43   

pomoże jakiś fachowiec od diesla?
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 11:47   

To nie będzie raczej żadne uszkodzenie mechaniczne. Ewidentnie szaleje elektryka. Gdzieś jest jakieś zwarcie albo jakiś moduł padł i jak jest zimny to ok ale jak już złapie temp to szaleje.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 15:50   

Do kogo go wstawiłeś?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 16:47   

Jako że Michał nie odpowiada to ja pozwolę sobie odpowiedzieć.
Do Artura Myszka z Kartuz. Świetny specjalista od pomp wtryskowych.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:55   

Chyba nie do końca świetny skoro auto nadal nie pali, a już nawet zregenerował pompę za pare stówek. Przecież mógł sprawdzić bez rozbierania, czy jest sprawna czy nie.
A odepnij czujnik temperatury, może on wariuje i daje błędne info do kompa. Dziwni mnie to że gaśnie jak temp. wzrośnie do 90C. Ewentualnie ogrzewanie na maxa, aby nie pozwolić mu nagrzać do tych 90C i zobaczyć jak długo pochodzi. Może trzeba w tą stronę iść. Ogólnie współczuje.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 23, 2009 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 20:00   

michal07, poszedłeś w złą stronę moim zdaniem. Problem nie jest związany z układem zasilnia paliwem, tylko problem jest z elektryką/elektroniką, a dokładniej albo zwarcie jest gdzieś, albo coś się stało z ECU, albo jest po prostu uwalone.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 1.8 odpala i gaśnie lub nie odpala]
Szymek05 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lis 14, 2016 07:27
Szymek05
Brak nowych postów [R75] Nie odpala
JacekM Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Lis 26, 2015 00:16
MaReK
Brak nowych postów [R75] Nie odpala
Ikwan Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 17, 2012 13:10
apples
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Nie odpala
tofi68 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Lip 01, 2010 13:19
jpawel
Brak nowych postów [R75] Nie odpala.
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Cze 05, 2012 22:31
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink