Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Jak w temacie, jezdzilem juz wieloma samochodami ale w moim swieżo nabytym aucie bardzo ciężko wchodzą biegi (muszę użyć siły aby włożyć bieg), Czy to normalne w tych autach
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 00:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 23, 2008 13:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie ... Jak Ci łapie sprzęgło ? Nisko, wysoko ? Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku ukł. wysprzęglenia. Sprawdź także poziom oleju w skrzyni (nie zaszkodzi go wymienić). Zobacz także jak wygląda stan wodzików od lewarka, może ktoś naprawiał i za mocno dokręcił krzyżaki.
Sprzęgło bierze jak na mój gust normalnie dosyć wysoko, sprawdzalem płyny w zbiorniczkach i są w normie. Wiem że jest miarka oleju w skrzyni tylko nie wiem jak z niej korzystać
olej w skrzyni sprawdza sie odkrecajac śrubke przy półosi lewej. Opisy z fotkami są na forum Jak już będziesz pod spodem, to sprawdź czy czasem ktoś nie dokręcił za mocno śrub na drążku zmiany biegów
Witam. Miałem wczoraj dziwną sytuację. Otóż wyjechałem w trasę i przez ok. 10 km jechałem na 4 biegu(nie mogłem wyprzedzić kilku tirów). A gdy chciałem wrzucić 5 bieg okazało się, że nie wchodzi więc włożyłem z powrotem 4. Drążek chodził bardzo ciężko,nie mogłem wyczuć gdzie jest luz. Na siłę wbiłem 5. Po jakimś czasie biegi zaczęły wchodzić normalnie, ale potem znów to samo i tak kilka razy, aż w końcu wszystko wróciło do normy.Teraz jest ok. Dodam, że ciężko było włożyć każdy bieg, tak jakby coś trzymało lewarek od spodu. Sprzęgło pracuje normalnie, nic nie zgrzyta, płyn w zbiorniczku jest, olej w skrzyni wymieniany ok. 3 miesiące temu. Byłem u magika-mechanika: stwierdził, że może to wina oleju, że zgęstniał(?), temp. w nocy ok. 0 stopni. Olej jaki zalałem to mobil 75w90. Miał może ktoś podobną przygodę?
jak już pisałem powinien być 75w80 i w każdym temacie o tej skrzyni znajdziesz taką informację pod nazwą mtf-94
nie wiem co się będzie działo na 75w90 i nie zamierzam tego sprawdzać na swojej PG1
tomyx napisał/a:
a może jakieś wodziki? gdzieś o tym czytałem,ale nie pamiętam szczegółów
Podjechałem na kanał, znajomy przesmarował ten wodzik co wchodzi do skrzyni,jest on na końcu drążka,widać było, że jest podrdzewiały. A co do oleju to byłem pewny, że miał być 75w90. Kupuję MTF 94!
[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 16:02 ]
oby nie za późno
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 102 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Paź 15, 2009 19:42
Skrzynia ci na pewno od tego nie padła .
Swoją drogą cały ten mechanizm to jedna wielka klapa. Ja mam problem z wbiciem 5 i nie mogę sobie poradzić. Po przekorczeniu 2 tyś obrotów zawsze zgrzyta. Jak zmienię przy 1900 już nie. Czasem ciężej mi też wbić 2. Myślę, że to może być wina luzów na krzyżaku i drążku.
Swoją drogą czy ten krzyżak można kupić w ASO za jakąś rozsądną cenę? Ktoś się może orientuje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum