Padło mi sprzęgło na sprężarce - chrobocze ma luzy we wszystkich kierunkach i grzeje sie na tyle ,że aż pasek śmierdzi gumą.
Niestety miejsca tyle ,że palec trudno włożyć ( a paluszki mam chude ) i żeby nie rozszczelniając klimy móc to wymienić trzeba........ i tu moje pytanie :
Czy ktoś przerabiał odkręcenie belki pod silnikiem , odkręcenie sprężarki i opuszczenie jej w dół na tyle by dało się zdjąć koło pasowe i naprawić/wymienić bez odkręcania przewodów klimy ? Lub teoretycznie czy ktoś uważa ,że jest to wykonalne ?
A tak przy okazji to czy sprężarka od benzyny jest taka sama jak w dieslu ? z wyglądu wyglądają tak samo, jedynie modelem się różnią z tego co zauważyłem ( na naklejce pisze przy D = 1016 a przy B=1011 ) taniej dorwać całą sprężarkę z benzyniaka niż z diesla, a samo sprzęgło używane jest raczej nieosiągalne bo nikomu sie tego rozbierać nie chce. więc dobrą wiadomością było by ,ze od benzyniaka tez podejdzie.
Paul: Czemu chcesz opuścić klimę? Już jej nie kochasz ? Poprawiłem temat
Ostatnio zmieniony przez Paul Sob Paź 17, 2009 19:23, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 19, 2009 21:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Yassu [Usunięty]
Wysłany: Czw Lut 19, 2009 23:17
Hmmm...może niech się wypowie jakiś szpec od sprężarek, dla mnie różnica w tym oznaczeniu 1011 vs 1016 raczej nie ma znaczenia, ale nie znam się na tyle by móc to stwierdzić!!
Podpowiem tylko tyle, że ja wymieniałem u siebie sprężarkę, która była wymontowana z anglika i nie pamiętam jaki tam był numer 1016 czy 1011 Ale jak będziesz kupował to zwróć uwagę na jedną bardzo istotną sprawę!! Idź do auta i policz ile masz rowków na kole pasowym!!! I jaki masz pasek 5PK czy 6PK (tzn 5 lub 6 rowków). Jeśli wszędzie będziesz miał 6PK to kupuj sprężarkę z kołem też 6PK inaczej będziesz miał tak jak u mnie czyli przekładanie starego koła na "nową" sprężarkę!
tak tylko ,ze do tych śrub sie nie da dojśc bez opuszczenia spręzarki bądź całego silnika bo odstęp między kołem pasowym a boczną grodzią kompry silnika jest koło 1cm. Najtańszym i najpewniejszym rozwiązaniem była by wymiana łożyska a nie kupowanie używki a że mam jeszcze tydzień ferie to chyba spróbóje pokombinować coby zaoszczędzić kasy.
chudson, a nie wygodniej pojechac do specow zeby spuscili czynnik, zrobic sobie sprezarke i potem zaladowac czynnik ponownie? Placisz tylko ok.40zl i ewentualna roznice jesli brakowalo Ci czynnika. Wcale nie musisz go tracic. Oni Ci spuszcza i bedziesz wiedzial ile bylo a potem nabija Ci i doladuja najwyzej jak bedzie brakowalo.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Jak do przodu ? z przodu jest pas przedni i chłodnica ? pas sie demontuje ? myślałem ,ze jest zgrzewany ?
Zaraz ide kombinować
Może i wygodniej spuścić czynnik ale jedni "spece" powiedzieli ,ze nie będa sie tak bawić i ,że moge zostawić auto do naprawy a więcej nie chciało mi sie jeździć i pytać kto będzie chciał mi czynnik spuścić a potem nabić go zpowrotem.
chudson, błagam popraw ten temat bo ilekroć na niego zerknę to zaczynam myśleć o co chodzi. Chyba że to zamierzony zabieg mający na celu zwrócenie uwagi
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
No i naprawione, dojście do lewej górnej śruby ( stojąd przodem do koła pasowego ) było dosyć trudne i wymagało odkręcenia koła na pompie wspomagania, oraz lewego leflektora zeby móc tam klucz wepchnac i jakoś powolutku ją odkręcić
Reszta śrub poszła bez większoego problemu następnie:
Odkręciłem calą belkę pod silnikiem i przewody od alternatora (zeby aluminiowy przewód od klimy przesunąć przeszkadzały ) a następnie maksymalnie odgiołem sprężarke w dół aby koło pasowe z sprzęgłem znalazło sie poniżej prawej scianki bocznej.
Póżniej wystarczyło odkręcić 1 śrubę, podważyć sprzęgiełko ze środka koła i wyciągnąć je, wyjąć pierscień osadniczy ( mniejszy z dwóch jakie tam są ) i wcisnąć tam ściągacz by zdjąć całe kółko. Wybicie łożyska i włożenie nowego ( 60zł ) i skręcenie w odwrotnej kolejności.
Uważać trzeba ylko na ten aluminiowy przewód idący do góry silnika bo umnie sie niebezpiecznie odkształcił i trzeba go było naginać.
Ale przyjamniej znam odpowiedż na swoje pytanie: JEST TO WYKONALNE
Hej
znów musiałem pogrzebać przy klimie i znalazłem prostszy sposób na rozebranie sprzęgła wiskotycznego - może sie komuś przyda :
Odkręcamy belkę przednią wraz z drążkami reakcyjnymi ( 4 ruby + 1 śruba od prawego drążka) , odkręcamy poduszkę silnika górną prawą ( 3 śruby ) silnik opuszcza się w dół, wystarczy go jeszcze tylko trosze przydusić od óry żeby mocno siadł i mamy dobry dostęp do kółka na klimie.
Przy składaniu do kupy nalezy uważać na pierścień osadniczy aby dobrze wszedł. Mi po jakimś czasie wyskoczył i kółko z łożyskiem pocharatało kołnierz sprężarki
Tak więc orientuje się ktoś jaka jest zamienność sprężarek w dieselkach ?
Moja to SD7V... model 1016 - czy zamienna jest ona z np modelem 1010 ? Na oko wyglądają tak samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum