Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si] Dusi się, skacze.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 Si] Dusi się, skacze.
Autor Wiadomość
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 11:39   [R214 Si] Dusi się, skacze.

Znajomego R214 Si, przy rozpędzaniu się, na biegu pierwszym i drugim przy dodaniu gazu lekko skacze, dusi się, tak jakby mu nie dochodziło paliwo, z tym że paliwo oczywiście jest. Macie może jakieś pomysły?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 11:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bandieta 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 145
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 12:17   

U mnie to był czujnik temeperatury.
Sprawdz też palec, kopułkę, przewody, wyczyść przepustnice.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 12:19   

zmien filtr paliwa i powietrza :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 19:54   

to, że paliwo jest nie znaczy że dochodzi do silnika (można odłączyć przewód od filtra podłożyć pojemnik i włączyć stacyjkę na 2 pozycję - pompa poda startową dawke paliwa - będzie wiadomo czy dobrze działa)
podstawa to wymiana filtrów i sprawdzenie układu zapłonowego (kopułka, palec, kable, świece)
poza tym czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 17:38   

Dzięki za pomysły, zabieram się do tego na weekendzie. Będe pisał o wynikach pracy i dam znać co to było.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 17:42   

czekamy niecierpliwie na efekty prac :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 10:37   

Sprawy mają się tak:
1. Filtr paliwa zmieniony na nowy
2. Filtr powietrza jest OK
3. Przewody sprawdzone
4. Paliwo dochodzi, tzn pompka podaje dawkę startową
5. Kopułka sprawdzona, daje iskrę na każdą świece

Co gorsza auto ostatnio w ogóle nie chciało zapalić, dopiero na pych zapalił (zgasł 2 razy, za 3 się udało). Pozostaje mi jeszcze przepustnica i silnik krokowy do sprawdzenia (jutro będę o tym pisał). Dodatkowo zauważyłem, że coś iskrzy poniżej wtrysków, póki co nie mam pojęcia co to jest. Może macie jeszcze pomysły na co zwrócić uwagę?

BTW. Z tym skakaniem, duszeniem się to występuje na każdym biegu tak do 3 tys. obrotów, powyżej idzie jak szalony i wszystko jest OK.
 
 
 
pol82 




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Cisiec (koło Żywca)



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 10:51   

Dokładnie taki sam mam przypadek opisany w innym poście ale nikt mi nie odpisał.
barti 101 czy do tyłu jedzie normalnie? Bo tak jest u mnie. Jak silnik się zagrzeje to potem jest OK sprawdź czy też tak macie. Ale czy iskrzy nie zauważyłem bo mam kłopot z kołem pasowym.
Pozdrawiam.
_________________
Kocham mojego ROVERka!!
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 11:09   

barti101 napisał/a:
Dodatkowo zauważyłem, że coś iskrzy poniżej wtrysków, póki co nie mam pojęcia co to jest. Może macie jeszcze pomysły na co zwrócić uwagę?


Dokładnie tam mieści się cewka zapłonowa. Jest to nie najlepsze miejsce dla niej. Ja już ją dawno z tego miejsca przeniosłem. Bo ulegała częstym zalaniom wodą. :sad:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 18, 2009 11:38   

azor77 napisał/a:
barti101 napisał/a:
Dodatkowo zauważyłem, że coś iskrzy poniżej wtrysków, póki co nie mam pojęcia co to jest. Może macie jeszcze pomysły na co zwrócić uwagę?


Dokładnie tam mieści się cewka zapłonowa. Jest to nie najlepsze miejsce dla niej. Ja już ją dawno z tego miejsca przeniosłem. Bo ulegała częstym zalaniom wodą. :sad:


azor77 gdzie przeniosłeś/umieściłeś cewkę zapłonową?

Teraz to mi się rozjaśnia (wielkie dzięki dla azor77), wjechałem w kałuże, auto zgasło zalało cewkę i nie mogłem odpalić. Auto skacze, dusi się, więc muszę rozebrać przepustnice, wyczyścić tak samo z silniczkiem korkowym. Teraz tylko zrobić! Miejmy nadzieję, że będzie OK. Będę pisał o postępach.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 18, 2009 11:44   

barti101 napisał/a:
azor77 gdzie przeniosłeś/umieściłeś cewkę zapłonową?


W okolicę zbiorniczka z płynem od wspomagania.
A cewkę porządnie wysusz i powinno być dobrze. :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 19:11   

jednak mój tok rozumowania nie był dobry w tym przypadku. Mam duże problemy z odpaleniem auta, zaczyna "łapać" na 1-2 sek. i gaśnie (brak reakcji na gaz).
Wyczyściłem dziś przepustnice (bez silniczka korkowego, bo takowego nie mam) i nic, tylko się pogorszyło, bo oczywiście musiałem sobie poregulować obroty i teraz nie mogę ich ustawić. Przewód od cewki iskrzy, a raczej świeci na niebiesko (prawie jak palnik gazu) i tym samym kwalifikuje go do wymiany.
Wygląda na to, że moje próba ożywienia roverka znajdzie finał u mechanika. i to jeszcze będę musiał go tam zapchać, bo spod domu raczej nie będę ruszał z 4 tys. obrotów. Chyba, że się uda coś jeszcze zdziałać.
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 25, 2009 01:41   

kolego mam tak samo tylko ze ja 2 km na holu auto ...a potem staje ja z kluczyka i normalnie odpala...kużwa mam już tego serdecznie dość ! mechanik koniec
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 25, 2009 09:46   

barti101 napisał/a:
oczywiście musiałem sobie poregulować obroty i teraz nie mogę ich ustawić.
tam nie wolno nic ruszać :/
jeśli regulowałeś tą śrubą przy przepustnicy, to teraz mechanik nie dojdzie do ładu...
poszukaj na forum o tej śrubce, ją trzeba ustawić tak, zeby potencjometr przepustnicy miał odpowiednie wartości...
a silniczek krokowy masz, tylko nie w przepustnicy, a 10 cm obok na kolektorze ssącym :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 26, 2009 15:45   

Temat dalej nie rozwikłany. Mój fachowiec, mechanik "osiedlowy" powiedział, ze ma czas za jakieś prawie 2 tyg. a więc dalej będę działał sam. Dziś mam zamiar wyczyścić korkowca i w dalszej kolejności będę zastanawiał się na kupnem kopułki i palca, wyczytałem w innym wątku, że to ma pomóc a samo czyszczenie nie zawsze wiele daje. Na uwadze mam jeszcze cewkę.
Z tego wszystkiego problemy są takie (dziś wieczorem może stawie jakiś film na youtube):
1. Problem z odpaleniem na zimnym silniku, pali ciężko po czym zaraz gaśnie, brak reakcji na dodanie gazu
2. Falują obroty (od 1,2 do nawet 4tys.)
3. Dalej problem z tym skakaniem, przyduszaniem

Proszę o jeszcze jakieś sugestie, bo to super auto stoi ciągle w garażu
 
 
 
master55 



Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 21:19   

I jak problem rozwiązany? Jestem ciekaw, bo mam taki sam.
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 27, 2009 21:38   

Problem rozwiązany. Wymieniłem przewód od cewki do kopułki i wyczyściłem porządnie silniczek krokowy, przepustnicę i POMOGŁO.
Auto odpaliło bez problemu, obroty nie falują, auto nie skacze, także podstawą jest sprawdzenie kabli, kopułki, palca, świec + czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego. Z góry wszystkim dziękuję za pomoc. Teraz mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym, ale o tym w innym wątku.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R214 ] Skacze na 1,2 i wstecznym biegu
Berg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Lis 25, 2010 17:05
Berg
Brak nowych postów [R214 Si] Silnik skacze przy ruszaniu
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pią Lut 01, 2013 22:53
Marcin1985
Brak nowych postów [R214]Silnik się dusi ,przegrzany katalizator
adylth Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 19, 2011 09:04
Kozik
Brak nowych postów [R200] temperatura silnika mi skacze
lukasz52 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Lut 28, 2012 15:49
grabarz
Brak nowych postów [R200] Skacze i sie dławi ale na ssaniu jest ok
Jago Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Kwi 05, 2011 06:59
pistolet



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink