poszukaj trochę, na pewno znajdziesz informacje o możliwości podregulowania ręcznego przez otwór szpilki koła poprzez przekręcenie widoczną przez ten otwór zębatką za pomocą cienkiego śrubokręta, po ustawieniu otworu szpilki w okolicach pionu u góry.
poza tym po zmontowaniu warto zawsze kilkanaście razy zaciągnąć i spuścić ręczny, żeby się poukładał i napiął samoregulator
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 21:26
Jak wymieniłeś bębnotarcze, klocki i szczęki to z pewnością zapomniałeś podregulować rozpieracza od szczęk - bolec z gwintem i śrubą wchodzący w rurkę.
Możesz trochę podciągnąć na śrubie pod dźwignia ręcznego w kabinie, lub podregulować rozpieracz przez otwór od śruby mocującej koło. Poszukaj na forum było opisane. Ja na Twoim miejscu zwaliłbym jeszcze raz bębnotarcze, ustawił rozpieracz tak aby szczęki delikatnie szorowały po bębnotarczy i skręcił. Przejechał kawałek na ręcznym, aby dotrzeć i ewentualnie teraz dopiero podciągnął na śrubie pod dźwignią ręcznego.
Witam Ja dzisiaj zabrałem się za podciągnięcie ręcznego ,zrobiłem dokładnie tak jak pisze na forum .Poluzowałem linkę przy rączce i przy kołach podkręciłem zębatkę tak że zaczynały łapać szczęki ,dokręciłem śrubę pod rączką i hamulec ręczny jest ale dopiero na ostatnim ząbku DLACZEGO
Możesz trochę podciągnąć na śrubie pod dźwignia ręcznego w kabinie
Ja właśnie tak u siebie podciągnąłem ręczny. Kilka obrotów śruby znajdującej się pod mieszkiem ochronnym na ręcznym i teraz można kółka kręcić:) ręczny trzyma i nie musiałem w tarczobębnach nic przestawiać.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lis 12, 2009 21:40
nakrętka regulacyjna pod ręcznym, nie powinna być wkręcona bardziej niż na 25mm ( wolnego gwintu max 25 mm).
[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 21:40 ]
wiesiek63 napisał/a:
Ja tu pod ręcznym podkręcone mam do oporu i tu jest problem nie wiem co dalej robić
może trzeba ściągnąć tarczobębny,wyczyścić je i szczęki, a całość oglądnąć czy nie jest zużute.Trzeba tak regulować, by na drugim ząbku szczęki już dość dobrze hamowały, ale jeszcze nie blokowały koła. Blokada na trzecim.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 20:59
Coś nie tak.Powinno zadziałać po tym zabiegu.U mnie tarcze i szczęki były nieszczególne ale jeszcze nie wymienialem.Poprzedni właściciel nie dbał o te rzeczy,więc ręczny łapał"pod sufitem.Podciągnąłem na zębatce,wyregulowałem śrubą i jest brzytwa.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 13, 2009 21:00
wiesiek63 napisał/a:
a hamulec łapie dopiero na ostatnim ząbku.
jak nie można lepiej wyregulować , to może linki są naciągnięte + szczęki wytarte + bęben rozjechany.Można jeszcze sprawdzić czy jest wszystko dobrze w tzw. kompensatorze ręcznego ( łączenie wszystkich linek przy dźwigni).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum