Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:11 [R75] Problem z kluczykiem, stacyjką,
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Po pierwsze witam wszystkich bo to pierwszy post na tym forum (szkoda że od razu z problemem)
Problem następujący: nie idzie przekręcić kluczyka w stacyjce w rover'ku 75, nie wiem co mogło być przyczyną, cały czas działał poprawnie. Objawy są następujące: nie idzie w stacyjce ani trochę przekręcić kluczyka, natomiast można otworzyć kluczykiem tylną klapę.
Po wielu przemyśleniach doszedłem, że problem może jest powiązany z tym, że problem wystąpił, gdy moja żona próbowała uruchomić silnik drugim kluczykiem, który nigdy nie był używany wcześniej przez nas. Niestety teraz stacyjka nie reaguje na żadne z kluczy.
Proszę o poradę jak można rozwiązać ten problem, najlepiej łopatologicznie bo żadnym specem od roverków nie jestem.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 06, 2010 23:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:52
To nie dotyczy tylko Rovera.Miałem dokładnie to samo w służbowym citroenie.Nowy,nie używany klucz coś poruszył i nie dało się obrócić stacyjki starszym kluczykiem.
Nie pozostaje Ci nic innego tylko kombinować,może psiknąć jakimś WD-40 i ruszać kluczem na wszystkie strony(o ile jesteś pewny że to właściwy klucz).Przypuszczam,że na odległość nikt nie da Ci lepszej rady.Ostateczność to wizyta u pana od awaryjnego otwierania...tylko to musi być naprawdę fachowiec.W sierpniu wybraliśmy się z żoną w Polskę z przyczepą kempingową i po 300-tu km okazało się,że klucze zostały w domu.Dopiero trzeci fachman,na drugim końcu kraju dał radę!
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 19:59
problem czysto mechaniczny - najprawdopodobniej rozsypała się któraś zapadka co często się zdarza po użyciu "świeżego" kluczyka - jeśli nie pomoże delikatne nasmarowanie np smarem silikonowym lub PTFE (nigdy olej czy wazelina) to pozostaje wymontować stacyjke i zanieść do ludka zajmującego się mechaniką precyzyjną (choć goście od dorabiania kluczy też czasem się tym zajmują) i powinno udać się ją naprawić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Spróbuj ruszyć lekko jednocześnie kierownicą w lewo.
No tak zapomniałem dodać, że jestem młodym kierowcą i problem może być dość błahy.
Oczywiście rada SeniorA pomogła za co bardzo bardzo dziękuję
choć już raz kiedyś miałem taką sytuację w innym aucie tutaj o tym nie pomyślałem tylko upatrywałem winy w tym nieużywanym kluczyku.
dziękuję również innym za pomysły.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
chodziło że rada jego pomogła a nie że SeniorA to kobieta
chociaż ja na samym początku też miałem pewne wątpliwości ale strzałka w avatarze ku górze i podpis rozwiało je
ok fakt nie doczytałem dokładnie
ale już wiele razy widziałem że biorą Go za Seniorę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Paź 20, 2009 11:26
Jako ślusarz z zawodu (niewykonywany obecnie) odradzam stosowanie wszelakich środków typu WD-40 do jakichkolwiek zamków, nie tylko samochodowych, ale i drzwiowych ponieważ WD bardzo dokładnie rozpuszcza i wymywa oryginalny smar z zamka co powoduje jego przyspieszoną korozję i szybkie ponowne problemy, lepiej zastosować jak już wcześniej kolega wspomniał smar silikonowy lub specjalne oleje do zamków z mikrocząsteczkami PTFE, a mój sposób na wszelkie zamki- oliwka do smarowania maszyny do szycia (z umiarem)- sprawdzone od lat i zawsze w krytycznej sytuacji mama, teściowa ratuje zamek
a mój sposób na wszelkie zamki- oliwka do smarowania maszyny do szycia (z umiarem)
albo oliwka (często w spreyu) z kompletu wiertarki HILTI the best.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum