Forum Klubu ROVERki.pl :: R400 LISTWA LED W LAMPCE POD SUFITEM - TUTORIAL
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R400 LISTWA LED W LAMPCE POD SUFITEM - TUTORIAL
Autor Wiadomość
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 15:53   

radek100nx, Krzysi3k5, może jakiś oporniczek trzeba wstawić jeszcze? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 15:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
radek100nx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: WPI



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 16:01   

Można wstawić oporniczek, ale on spowoduje tylko spadek napięcia. Nie zmieni to faktu, że znikomy prąd płynie i akumulatorek powolutku się wyczerpuje. Przy jednej nocy nie ma problemu, ale jak samochód postoi 2-3 tygodnie i zapomni się wyłączyć oświetlenia może być kiepsko. Ja na razie po prostu wyłączam wieczorem oświetlenie ręcznie.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 16:09   

Można spróbować włączyć opór rzędu 200 - 1000 Ohm równolegle z zasilaniem listwy diodowej. W przypadku 200 Ohm moc takiego rezystorka powinna wynosić około 1W, natomiast przy 1kOhm wystarczy 0,25W. Powinno to pomóc oszukać urządzenie ściemniające oświetlenie, że zasila ono "produkt żarówkopodobny" ;)

Najlepiej zacząć od 1k, a jeśli to nie spowoduje całkowitego zgaśnięcia diód to stopniowo zmniejszać opór.
 
 
radek100nx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: WPI



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 10:55   

marcin316 napisał/a:
Najlepiej zacząć od 1k, a jeśli to nie spowoduje całkowitego zgaśnięcia diód to stopniowo zmniejszać opór.


Tylko ten opornik połączony szeregowo sprawi też, że diodki będą ciemniej świecić.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 11:44   

Dlatego napisałem aby podłączyć go równolegle ;) Diody mają znikomą rezystancję i układ ściemniający może wariować... stąd można spróbować go oszukać dodatkowym obciążeniem o charakterze rezystancyjnym. Nie spowoduje to zmiany w natężeniu świecenia diód.
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 20:49   

Panowie, którzy mają listwę led u siebie zamontowaną - mam na myśli tą elastyczną.
W opisie aukcji jest napisane, że można ją ciąć co 3 diody. Czy sądzicie, że nie nyłoby problemu, gdybym chciał ją pociąć i później dolutować do odciętych kawałków kabeli zasilające?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 21:05   

Chyba ciężko będzie z lutowaniem, wszystko jest zatopione w kawałku tworzywa, no nie wiem czy się tak da.
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 14:47   

Wygląda dobrze. Ale czy nie prościej podmienić żarówki na LEDowe? Wtedy montaż polega na wymianie, a efekt jest naprawdę dobry (lepszy niż fabryczny).

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 15:47 ]
Jeszcze 3. Przepraszam, że tyle fot ale chcę pokazać, że można prawie wszystko na LEDy wymienić. Żarówki to W5W i C5W 39mm. Wnętrze oświetlone jest barwą dzienną, tylko słabszą - zdjęcie nie oddaje jak jest naprawdę. Fabryczne przy tym wysiadają.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Ostatnio zmieniony przez Mayson Czw Paź 22, 2009 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 16:32   

Mayson, pokaż o jakie dokładnie Ci chodzi, bo wiele jest "ledowych" na rynku ;/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:02   

Chodzi o LEDowe odpowiedniki żarówek, które masz standardowo zamocowane. Np. w schowku, bagażniku, lampkach wnętrza, są C5W i ich odpowiednik wygląda jak poniżej - ma 36mm długości i 6 diod. Świeci światłęm białym/dziennym. W postojówkach i oświetleniu blach masz W5W, odpowiedniki jak poniżej. Koszt śmieszny obecnie, oferta ogromna.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:11   

C5W jest ok, ale reszta to slabej jakości - tak z własnego doświadczenia :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:17   

A! I ściemnianie nie działa, tzn. diody po prostu gasną gwałtownie.
kharry napisał/a:
C5W jest ok, ale reszta to slabej jakości - tak z własnego doświadczenia

Słabej nie słabej, kosztują grosze, wyglądają dobrze, przepalać się nie przapalają, żrą mniej prundu, lepiej oświetlają, a kwestia jakości... jeśli chodzi o ten plastik, to w czymś to musi być osadzone - mi się nic nie sypnęło i wg mnie jest zrobione jak należy; ani lepiej ani gorzej niż zwykła żarówka.

Fakt, że nei świecą tak mocno jak listwy, ale montują się łatwiej i mniej prundu idzie, bo mniej diod.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:51   

No masz rację.. jeśli chodzi o pobór pradu, to diodowe odpowiedniki wygrywają :)
co do plastiku, to nie mam jedne diody na takich mocowaniach i jest ok, wiec moge też potwierdzic, ze jest OK. Ogólnie w diodach rozchodzi się o cenę, bo np. na postojówki wydałem 3,50 za sztuke kiedys i nie podobal mi się efekt, bo prawie ich nie bylo widac, a teraz mam takie za 11 zł za sztukę i naprawdę jestem zadowolony :) Sądzę, że podobnie może być we wnętrzu, dlatego kombinuję z tymi listwami.. jak już wykombinuję, to dam znać ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 17:52   

Mayson, Ja też swoją zabawę zaczynałem do takich podstawowych diod w odpowiednich oprawkach, lecz efekt bardzo szybko mnie znudził, od czasu kiedy mam listwę LED 24cm w lampce górnej w dachu jestem bardzo zadowolony, jest bardzo jasno, można wszystko znaleźć, a co do ściemniacza to ja nie wiem co wy tam macie, ale ja nie mam żadnych problemów, żadnych gwałtownych zgaszeń, wszystko łagodnie i regularne ściemnienie. A już nie długo będę montował dyskretne podświetlenie nóg i dodatkową lampkę na tył.
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 18:33   

kharry napisał/a:
bo np. na postojówki wydałem 3,50 za sztuke kiedys i nie podobal mi się efekt, bo prawie ich nie bylo widac

camaro17 napisał/a:
Ja też swoją zabawę zaczynałem do takich podstawowych diod w odpowiednich oprawkach, lecz efekt bardzo szybko mnie znudził,

Ja wydałem ok. 2,5zl/szt i jak widać na zdjęciach; świecą dobrze. Wieczorem widać rejestrację i postoje z przodu.

Zależy jeszcze chyba na czym komu zależy, bo ja chciałęm tylko ograniczyć pobór prądu i unowocześnić trochę wygląd - nie chciałem, żeby postoje cokolwiek mi oświetlały. We wnętrzu chciałem mieć po prostu dzienną brawę światła i tosamo - mniej prądu.

Okazało się, że te LEDy świecą mocniej niż zwykłe żarówki i w bagażniku, schowku i wnętrzu widać wielką różnicę. Nie chciałem natomiast, żeby po włączeniu lampki oślepiło mnie podczas jazdy w nocy (wtedy prawie nic nie widać na zewnątrz), bo tak naprawdę lampkę włączam sporadycznie i tylko na moment. Na poprzednich zdjęciach camaro17, widać, że jest o wiele jaśniej, niż u mnie ale to już kwestia, że tak widocznie chciałeś :smile: W takim razie listwa na pewno będzie lepszym rozwiązaniem. Dla kogoś, kto chce po prostu odświeżyć wygląd auta, wystarczą zwykłe żarówki LED plug&play :wink:

A ten brak ściemniania to, ani plus, ani minus dla mnie. Co za różnica czy gaśnie to nagle, czy płynnie?

Dla uściślenia wrzucam lepsze fotki (usuwam poprzednie fotki wnętrza) - tak mniej więcej wygląda podświetlenie w rzeczywistości.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 18:39   

Ładnie i dyskretnie oświetlone :) :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 18:56   

Thx :smile:
Kurczę, jak patrzę jak to wygląda u keponzo i Krzysi3k5, to faktycznie mają jak w dzień w aucie :smile:
camaro17, przez przypadek zauważyłem, że masz tutorial dot. deski rozdzielczej - super - niedługo chyba skorzystam :mrgreen:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 22, 2009 20:00   

camaro17 napisał/a:
Chyba ciężko będzie z lutowaniem, wszystko jest zatopione w kawałku tworzywa, no nie wiem czy się tak da.

spokojnie się da ... odcinasz kawałęk we wskazanym miejscu, a później odcinasz delikatnie sam silikon nad polami lutowniczymi i normalnie lutujesz :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kharry 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 367
Skąd: Szczecin / Goleniów

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 22, 2009 21:19   

Brt napisał/a:
camaro17 napisał/a:
Chyba ciężko będzie z lutowaniem, wszystko jest zatopione w kawałku tworzywa, no nie wiem czy się tak da.

spokojnie się da ... odcinasz kawałęk we wskazanym miejscu, a później odcinasz delikatnie sam silikon nad polami lutowniczymi i normalnie lutujesz :)


Czyli jest nadzieja :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 22, 2009 21:36   

pewność ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Kierownica z MG TF do Rovera 400 - tutorial
tommyyogi Tuning wizualny 2 Pią Lip 22, 2011 15:20
tommyyogi
Brak nowych postów R400 ZMIANA OŚWIETLENIA ZEGARKA -- TUTORIAL
camaro17 Tuning wizualny 20 Nie Paź 10, 2010 11:15
ADI-mistrzu
Brak nowych postów R400 ZMIANA PODŚWIETLENIA WE WŁĄCZNIKACH-- TUTORIAL
awaryjne, podgrzewanie tylnej szyby, przeciwmgielne
camaro17 Tuning wizualny 73 Pon Sty 02, 2012 12:30
HiS
Brak nowych postów R400 REGULACJA PODŚWIETLENIA ZEGARÓW - ŚCIEMNIACZ--TUTORIAL
montaż org. urządzenia z Hondy Civic 5d
camaro17 Tuning wizualny 56 Sro Paź 14, 2009 21:46
faecd
Brak nowych postów R400 DODATKOWE ZEGARY NA PRZEDNIM SŁUPKU-TUTORIAL
gotowt projekt jak samemu zrobić zabudowę na dodaykowy zegar na przednim słupku STR.5
camaro17 Tuning wizualny 141 Wto Lip 13, 2010 23:56
Krzysi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink