Witam mam dwa problemy
1. dmuchawa mi nie działa na biegach 1,2,3 znalazłem , ze chodzi o rezystor dmuchawy i , ze trzeba go wymienić tylko problem jest następujący
ktoś kiedyś w moim roverku już ten problem przerabiał zauważyłem to gdyż są tam wsadzone jakieś rezystorki zatem kupiłem w elektroniku 0,25W i zamontowałem jednak po tygodniu użytkowania skopciły się no i troszkę uszkodziła się wtyczka. moje pytanie jest następujące - znalazłem na allegro kilka rezystorów wraz z wtyczką niechcę kasy wtopić wiec czy ktoś kupował już taki rezystor do modelu 45 bo w opisach aukcji nie znalazłem nic , ze do modelu 45 pasują jednak wyglądowo są identyczne
Prosiłbym o poradę
mam dość duże ubytki płynu z chłodnicy podczas jazdy raz na tydzień muszę wlać 0,5litr lub raz na 2,3 tygodnie 2 litry. Byłem z tym problemem u mechanika stwierdził , ze wszystko jest ok z chłodnicą ze nie widzi gdzie może znikać płyn. Po jakimś czasie zauważyłem , że auto gdy jedzie na gazie najczęściej na światłach gazuje pojechałem do specjalisty od instalacji gazowej stwierdził , ze mam za mało płynu w chłodnicy i dlatego mi gazuje i , ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego i powinienem mieć to na uwadze
. czy ktos już spotkał sie kiedyś z takim problemem?? czy da coś kupienie środka do uszczelnienia chłodnicy??
dodam iż na benzynie problem nie występuje, a instalacja gazowa została sprawdzona przez mechanika-gazownika oraz podłączona do komputera i wyszło , ze jest sprawna wiec w czym może tkwić problem
Z góry dziękuje za odpowiedzi do moich pytań
Pozdrawiam Krzysiek z czarnego Rovera 45
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 23, 2009 18:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co do drugiego to czos nei tak ale ja mam prawie rok LPG i nic nie dolalem wiec cos u ciebie nie jest tak jak trza moze ci przepuszcza gdzies na trojnikach ? obieg wodny z parownikiem
Czyli można zainwestować i kupić taki rezystor?
albo poszukać o szrotach
A problem z płynem chłodniczym najlepiej rozwiązać wizytą u mechanika pod katem chłodnicy czy można jakos samemu na to zaradzić.
Rozumiem , ze odradzacie środki uszczelniające chłodnice.
A tak poza tym kupiłem ostatnio taki środek firmy STp Formuła do silników zasilanych LPG - niby ma utrzymywać w czystości system paliwowy i ułatwiać rozruch był tani 10 zł więc kupiłem - czy ktoś juz coś takiego uzywał zdaje to egzamin??
Rozumiem, że na 4tym biegu dmuchawa Ci działa (siłą rzeczy powinna bo 4ty bieg nie ma rezystora). Rezystor dobry wcześniej kupiłeś tylko że pewnie miał za mały amperaż. Orientacyjnie podam, że wartośc rezystorów wynosi:
najmniejszy - 1,6 om,
średni - 1,4 om,
największy ( gruby drut ) - 0,5 om.
Każdy z nich odpowiada za jeden bieg wentylatora, 4 bieg jest bez rezystora. Jeżeli nie działa ci jeden z biegów wentylatora to oznacza że padniety jest jeden z tych oporników.
Wg mnie możesz użyć rezystora o oporności 1om (obojetnie który masz uszkodzony) ale ważne aby miał odpowiednia tzw odporność prądowa.
Prąd płynący do wentylatora osiąga duża wartość więc z prawa Ohma można wyliczyć I=U/R przy zastosowaniu rezystora 1om wartośc prądu który będzie przez niego przepływał wynosi I=12/1 czyli 12A Więc aby nie spalić nowego rezystora proponuje kupić i wlutowac taki o Parametrach R=1om I=20A do kupienia w każdym sklepie elektronicznym. Moim zdaniem to lepszy sposób niż kupowanie rezystora za 85zł :O za taki rezystor mocy wydasz max kilka zł a efekt będzie taki sam jak byś dał te 85zł. CO do STP ja używam formułę do czyszczenia wtryskiwaczy, a czy to pomaga nie wiem, jakoś specjalnie nie zauważyłem żeby mi mniej palił.
_________________ Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
szybciej ubywać będzie płynu w silniku na gazie bo temeratura spalania gazu jest wyższa niż benzyny i układ chlodzenia odbierze więcej ciepła i przez to szybciej paruje a dwa że czymś trzeba ten gaz skroplić i też płyn na to idzie , ale napewno nie będzie to dwa litry na miesiąc
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Paź 24, 2009 12:35
Edwardosks napisał/a:
ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego i powinienem mieć to na uwadze
szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z tak głupim tłumaczeniem
zrobiłem już sporo km na gazie ale nie mogę pojąć co autor tych słów miał na myśli
instalacja gazowa jest połączona z chłodzeniem samochodu tylko w celu podgrzania parownika i jest to szczelny obieg zamknięty - nie ma prawa ubywać płynu chyba że gdzieś jest nieszczelność (np w parowniku, na trójnikach itp) więc tłumaczenie gaziarza jest idiotyczne
żeby na 100% sprawdzić czy przyczyną jest parownik czy "stałe" wyposażenie samochodu można odpiąć układ chłodzenia od parownika i pojeździć jakiś czas na benzynie - będzie wtedy wiadomo gdzie szukać usterki
drlubicz - bez obrazy ale Twoja teoria jest błędna - z układu chłodzenia może i odparowuje trochę płynu i ze względu na panujące nadciśnienie korek w zbiorniku wyrównawczym czasem upuszcza jego nadmiar ale to może spowodować co najwyżej ubytek powiedzmy 100ml/rok, a zasilanie chłodziwem parownika nie powoduje jego zużywania tylko potrzebę dolania większej ilości płynu zaraz po montażu instalacji LPG
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum