Wysłany: Pią Paź 16, 2009 10:48 [R25, 1.4i, 16V, 00'] Kierownica ze sterowaniem do radia
Przede wszystkim chciałem się przywitać na forum, i przeprosić jeśli pomieszałem coś w tworzeniu tematu. Posiadam Roverka 25 (zgodnie z tytułem posta), i mam następujący problem.
Standartowo w samochodzie była kierownica bez sterowania do Radia, oraz samochód nie posiadał radia, ponieważ ktoś, przed sprzedażą je wyjął (@#$*(&^)
Ponieważ kierownica była trochę starta, postanowiłem ją wymienić. Okazyjnie udało mi się kupić super skórzaną kierownicę, z profilowaniem i sterowaniem do radia, oczywiście z R25.
A teraz problemy które posiadam:
1) Czy w każdym Roverku było fabrycznie, seryjnie montowane okablowanie do sterowania radiem? Z tego co wiem ta wiązka leci razem z wiązką kabli od poduszki powietrznej (czarne i czerwone), ale czy ona tam jest? Moje autko fabrycznie posiadało zwykłą kierownicę.
2) Jesli jej nie ma (wiązki), to czy istnieje możliwość jej dokupienia, i założenia? Wydaje się to mało prawdopodobne, ale kto pyta nie błądzi .
3) Ostatecznie, jakie radio kupić do Roverka, tak żebym nie miał problemu z podłączeniem go, oraz żeby ewentualnie powyższe sterowanie działało... Zależy mi na tym, aby Radio posiadało płytę CD.
Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki, jeśli uda mi się coś odkryć samemu, to równiez sie tu odezwę. Znalazłem jakieś Radia Blaupunkt z jakiegoś Roverka, z płytą CD, ale nie wiem jak jest z kostkami, stąd moje pytanie.
PS. A tak ogólnie, to pierwszy raz posiadam Roverka, ale sprawuje się wyśmienicie. Aż się boję pomyśleć co by było, gdyby to był MG ZR z większym silnikiem...
PS 2. Zapomniałem wspomnieć, że czytałem już bardzo dużo tematów związanych ze sterowaniem do Radia, ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi związanych z Radiem z CD, oraz czy fabrycznie jest tam okablowanie.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 16, 2009 10:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1) Miałem dwie 25tki pierwsza miała zwykła kierownicę i wiązki nie było 2002r z Francji
Druga natomiast rok 2001 ale z Anglii miała kierownicę i wiązkę kompletną.
2) Nie ma sensu brnąć w oryginalne okablowanie i oryginalne radio
3) Kupić dowolne radio z pilotem i zrobić tak jak ja obecnie robię.
Buduję komputer pokładowy na bazie AVR i podpięciem sterowania w kierownicy i nadajnikiem IR. Zgrałem kody klawiszy z pilota od radia. W okoicach hamulca recznego zamontowałem diodę IR i przez nią nadaję kody wybierane przez klawisze w kierownicy.
Same plusy nie trzeba kupować radia pod auto ale można kupic sobie dowolne radio któr nam się p;odoba i posiada sterownie przez podczerwień (pilot).
Dzięki za tak szybką odpowiedź, która była pomocna . Pomysł jest bardzo dobry, ale nie wiem czy dam sobie z tym wszystkim radę. Ostatnio mam bardzo mało czasu, ledwo zdążyłem zamontować głośniki...
A wracając do tematu oryginalnych radii, które wystarczy włozyć. Czy każde radio Rovera z płytą CD, ma to samo okablowanie i kostkę? Czy tylko z niektórych modeli? Widziałem takie radio na Allegro za 200 złotych, i mam dylemat, nie wiem czy kupić oryginalne radio, czy próbować znaleźć coś podobnego cenowo. Radia słucham tylko czasami, głównie używam CB, i nie musi ono posiadać super skomplikowanych funkcji. A oryginalne ładnie się komponuje, i wygląda seryjnie. Włożyłem dość dobre głośniki (6 sztuk), więc dźwięk będzie i tak wystarczająco dobry, a nie planuję rozszerzać samochodu o tubę itp.
Jeszcze raz dzięki
[ Dodano: Pią Paź 16, 2009 13:27 ]
A może ktoś wie, jak sprawdzić czy ta wiązka jest w kierownicy (czyli które kable na wtyczce do radia sa odpowiedzialne za sterowanie nim)? Z góry dzięki
Rozbierz zabudwoe przełączników świateł i wycieraczek (tuż za kierownicą). Tam masz "zwijacz" do którego podłączona jest poduszka powietrzna od strony kierownicy.
Jeżeli wiązka do sterownia radiem jest tam to od drugiej strony zwijacza będą wchodzić 2 wtyczki:
żółta od poduszki powietrznej i druga od sterowania właśnie radiemjeżei ni9e ma drugiej wtyczki to wiązki też na 99% nie ma albo wtyczka jetst blisko zwijacza tyle, że nie jest podłaczona. Od strony radia natomiast gdzieś blisko kostek ISO powinna sie znajdować wtyczka szerokości około 3-4cm z podłączonymi 4-5przewodami (3 lub cztery we wtyczce
i jeben jakby od zewnątzr wtyczki służacy jako "masa")
Witam ponownie!!! Postanowiłem poświęcić pół dnia, i ostatecznie rozwiązac problem. Rozebrałem pół kokpitu, zdjąłem wszystko co się dało, łącznie z deską rozdzielczą. Dwa kable, o których mówiłeś (biały i różowy) jako drugi i trzeci we wtyczce idącej do zwojów w kierownicy razem z klaksonem, wchodzą do grubej wiązki kabli, idącej pod kierownicą w okolice bezpieczników, i tam giną.
Najgorsze jest to, że nie ma po nich żadnego śladu w okolicach radia . Do radia dochodzą dwie kostki ISO, żadnen z kabli nie ma połączenia z tymi dwoma, sprawdzałem testerem, i jakas samoróbka z kablami od subwoofera, który pewnie też ktoś wyjął.
Czy ma ktoś pomysł, gdzie dalej idą te kable?
PS. Odkryłem również za radiem metalowy uchwyt na kostkę, w której jest kilka kabli, ale nie jest ona nigdzie podłączona, co bardzo mnie dziwi, bo do czego ona może być? Niestety żaden z kabli z tej wiązki nie ma również połączenia z tymi w kierownicy, czyli krótko mówiąc te kable są, wchodzą do wiązki, i nie mam pojęcia gdzie ich szukać dalej . Dzięki za wszystkie odpowiedzi i porady, oczywiście pomocne .
jeśli ktoś chce to mogę wrzucić trochę zdjęć, może będą pomocne.
[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 16:20 ]
Witam ponownie. Nie wiem, czy ktoś jest tym zainteresowany, ale rozwiązałem problem.
Otóż wiązka kabli do sterowania radia jest puszczona fabrycznie, niezaleznie od modelu i roku w Roverze 25, ale tylko częściowo, to znaczy od kierownicy do pokrywy z bezpiecznikami pod kierownicą. Tam domyślnie znajduje się puste gniazdo, w które trzeba włożyć dwa kabelki, i samemu pociągnąć je już do radia, co nie jest żadnym problemem .
Nie wiem jeszcze tylko, czy takie dwa gołe kable da się podłączyć do radia bez wtyczki, czy trzeba kupić jakąś wtyczkę, lub fabryczny kabel. A jeśli trzeba, to gdzie to zrobić?
uchwyt za radiem to pewnie złącze OBD. Moja wiązka nie kierowała się do bezpieczników od strony kierowcy. Od zwijacza przewody idą prosto do radia i do zegarka.
panie panie
po kolei
po pierwsze
1) wstaw Pan zdjątka
ja chce takie cuś zrobić w kanciaku.
kierownica wielofunkcyjna.
Lecz:
od kier...kable gdzie idą w końcu do bezpieczników ?
kolorki jakie czy poprostu kable pędzą od kierki do radia?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Niestety zdjątka już nie wstawię, bo samochód dawno złożony... Jednak mogę pomóc, o tyle o ile pamiętam.
Więc tak:
1) Jeśli fabrycznie nie miałeś kierownicy wielofunkcyjnej, to domyślnie kabel jest puszczony od kierownicy poprzez zwojkę na drążku kierowniczym, pod kierownicę (w okolicy bezpieczników). Tam też po zdjęciu obudowy znajduje się taka spora plastikowa część ze znaczną ilością wtyczek elektrycznych (jeśli dobrze pamiętam na prawo od bezpieczników). Wśród tych wtyczek powinna (skrajna lewa) jako jedna z nielicznych być pusta. Kabelki które do niej dochodzą mają kolor: beżowy i biały (pamięć ludzka bywa zawodna, tak pamiętam). Z tej właśnie wtyczki trzeba już samemu puścić wiązkę do radia, co nie jest problemem, bo stamtąd bardzo łatwo dotrzeć w prawo, nawet nie trzeba zdejmowac żadnych części.
2) Jeśli miałeś sterowanie w kierownicy, to wszystko powinno być cacy, i przy radiu powinna być szeroka wtyczka z kilkoma kablami o której pisali koledzy powyżej.
Sądzę, że po prostu te dwa kable były domyślnie puszczone na tym najtrudniejszym odcinku, by później zależnie od wersji albo puścić je dalej, albo pozostawić.
Radzę jeszcze je sprawdzić czujnikiem, nie jest to dużo roboty. Po zdjęciu kierownicy i obudowy zobaczysz taką zwojkę dookoła niej. Dwa kable spośród włożonych w nią to kable od klaksonu, a dwa (wspomniane biały i beżowy) leca do sterowania. Puśc sobie nimi jakiś sygnał i sprawdź we wtyczce którą opisywałem, czy to te same kable. U mnie działało, i jestem szczęśliwym posiadaczem radia ze sterowaniem. Jakbyś miał problemy, to wrzuć zdjęcie spróbuję pomóc. Chyba, że będę jeszcze coś robić, to sfotografuję to u siebie.
kolego na pewno nie mam instalacji bo chce zrobić takei cuś u siebie w kanciaku 414
czyli kabel biały i beżowy idzie do jakiejś wtyczki (z czym ona się łączy - z bezpiecznikami potem) a następnie idzie kabel z tej wtyczki bezpośrednio do radia....
i w taki oto sposób muszę wyciagnąć takie kable z anglika !
i nie ja tylko sprzedajacy tylko że ja chce to podłączyć pod nieoryginalne radio takim oto
kabelkiem.
http://www.piloty.pl/multimedia.html http://allegro.pl/item760..._interface.html
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie chciałbym Cię oszukać, bo ja mówię o roverze 25. Możliwe, że tu było inaczej.
Nie, ten kabel idzie pod kierownicę nie do bezpieczników, i idzie tam tylko po to, żeby można było go tam gdzieś zgubić . Czyli jest wtyczka, a z wtyczki idzie już do radia. Czyli teoretycznie idzie od razu do radia ale przez wtyczkę pod kierownicą. Do wtyczki jest puszczony fabrycznie, od wtyczki trzeba samemu.
Z tamtymi urządzeniami Ci nie pomogę niestety. Najlepiej żeby się upewnić zrób coś takiego: zdejmij kierownicę i obudowę, i zobacz ile kabli leci do tej zwojki. Jak więcej niż dwa, to kabel jest domyślnie puszczony tam gdzie wspomniałem. Jak nie, to przerąbane, albo musisz kłaść nową zwojkę, albo coś kombinować (przez zwojkę rozumiem ten mechanizm, że kręcisz kierownicą, a kable mają stałe styki).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum