Wysłany: Czw Paź 22, 2009 10:28 [R620] Nie chce palić po dłuższym postoju???
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich jest to mój 1 post na tym forum. Mam koledzy do Was pytanko. Autko po dłuższym postoju nie chce zapalić. muszę kręcić ok 20-30 sek aby załapał. później jak załapie to już normalnie pali. postoi godzinke tez normalnie pali. ale jak postoi z 5 godzin albo cała noc to już cyrki sie dzieja. boje się co to się stało gdyz jak bedzie zimniej to na takim kreceniu może mi bateria paść. Prosze o ewentualne podanie uterki albo jakies porady. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 08, 2011 22:42, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 22, 2009 10:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rano zanim odpalisz zobacz czy gruszka jest twarda czy miękka. Jeśli miękka pod pompuj paliwko zobacz jak odpali jeśli OK to polecam zaopatrzyć się w zaworek zwrotny i zamontować przed pompką, gruszką jak kto woli znajduje się ona przed filtrem paliwa.
po wstepnej analizie wniosskuje e potrzebny bedzie jednak ten zaworek zwrotny. auto stało ponad 3 h sprawdziłem gruszke i była miekka, podpompowałem pare razy az była twarda i zapalił bezproblemowo. zobacze jak bedzie po nocce i dam znac
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 14:59 ]
no i minęła noc... pod pompowałem gruszkę i była poprawa. auto kręciło ok 5 sek ale to wraz nie jest dobrze... patrzyłem w ksiązce kiedy były świece wymieniane, okazało się ze przeszło ok 5 lat temu i dla pewności wymienię je jutro wraz z zaworkiem. czy ngk będą dobre dla tego silnika?
kupiłem dzisiaj 4 szt ngk po 50zł każda. w poniedziałek wymienie. kupiłem także zawór zwrotny ale nie montowałem go. w poniedzialek jestem umówiony na wizyte u magika od pomp i ma sprawdzic czy wszystko gra
[ Dodano: Pon Paź 26, 2009 16:24 ]
doszedłem do wniosku że nie ma co montować tego zaworku gdyż zauważyłem wyciek ropy na pompie. nie wiem skąd dokładnie cieknie. dziś auto zostawiłem u magika jak odbiorę zdam relację skąd ten wyciek
[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 17:38 ]
witam ponownie. auto odebrałem wczoraj od magika. została wymieniona gruszka na nową i została zalożona nowa uszczelka (uszczelniacz) w pompie. świec zapomniel wymienic w przyszłym tygodniu to zrobię. samochód z rana jak i po dłuższym postoju pali lepiej. po nocy kreci ok 2/3sek. zobaczymy jak w zimie bedzie. pry okazji sprawdzili mi cisnienie na cylindrach. co o tym śądzicie bo nie wiem nawet jakie powinno być.
czyli mówisz że jest ok? a jakie było cisnienie w nowych autach z tym silnikiem?
[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 17:46 ]
a zapomniałem dodać ze to na czym jeżdzę to chyba jest ropa ale z niepewnego zrodła bo puszczane bezposrednio z cięzarówek od naszych wschodnich sasiadów wiec i to moze sie przyczynic do gorszej dynamiki
to na czym jeżdzę to chyba jest ropa ale z niepewnego zrodła bo puszczane bezposrednio z cięzarówek od naszych wschodnich sasiadów
Powiem Ci że u mnie była duża różnica jak lałem ropę z przy marketowych stacji i potem jak wlałem BP ULTIMATE, na plus oczywiście, miało to wpływ na falowanie obrotów troche i poranne odpalanie. Apropo zaworków to mam nową gruszkę i dodatkowe 2 zaworki efekt mizerny.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 30, 2009 09:16
RoBBoD napisał/a:
karino napisał/a:
to na czym jeżdzę to chyba jest ropa ale z niepewnego zrodła bo puszczane bezposrednio z cięzarówek od naszych wschodnich sasiadów
Powiem Ci że u mnie była duża różnica jak lałem ropę z przy marketowych stacji i potem jak wlałem BP ULTIMATE, na plus oczywiście, miało to wpływ na falowanie obrotów troche i poranne odpalanie. Apropo zaworków to mam nową gruszkę i dodatkowe 2 zaworki efekt mizerny.
Proponuję sprawdzić najczęściej ignorowaną część, a mianowicie przekaźnik świec żarowych. Nawet dobre świece nie zagrzeją, gdy przekaźnik po przekręceniu kluczyka nie poda napięcia na świece. Można sprawdzić w bardzo łatwy sposób. Przed porannym uruchomieniem, można podać napięcie na świece bezpośrednio z akumulatora. Jeśli odpali normalnie będzie wszystko jasne.
spróbuje zatankować kiedyś cały bak na jakiejś lepszej stacji i zobaczę czy coś to da bo falowanie obrotów to i ja mam u siebie i czasem jak stoi na biegu jałowym to dziwnie pracuje silnik chodzi chodzi nagle cos takiego jakby za mała dawkę dostał (objaw spadku obrotów na poniżej 800)i w ułamku sekundy podskakują obroty do góry na ok 850 chyba.nie sadze aby to był silniczek krokowy bo wtedy inaczej by się auto zachowywało. ja odpalam auto dopiero po pstryknięciu spod maski
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 13:07 ]
robbod zoacz czy Ci nie cieknie gdzieś koło pompy paliwowej. albo jak poppujesz gruszka czy nie słychac gdzieś syczenia bo może przewód masz peknięty
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Paź 30, 2009 13:59
W dieslu nie ma silniczka krokowego. Przyczyną falowania obrotów może być uszkodzona instalacja elektryczna (wiązka i kostki w okolicach pompy wtryskowej) lub zabrudzony nastawnik dawki paliwa pompy wtryskowej, a także nieszczelności w układzie paliwowym.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 102 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 30, 2009 21:59
Ja mialem to samo /mam - auto szarpie na wolnych skacze z 800-850 - 750. Winna jest instalacja elektryczna - przy pomie masz wiązki - poruszaj nimi i zobaczysz czy przechodzi. U mnie gmeranie wiązkami pomaga i już nie szarpie. Nie mam niestety czasu sprawdzac ich teraz przed zimą. W lecie się tym zajmę
Tak jak Gonia, napisala radze sprawdzi przekaznik i jego gniazdo dokladnie a potem kazda swiece zarowa, dodatkowo sprawdzic gruszke i odpowietrzyc filtr, sprawdzic takze korek wlewu paliwa i wiazke...
sprawdzic korek wlewu paliwa?? a z nim może byc nie tak?? zauważyłem że przy tankowaniu gdy odkręcam kurek to zawsze syczy... mam vectre b dti i tam nie mam takich objaw
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum