można bez problemu samemu.
Trzeba po prostu odkręcić przewody od filtra i wyjąć go, a potem włożyć nowy i przykręcić przewody.
No i oczywiście sprawdzić czy nie przecieka
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Przy odkręcaniu licz się z tym że poleci trochę paliwa - najlepiej podłożyć po spód jakąś szmatę. Aha, po założeniu nowego sprawdź dokładnie połączenia. Ja założyłem FIAAM i choć wydawało mi się, że solidnie dokręciłem przewody (z drugiej strony nie chciałem też przeginać, gwinty w filtrze to aluminiowy odlew), to po włączeniu zapłonu gdy pompa napełniła układ na połączeniach pojawiła się benzyna. Musiałem go jeszcze trochę z wyczuciem dokręcić.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Jak uda Ci się odkręcić śrubunki filtra paliwa - to jesteś gość. Ja w moim trzynastoletnim Polonezie na filtrze paliwa poległem, a dobieram się doń od chyba czterech lat, i to nie tylko osobiście. Gdy go kupowałem ponad pięć lat temu, to już wtedy jego właściciel wręczał mi filtr paliwa, zaznaczając, że jest on do wymiany. I nie udała mi się ta zabawa, a dobierałem się już do tych śrubunków dwoma porządnymi szwedami, niestety, bez powodzenia, wszystko się gnie i skręca, ale ani drgnie.
Grzać tego, albo jechać "diaxą" trochę się boję, choć paliwa w układzie jest już raczej niewiele, skoro nie pracuje on już od ponad roku.
Jedyne, co teraz pozostaje mi, to ciąć to na zimno "bandytkami" i składać od nowa na "dziko".
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
podłączę się z pytaniem pod temat : Filtr po zakupie jest suchy - czy po "przekręceniu" kluczyka w stacyjce na pozycje"II" pompka paliwa tak popcha paliwo, że napełni filtr ? czy też należy rozrusznikiem przez dobrą chwilę "popracować" ? Jakiej firmy polecacie filtr ? Czy Waszym zdaniem jest sens zmieniać po 45 tyś km (Roverek ma 5 i 1/2 roku) ?
podłączę się z pytaniem pod temat : Filtr po zakupie jest suchy - czy po "przekręceniu" kluczyka w stacyjce na pozycje"II" pompka paliwa tak popcha paliwo, że napełni filtr ? czy też należy rozrusznikiem przez dobrą chwilę "popracować" ?
U mnie wystarczyło przekręcenie kluczyka w pozycję "II".
Cytat:
Jakiej firmy polecacie filtr ?
Każdy będzie dobry, byle tylko pasował. Kiedyś były problemy z Filtronem (za krótki gwint), ale powodem były błędny katalog, który wskazywał do R nieodpowiedni zamiennik; teraz już jest (podobno) w porządku. Poszukaj na forum, temat przewijał się już kilka razy.
Cytat:
Czy Waszym zdaniem jest sens zmieniać po 45 tyś km (Roverek ma 5 i 1/2 roku) ?
Jeśli przebieg pewny i nie ma żadnych objawów przytkanego filtra, to można sobie darować. Ja wymieniałem przy przebiegu 63 tys. km, ale czy był on prawdziwy, tego do końca nie wiem.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
oprawca_1978, nie dramatyzuj... jak się chce to się odkręci
ewentualnie dwa małe francuzy skręcone na siłę i co ma nie puścić
jedyne czego tam się można bac, to żeby przewodu nie ukręcić, ale jak ktoś ma trochę rozumu to da radę
(mój miał 12 lat jak wymieniałem i poszedł bez problemów )
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
dzieki za wypowiedzi czyli poradze sobie sam ale tam ogolnie sa 4 sruby (dwie na gorze i dwie na dole) ktore odkrecic - te pierwsze od filtra, czy te drugie ?
ja nie tak dawno sammeu zmieniałem u siebie filtr paliwa. nie powiem ciezko było odkręcić ale udało sie , ku mojemu ździwieniu okazało sie ze stary filtr był jeszcze z logo rover czyli musiał być dawnoo temu zmieniany albo wogole nie ruszany od nowości nowy wsadziłem filtrona
dzieki za wypowiedzi czyli poradze sobie sam ale tam ogolnie sa 4 sruby (dwie na gorze i dwie na dole) ktore odkrecic - te pierwsze od filtra, czy te drugie ?
Kręcisz nakrętkami znajdującymi się na przewodach, wycięcia/odlewy pod klucz na filtrze służą do trzymania go podczas odkręcania i dokręcania.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Hi Kolego,
Mam pytanie... Gdzie znajduje sie filtr paliwa w Rover 200, 98 rok, silnik 1.4. Prosze Cie o szybka odpowiedz, szukalem pod maska wzrokowo, ale nic mi tam nie pasuje na filtr paliwa. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie.
Witam Co najlepiej zrobić wymieniłem filterek lecz leciutko się poci dolny wężyk - tzn przecieka lekko - poprostu dolny gwint jest leciutko krutszy, a gwint na rurce dluższy - posmatować gwint lekko silikonem POdlożyć podkladke
Czy przewody nie mają żadnych naprężeń, są dobrze spasowane z wejściem i wyjściem filtra? Podkładka nic nie da - końcówki przewodów mają sferyczny kształt dopasowany do końcówek filtra. Spróbowałbym jeszcze z wyczuciem odrobinę je dokręcić. U mnie po wymianie oryginalnego filtra na FIAAM-owski też powstała nieszczelność, mimo iż wydawało mi się, iż wszystko skręciłem dostatecznie mocno. Pomogło dodatkowe ćwierć obrotu.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
a u mnie kiedyś w poldasie mechanik dał podkładkę miedziana i się wszystko uszczelniło.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum