Mam prosbe dotyczaca odpowiedzi na kilka pytan odnosnie systemu chlodzenia...
Zaczne od tego ze moj roverek osiaga temperature juz po okolo 6 km.wyswietlacz wskazuje troche powyzej polowy skali....nie zauwazylem aby wskazowka podnosila sie wyzej,ani tez opadala( do wylonczenia i ostygniecia silnika)...czy to prawidlowe...?
Po odpaleniu silnika z rurki dochodzacej do zbiorniczka wyrownawczego leci plyn (czytelem na forum ze powinno tak byc po osiagnieciu wlasciwej temperatury..). Mysle tez ze rura wplywu plynu do chlodnicy robi sie ciepla po kilku miniutach,a po nagrzaniu silnika dolna rura jest zimna-tak jak dol chlodnicy),nie zauwazylem tez aby zalaczal sie wiatrak chlodzenia chlodnicy(jest sprawny...gdy wlanczam przycisk klimatyzaci chodza obydwa wiatraki...mimo to temperatura nie opada)...czy to wina termostatu?...
Co powinienem sprawdzic, i ewentualnie naprawic...?
Wszystkim zaianteresowanym dziekuje.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 30, 2009 14:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Paź 30, 2009 14:13
Powiem tak- jeździj spokojnie, skoro jest tak jak piszesz, a wiatrak w naszych silnikach włącza się bardzo rzadko- jak były wysokie temp. i zrobiłem ok. 100km, to na postoju widziałem po raz pierwszy, że wiatrak się załączył- bez niepotrzebnej paniki- pilnuj poziomu cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym, w terminie wymiany filtrów i oleju i to ma jeździć
Witam . Wszystko w porządku z chłodzeniem , górny wąż i górna część chłodnicy ma być ciepła a dolna część zimna. Użytkuje roverka od ponad roku i jeszcze nie zauważyłem chodzącego wiatraka. Jeżeli nie gotuje ci płynu chłodzącego to termostat jest w 100% sprawny oczywiście przy sprawnej pompie wody ( rzecz bardzo nieawaryjna )- oznaka awarii pompy , zagotowanie wody w obiegu chłodzenia .
Andrzej34, zostaw autko na kilka minut na wolnych obrotach, przejedz sie dynamicznie i znowu go zostaw... Sprawdz w miedzyczasie stan nagrzania gornego weza, chlodnicy oraz dolnego weza...
Nastepnie odkrec full ogrzewanie na maska i odkrec korek zborniczka wyrowawczego, zakrec korek, zakrec ogrzewanie i sprawdzaj weze...
Po dluzszej pracy gdzie termostat otworzy duzy obieg dolny waz powinnien robic sie cieply...
Sprawdz na krotko czujniki temperatury oraz wentylator
U mnie też jest powyżej połowy skali jak silnik się rozgrzeje. I to nawet sporo powyżej połowy... Już zmieniałem przekaźniki od wentylatora, czujnik temperatury, wymieniałem płyn chłodniczy i przy okazji czyściłem specjalnym środkiem - marne efekty.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Sob Paź 31, 2009 19:30
...wg. mnie za wysoko ta wskazówka, u mnie trzyma się idealnie w połowie- ale ja mam 45-kę, chociaż silnik ten sam w końcu , poczekajmy na innych właścicieli 25-ek iDT
Ale ja jestem pewien, że to za wysoko
Tylko pytanie co powoduje zbyt słabe chodzenie?
Obieg płynu jest, wszystko gra, tylko temp. zatrzymuje się nie tam gdzie powinna
Witam i dziekuje Wszystkim za porady.
Co do zdjecia polozenia wskazowki temperatory jest podobnie jak na zdjeciu Krzysiek3k5,zastosuje sie jeszcze do rad NEOSSa, i sprawdze czy dolny waz jest cieply.
W zwiazku z szbkimi i pomocnymi odpowiedziami mam jescze dwa pytania,jedno o turbine....odkrecilem waz od interclolera(ten co laczy sie z kolektorem) i zauwazylem olej a takze brudny dolny waz od intercolera...chcialbym sie zapoytac jak mozna sprawdzic stan turbiny (mysle ze dziala dobrze,ale ze jestem "nowym" uzytkownikiem Rovere wiec chcialbym miec pewnosc,czy mozna to sprawdzic ?),drugie pytanie dotyczy oleju miedzy silnikiem a szkrzynia (zmienialem olej i zauwazylem olej na gabce ( nie wiem co to za gabka) miedzy silnikiem a szkrzynia,moze nie wycieka ,ale gabka byla nim nasiaknieta...
Andrzej34, Dosyc czesto leci na laczeniu skrzyni z silnikiem, leci z pod podstawy pompy wtryskowej a dokladnie z dolnego uszczelniacza...
Turbo spawdzisz sciagajac waz za przeplywka ktory idzie bezposrednio do wirnika, lapiesz za wirnik i sprawdzasz czy nie ma luzow gora-dol, prawo-lewo oraz czy ciezko chodzi...
...wg. mnie za wysoko ta wskazówka, u mnie trzyma się idealnie w połowie- ale ja mam 45-kę, chociaż silnik ten sam w końcu , poczekajmy na innych właścicieli 25-ek iDT
U mnie jest tak samo jak u Ciebie "trzyma się idealnie w połowie"
u mnie jest podobnie jak u Krzysi3k5, przy okazji wizyt u różnych mechaników zawsze podpytywałem ich zdanie na ten temat i zawsze dostawałem odpowiedź żeby się nie przejmować i że jest ok Taką odpowiedź dał mi również PHJOVI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum