Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 si] stalo sie - HGF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:48
[R200 si] stalo sie - HGF
Autor Wiadomość
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:21   [R200 si] stalo sie - HGF

No niestety.... uszczelka była wymieniana przed moim kupnem auta, ktos spierdzielil robote i wczoraj temperatura w górę, płynu nie ma, masło pod korkiem...

Kupiłem tak:

uszczelkę pd głowice, Geotze - 120
pod kolektory oba, Reinz 2x20zł
pod pokrywe zaworów, Reinz 55zł
śruby głowicy, Reinz 180zł
olej, 10zł za litr (4l miałem w zapasie)
płyn 24zł 5l
filtr oleju 15zł

wsumie wyszło 444zl + robocizna 280zł

Co jeszcze przydałoby się zrobić? rozrząd nowy robiony 7tys temu. Wszystko inne wymieniane zgodnie z rozsądkiem, jednak jak już silnik na wierzchu to co się przyda abym miał z niego pociechę? ;]
Ostatnio zmieniony przez thef Sob Paź 24, 2009 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 23, 2009 19:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 20:02   

Skoro glowica juz bedzie zwalona to pokusilbym sie o wymiane uszczelniaczy trzonkow zaworowych i dotarcie zaworow. Oczywiscie po tej operacji dojdzie wymiana 4 uszczelniaczy na walkach rozrzadu.
 
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 20:22   

koszt nie duży więc chyba warto zrobic? części okolo 100zł
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Paź 23, 2009 23:25   

a jak wyglądało spalanie oleju przed awarią??
jeśli było znikome, to nie ma sensu rozbebeszać głowicy...
tylko porządnie (minimalnie) zrobić planowanie i poskładać jak Pan Bóg przykazał :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:19   

oleju brał może pol l na 10tys km
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Pon Paź 26, 2009 22:52   

Wydaje mi sie, że typek u którego byłem mówił mi o takim samym remoncie silnika, ale za wszystko policzył 2,5tys a nie 700.. Silnik był rozbierany i robocizna tylko 280zł?
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 06:23   

dokładnie tyle, wystarczy dobrze poszukać, części pokupować samemu i dużo taniej wychodzi
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 10:55   

Gdybym miał pewność, że dojade do Łodzi, to bym przyjechał choćby dzisiaj. No ale strach po mieście jeździć tym autem teraz. Gość u którego byłem za sama robote 800zł chciał.. Dlatego szukam tańszych rozwiazań..
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 11:15   

to jakiś pajac że 800zł chciał w 200 max 350zł robota + klamoty
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 12:44   

mitek87,

u mnie tak jak mówiłem, za 700zł zamkniesz się ze wszystkim. Gdybyś chciał przyjechac to mógłbym Ci pozamawiać części u mnie i umówić na robociznę.
 
 
crs84 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Suszec / Śląsk



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 16:19   

Mi mechanik przedstawił taką propozycję (uszczelka + rozrząd):

> uszczelka glowicy 121 zł
> uszczelka kolektora ssącego 17zł
> uszczelka kolektora wydechowego 15zł
> uszczelka pokrywy zawoorowej 50zł
> simering wałka 15 zł/ szt 60zł
> pasek rozrządu contitech 90zł
> napinacz paska SKF 115zł
> śruby głowicy 250zł /kpl
> pompa wody ok 100zł
>
> + olej i płyn chłodzący
>
> robocizna ok 250zł
> naprawa głowicy (planowanie kontrola szczelności ) 100zł
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 16:40   

crs84,

tez niezłe ceny, śruby troche drogo. U mnie robocizna wraz z planowaniem jest 280
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 18:21   

Dzisiaj byłem u innego mechanika, ten z kolei stwierdził że nawet nie ma zamiaru sie w tym grzebać, silnik jest jednorazowy i jeśli coś zrobi nie tak to predzej czy pozniej problem wroci. Wspomniał o mokrych tulejach bodajże, że to jest nawieksze zło w tych silnikach. Poradził mi szrot lub kupno innego silnika...
Straszny mętlik w głowie mi sie zrobił co tak naprawde teraz zrobić.
Dudus87, z masłem zamiast oleju daleko nie dojade niestety, musiałbym lawete wynajmować pewnie.
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 27, 2009 21:23   

mitek87, dobrych tam macie mechaników :lol: :lol:
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Paź 28, 2009 11:00   

mitek87. Zrób silnik u dobrego mechanika i nie będzie kłopotu. Kupisz używany i nie będziesz wiedział co z nim było i co będzie. 700 zł. i masz auto a kupisz silnik i nie wiesz nic .Pływające tuleje to faktycznie kiepskie rozwiązanie ale nic na to nie poradzisz.

[ Dodano: Sro Paź 28, 2009 11:00 ]
W silniku który kupisz też będą takie same :)
 
 
mitek87 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: BI



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 16:16   

Nie wiem czy znajde takowego mechanika.. Lepiej sie zorientuje ile kosztuje laweta, taniej mnie to wyniesie niż bujne fantazje mechaników, którzy krzyczą najwiecej a najmniej sie znają..
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 16:26   

Ja juz jestem po wymianie.

Za 280zł zrobili mi:

wymiana uszczelki pod głowicą
wymiana uszczelki kolektora dolotowego oraz wydechowego
wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
wymiana oleju
wymiana całego płyny chłodzącego
naciągnięcie paska klinowego (piszczal)
wymiana uszczelniaczy na wałkach i zaworów
regulacja zaworów

Głowica planowana nie była ponieważ była w bardzo dobrym stanie.

Poczułem sporą różnicę, dużo dynamiczniej, większa kultura pracy silnika.

Mogę powiedzieć, że mam auto które jest w 90% na nowych częściach teraz :mrgreen: :mrgreen:
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 16:43   

dudus87 napisał/a:
regulacja zaworów

W tym silniku nie reguluje się zaworów bo się same regulują poprzez popychacze hydrauliczne :wink:
dudus87 napisał/a:
Głowica planowana nie była ponieważ była w bardzo dobrym stanie.


Oby to była prawda, a co z wymianą szpilek :>
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
dudus87 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 161
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 21:55   

Poważnie tak jest z regulacją? w takim razie są dobrze

szpile nowe, sporo mechaników nie planuje głowicy gdy jest dobra, skraca to jej zywotność
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 23:01   

dudus87 napisał/a:
sporo mechaników nie planuje głowicy gdy jest dobra, skraca to jej zywotność

nie no ja to bym liznął, ze dwie setki choćby żeby nie czyścić całego syfu...
zresztą żeby sprawdzić głowicę z dokładnością do 5 setek to trzeba na prawde dobrze oczyścić...
a z tą żywotnością to nie wiem skąd wniosek chyba, że od razu planują kolejne remonty... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Próba/pomysł kolejnej modyfikacji mojego R200
red Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 09, 2014 06:40
Adrian
Brak nowych postów [r200]lakier LVD czy produkowano r200 w podobnym kolorze?
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 14, 2012 23:01
AndrewS
Brak nowych postów [R200] 1,4 8V 99' Help - R200 potrzebuje przeszczepu skrzyni
johnnyLdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Lip 18, 2017 08:30
johnnyLdz
Brak nowych postów [r200] Zakup felg r15 do R200 a jakie Et??
zibik21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Sie 07, 2013 11:49
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink