Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400*SDI*2.0*98'] Pompa wody pada?! Jakie objawy?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400*SDI*2.0*98'] Pompa wody pada?! Jakie objawy?
Autor Wiadomość
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 18:54   [R400*SDI*2.0*98'] Pompa wody pada?! Jakie objawy?

Czy prawdą jest, że pompa wody wytrzymuje mniej więcej czas eksploatacji rozrządu?
Podobno należy ją wymienić przy wymianie rozrządu (?)

Ostatnio wymieniałem na nowy przewód chłodnicy. Płyn nówka - wymieniony.
Na skrzyżowaniu czuję, że zrobił mi się chłodny nawiew. Parking. Zerkam pod maskę - zero płynu. Co jest? Dolałem. Rozgrzałem auto na obrotach. Nawiew ciepły. Noga z gazu. 30 sek i znów robi się gorzej niż letni. Po dniu zerkam w zbiornik - znów mało - dolałem.

Dziś wymieniałem gumy na zimowe. Podnośnik - w górę i widzę, że na pokrywie silnika wiszą zielone krople płynu. Myślałem (ucieszyłem się), że poszedł jakiś przewód / obejma. Pokrywa w dół i zero! Przewody szczelne, obejmy cacy. Jednak na silniku na dole pochlapane płynem. Pompa wody przesłonięta jest przez inną pompę i nie mogę dojrzeć, gdzie leci, jednak wszędzie gdzie oko i lampa sięga - sucho, a pod silnikiem jednak mokro.

Efekt jest taki, że zalałem płynu zdecydowanie więcej niż max. Gdy cisnę na obrotach (4 i 5 bieg) dmuchawy dosyć ciepłe. Wystarczy stanąć na światłach albo kulnąć się na luzie i zaraz robią się zimne.

Czy tak wygląda pad pompy?
Mogę z tym jeździć?
Ile kosztuje pompa a ile robocizna?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez JeRRy3D Nie Lis 01, 2009 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 31, 2009 18:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 19:04   

JeRRy3D, sprawdz najpierw termostat. Pisalem dosc niedawno co i jak a wiec szukajka sie klania
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Nie Lis 01, 2009 15:16   

Termostat?

Dla mnie termostat to sprawa zero-jedynkowa (no prawie).
Albo nie otwiera (i gotuje płyn, bo śmiga na małym obiegu)
Albo nie zamyka (silnik niedogrzany, bo cały czas idzie na dużym obiegu)
Albo nie domyka i auto jest cały czas letnie.

U mnie temperaturę łapie ok (wskazówka na pół skali).
Chłodnica ciepła u góry, przewód ciepły, nadmiar ciepły, płyn w zbiorniku ciepły.
Jajo polega, że na wolnych obrotach dmuchawy są zimne, po przegazówce lub jeździe na obrotach robią się ok, przy zejściu z obrotów na skrzyżowaniu albo jeździe na luzie w 30 sek znów robią się zimne.

To nie wygląda na termostat.
Wyprowadźcie mnie z błędu.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 15:27   

a czy ty aby napewno masz wewnetrzny obieg ustwiony? Może nagrzewnica padła albo przecieka czy coś?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 01, 2009 19:18   

JeRRy3D jakby ci padła pompa wody to nie miałbyś prawidłowego obiegu płynu co wiąże się z brakiem odpowiedniego chłodzenia silnika i wskazówka poszła by na czerwone pole
może po prostu z niej cieknie
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 09:12   

No odnoszę wrażenie, że cieknie delikatnie, ale czy te objawy (zimne dmuchawy na wolnych i gorące na obrotach) mogą być powodem cieknącej delikatnie pompy? Ubytki nie mogą być zbyt wielkie, bo od czwartku do dziś nie widzę, żeby w zbiorniczku ubyło. Niemniej jednak z dnia na dzień dmuchawy przestały grzać, tak jak kiedyś.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 09:52   

bardziej poszedłbym w kierunku sprawdzenia czy nagrzewnica się nie zapowietrzyła ew czy na pewno działa poprawnie zawór nagrzewnicy i otwiera się na max oraz czy pokrętła od obiegów powietrza w kabinie są poprawnie poustawiane
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:32   

darek_wp napisał/a:
bardziej poszedłbym w kierunku sprawdzenia czy nagrzewnica się nie zapowietrzyła ew czy na pewno działa poprawnie zawór nagrzewnicy i otwiera się na max oraz czy pokrętła od obiegów powietrza w kabinie są poprawnie poustawiane


Wiesz. Też o tym myślałem, ale to kiedy nie grzeje wcale, albo fisiuje szukamy tego typu rozwiązań IMO. Żeby to wykluczyć celowo "nie tykam" żadnego pokrętła, linek, zakresów. Włączone na max na ciepłe w tych samych pozycjach. Bez dotykania czegokolwiek. Duże obroty - ciepło (ale nie za gorąco), wolne obroty / jazda "na luzie" - od razu zimne powietrze.

Na marginesie - jak sprawdzić zapowietrzenie samej dmuchawy?
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:40   

ale warto w tym przypadku jeśli nie chcesz ruszać pokręteł przynajmniej sprawdzić czy zawór nagrzewnicy jest na pewno otwarty na max bo może nie być pomimo przekręconego pokrętła
co do zapowietrzenia dmuchawy - nie ma czegoś takiego - możemy mówić o zapowietrzeniu nagrzewnicy ale sprawdzić można tylko rozpinając przewody z płynem (robiąć niewielką szczelinę) i np uciskając główny wąż przy chłodnicy przy czym obserwujemy czy wypływa płyn
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lis 02, 2009 10:48   

darek_wp napisał/a:
co do zapowietrzenia dmuchawy - nie ma czegoś takiego


Nie no.
Jasne.
Chodziło oczywiście o nagrzewnicę.

OK.
Dziękuje - póki co.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pompa wody a rozrząd
rafalskorupski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Paź 24, 2008 09:36
rafalskorupski
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400*SDI*2.0*] Pompa wody? Termostat? - zimne dmuchawy
Prośba o zdiagnozowanie boleści. Podpowiedzcie zanim skroją mnie bez sensu albo zdewastują rovcia :(
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lis 02, 2009 09:54
darek_wp
Brak nowych postów [R45] Jakie objawy źle ustawionego rozrządu
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Sty 18, 2011 21:53
piterek1812
Brak nowych postów [r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS
ccycekk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Czw Mar 07, 2013 08:22
bizon
Brak nowych postów [r416] jakie są objawy padającej przekładni kierowniczej?
tombak25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Sie 18, 2012 23:41
Pawel_416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink