Wysłany: Pon Lis 02, 2009 13:00 [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam
Borykam sie z dziwnym problemem w moim autku który występuje tylko i wyłacznie przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku.
Gdy jest ciepło na dworze tj powyżej 15 st silnik odala bez problemu obroty nie faluja chodzi na ssaniu i w miare rozgrzewania się obroty spadaja wszystko jest ok
Ale gdy temperatury spadną do 10 st to przy pierwszym odpaleniu zdławia się na 200 obr a nastepnie wraca na 1500 i wszystko ok
Ponizej 5 st potrafi zgasnąć ale za drugim odpaleniem wszystko ok
1 listopada były temp ujemne , zdławił się i zgasl za 1 i 2 razem. Za trzecim cięzko wszedł na obroty ale jak wszedl ( ok 2 sek) silni pracował równo i w miare rozgrzewania obroty spadały
Problem nie występuje przy rozgrzanym lub nawet lekko ciepłym silniku-(lekko ciepłym ale i tak chwile pracuje na ssaniu)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lis 02, 2009 13:08
czujnik temperatury płynu chłodniczego - to z niego komp pobiera informacje czy silnik jest ciepły czy zimny i czy włączyć ssanie czy nie trzeba, a to właśnie zadanie silnika krokowego (wzbogacanie i zubożanie mieszanki)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lis 02, 2009 13:47
jeśli będzie przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika będzie jak piszesz błąd, ale jeśli czujnik zmieni swoją charakterystykę to błędu nie będzie i działać też nie będzie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lis 03, 2009 11:14
czujnik powinien być wkręcony w trójnik przy silniku - dojdziesz po wężach od chłodzenia
czujniki będą w trójniku dwa z 1 i 2 przewodami, z 1 przew jest od wskaźnika w liczniku a z 2 przewodami od kompa (to właśnie ten jest do sprawdzenia)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zrobiłem pomiary tego czujnika i przy + 10 st C miał reztstencje zgodną z tabelą w manualu i to samo przy gorącym silniku ok 240 ohm
Ale przy + 10 st C silnik palił zawsze elegancko
Dzisiaj 0 st C mierze czujnik i kompletnie nic nie pokazuje ( 000,0) ani na tym czujniku ani na IAT który też jest termistorem tak jakbym niczego nie dotykał a auto odpaliło za 3 razem z trudami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum