Wysłany: Sob Lis 07, 2009 10:23 [R220 SDI]Wiązka klapy...
Potrzebuje pomocy w kwestii jak wymienić kompletną wiązkę klapy w R200 ?
Padają u mnie co jakiś czas przewody (lutowałem je w kwietniu) i tydzień temu padła wycieraczka po diagnozie wyszło ze dwa kabelki są rozerwane.
Postanowiłem całą wiązkę nową tam pociągnąć, jednak przyglądając się jak te przewody są ułożone w klapie stwierdzam ze będzie to bardzo kłopotliwy zabieg.
Pierwszy dylemat to jak odpiąć i podpiąć na nowo podgrzewanie tylnej szyby, skoro te wtyczki są wewnątrz profilu klapy?
Zastanawiałem się nad wyprowadzeniem kabla po prostu w tym otworze i przylutowaniu bezpośrednio do styku podgrzewania? Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Jak podpiąć się pod światło stopu ? (jak fizycznie ten kabel tam przeciągnąć?)
Problem też mam z przekrojami przewodów. Dwa z nich są grube (zapewne są to przewody od podgrzewania bo tam prądy mogą być większe), natomiast pozostałe to jedynie 0.5 mm2 (tak na oko wyglądają). W sumie są dość cienkie jak na np zasilanie wycieraczki.
Znalazłem też gotową wiązkę nową oryginalną
Wiązka
jednak nie mam zielonego pojęcia jak to tam włożyć do tej klapy.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w temacie:)
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 10:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam,
sprawa jest banalna bo tez to 2 miesiące temu robiłem Po pierwszym zabiegu, który trzymał ponad rok, były pęknięcia tylko taśmą zaizolowane
Wiec w końcu sie zdecydowałem żeby wymienić na owe kabelki Dwa są grube jak pisałeś i sa to od podgrzewania szyby, reszta są bardzo cienkie kabelki i takie tez kup bo ja użyłem dalej grubych i miałem problemy z upchaniem pod guma
Wytnij to połamane miejsce i przedłuż tylko wiązkę nowymi kabelkami o jakieś 20cm i będzie dobrze. Zlutuj wszystko do kupy i będzie jak nowe
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 18:44
Miałem taki problem lecz w moim drugim aucie Xsarze kombi.
Zawiozłem auto do elektryka. Gość przeciągnął i zalutował mi nowe przewody. Nowe tzn. aby w miejscu gdzie się zginają były nowe. Wszystko działa jak należy. Po roku dziwnie zaczął stukać przekaźnik wycieraczki tylnej, okazało się że klapa "zgubiła" masę. Pociągnął więc dodatkowy przewód i jest OK.
Powiedział, że tego typu awarie są bardzo popularne we wszystkich autach. Tylko Fiat i Opel ma inne rozwiązanie, które również wysiada tylko w inny sposób.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lis 07, 2009 18:56
Bordos napisał/a:
Problem też mam z przekrojami przewodów.
Jakie to są przekroje, możesz dojść mierząc grubość suwmiarką. Większość przewodów w instalacji samochodowej to przewody o przekroju znamionowym żyły Cu 0.75 , 1.0 , 1.5 , 2,5 mm2. Żyły mogą być w izolacji polwinitowej i polwinitowej wzmocnionej mając odpowiednie średnice zewnętrzne następująco:
0.75 - 2.3-2.6 mm , wzmocniona 2.6-2.8 mm
1.0 - 2.3-2.7 mm , wzm. 2.6-2.8 mm
1.5 - 2.7-3.0 mm , wzm. 3.15-3.35 mm
2.5 - 3.2-3.5 mm , wzm. 3.6-3.8 mm
średnice gołych żył są odpowiednio : 1.2mm, 1.3mm, 1,55mm, 2.0mm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum