Forum Klubu ROVERki.pl :: [R218 1.8 GSD] Skaczący obrotomierz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R218 1.8 GSD] Skaczący obrotomierz
Autor Wiadomość
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 30, 2007 23:03   [R218 1.8 GSD] Skaczący obrotomierz

mam pytanie, co moze byc powodem tego ze obrotomierz ulega znacznym wachaniom, nawet do +-500obr, obroty w aucie nie falują a obrotomierz fika jak chce. Widzialem kilka podobnych tematów ale chyba wszystkie dotyczyly benzyny. Slyszalem ze obroty są przekazywane elektrycznie, moze to wina kiepskiej stabilizacji napiecia przez alternator, chociaz mierzylem miernikiem i pokazal 14,6V ale miernik mierzy srednia wartosc wiec nie wiem czy moge na nim polegac. Moze macie jakies propozycje??
Ostatnio zmieniony przez Jordan87 Sob Lis 07, 2009 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 30, 2007 23:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 30, 2007 23:40   

od kiedy do Rover-a wsadzali TDI ?? ciekawe...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 01, 2007 09:23   

Valander_wwa napisał/a:
od kiedy do Rover-a wsadzali TDI ?? ciekawe...


Dokładnie to on ma oznaczenie GSD ale jest to Turbo Diesel + Intercooler :)
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lip 01, 2007 12:44   

Jordan87 napisał/a:
Dokładnie to on ma oznaczenie GSD ale jest to Turbo Diesel + Intercooler

No to może trzymaj się fabrycznego oznaczenia a nie jakiegoś z VWeja? ;)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 02, 2007 11:18   

Cytat:
mam pytanie, co moze byc powodem tego ze obrotomierz ulega znacznym wachaniom, nawet do +-500obr, obroty w aucie nie falują a obrotomierz fika jak chce.

Skąd tam jest brany sygnał obrotów dla obrotka?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 07, 2009 20:22   

Ja nie mam pojęcia

[ Dodano: Sob Lip 07, 2007 3:16 pm ]
Nikt nie wie co może być tego przyczyną?

edit

Po wymianie regulatora sytuacja znacznie sie poprawiła (szczotki były bardzo krótkie) choć minimalne skoki przy wyższych obrotach jeszcze pozostały jest to teraz mało uciążliwe :)

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 20:18 ]
Odświeżam stary temat ponieważ u nowego właścicieli mojego byłego Roverka (moj sąsiad) problem powrocił, tzn już przed sprzedażą powrocił ale znow kupiłem regulator i wyczyściłem styki i przeszło na trzy miesiące. Kilka dni temu znów zaczęło. Z tego co mi wiadomo to informacje o ilości obrotów pobiera z alternatora drogą elektryczną. Ktoś może wie z którego przewodu "czerpie" tą informację i gdzie szukać jakiegoś przetwornika który przetwarza to na napięcie na deskę.

Dzieki
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lis 07, 2009 21:05   

Jordan87, ja miałem podobny problem w Megane II,przy tym z obrotami silnika i doszedłem do tego , że to wina regulatora, ale ponieważ miałem drugi kompletny alternator więc go założyłem. Od 3 lat nie ma problemu. Był na pewno uszkodzony regulator. Ale teraz nie wiem czy nie był też winien alternator.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 07, 2009 21:32   

To już trzeci regulator wiec regulator musi być ok, ale widac ze sie poprawia po tym jak rusze któryś przewód który idzie od alternatora, gdybym wiedział który to wymienił bym cały przewód bo pewnie jest juz nadłamany/wykruszony. Problem właściwie to wrócił po tym jak demontowałem pompę wtryskową w celu uszczelnienia przecieku, pewnie ruszyłem któryś przewód.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 08, 2009 11:42   

może to być wina prostownika... jak są tętnienia napięcia, to regulator będzie na nie reagował i się w końcu posypie... :hm: tak tylko głośno myślę...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover 200 1.4i]skaczacy pedał w roverze 200 1,4i abs
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 28, 2013 19:26
Raptile
Brak nowych postów [R214] Skaczący Prędkościomierz podczas jazdy
chojna89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Lut 21, 2011 21:48
kasjopea
Brak nowych postów [R218]- silnik
wrsdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Cze 15, 2008 09:58
wrsdz
Brak nowych postów [r218] Przekładka silnika
albertlans Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Gru 06, 2011 18:51
roverczesci
Brak nowych postów [R218 VI]WYMIANA USZCZELNIACZY ZAWOROWYCH !
ADEE22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Sty 22, 2013 14:19
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink