Wysłany: Sro Lis 11, 2009 13:32 Mój projekt Rovera 200 Coupe
Do moderatorów:
Na razie nie widzę powodów by zakładać ten wątek w dziale np TUNING - liczę na luźne rozmowy na temat tego projektu, tym bardziej, że zbyt wiele się nie będzie działo w tym temacie do wiosny.
Zacznijmy od początku:
kiedyś powiedziałem coś takiego:
I stało się.
W sierpniu tego roku stałem się właścicielem nadwozia Rovera 220 coupe (XW). Układ napędowy z tego coupe posłużył koledze maciekwawa do swapu. Można poczytać o tym w temacie swap 2.0 turbo...
Troche danych na temat tego „prawie” auta:
Rover 220turbo coupe (XW)
Rok produkcji 1994
Dane z EPC:
MG Rover, 200/400 (XW),
Class 5.2,
2 Door Coupe,
200PS, T Series, 2000 cc, Petrol,
Multi pnt inj long track inlet std, 16V, 4 Cylinder, Turbo, 3 way catalyst,
5 Speed, Manual, K7BSUT, K7BX, K6BS, K4BS, LHD, K4BX,
Model Year: 1980, S/N: 850856
W pierwszej kolejności chciałbym doprowadzić do porządku nadwozie. Tu i ówdzie pojawiają się ogniska rdzy, w podwoziu wygląda to dość niepokojąco. Muszę również skompletować sporo części blacharskich bo nim kupiłem część elementów zmieniła właściciela.
Brakuje mi następujących elementów:
- pokrywa bagażnika
- błotniki przednie (prawy i lewy)
- zderzak przedni
- grill
- belka przedniego zderzaka(wzmocnienie montowane pod zderzakiem)
- dach targa
- reflektory przednie
- lampy tylne i kierunki boczne
- ….
Przydał by się również nowy lakier
I tu zwracam się do was z apelem o pomoc. Być może ktoś ma zbędne zalegające części, ma informacje gdzie takie części w dobrej cenie dostanę – chętnie przyjmę każdą pomoc.
Brakuje mi również jasnej wizji na temat koncepcji układu napędowego. Rozważam kilka opcji:
- silnik serii K 1.4 lub 1.6, połączony z skrzynią R65 – najtańsza opcja, poziom ”fun” b.niski
- silnik serii K 1.8 (lub też 1.8VVC) + PG1 - już lepiej ale i drożej
- silnik serii L 2.0 z turbosprężarką i intercoolerem + PG1 – to by było ciekawe połączenie , intensywnie nad tym rozmyślałem ...
- silnik KV6 + PG1 - połączenie funkcjonujące w MG ZS 180 i R800 – do niedawna opcja jedynie czysto teoretyczna ale pojawiły się informacje, że jak najbardziej wykonalna.
- silnik serii T + PG1 (Turbo lub N/A) – „ale to już było…” – chyba chciałbym coś bardziej oryginalnego i mniej oczywistego
Najciekawszą opcją według mnie jest KV6 ale niestety i najdroższą, zdrowy silnik 2.5L to wydatek rzędu 2-3 tyś PLN, bez osprzętu. Widziałem na allegro blok silnika za znacznie korzystniejszą cenę (chyba coś około 500pln) ale skompletowanie osprzętu było by problematyczne.
Ciekawym, dość kontrowersyjnym ale również bardzo oryginalnym pomysłem było by zamontowanie diesla serii L - 105KM, 210Nm - pod drobnych modyfikacjach silnik ten pracuje jeszcze ciekawiej i myślę, że świetnie by se dawał radę z tym autem.
Liczę na waszą pomoc i porady.
Z góry dziękuję.
Postęp prac będę opisywał w tym temacie - być może przeniesie się go kiedyś do innego działu
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 11, 2009 13:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pomysl z kv6 najbardziej mi sie widzi, wbrew pozorom, poza vis-ami tam chyba nieiwele sie w samym silniku psulo >? moze lepiej wiedzacy mnie oswieca
ale 1,4 ... szkoda rzezby ... 1.6 jak przed chwila
opcje ja widze dwie kv6 albo wracac to 2.0t
a co cie natchnelo z seria L ? i ciekawe jak w latwy psosob go podkrecisz? bo z tego co mi wiadomo to podkrecic sie da, ale wcale nie taka prosta droga
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a co cie natchnelo z seria L ? i ciekawe jak w latwy psosob go podkrecisz? bo z tego co mi wiadomo to podkrecic sie da, ale wcale nie taka prosta droga
diesel siedział w R200 po 95', mocowania takie same jak w serii T, czyli wychodzi że dało by radę i do coupe go wsadzić. A co do podkręcania to jest temat w dziale tuning - tuning za 7zł coś takiego. Niewiele ale zawsze troche
zeby projekt KV6 mial rece i nogi trzeba zanakupić R825 z UK ze zdrowym sercem reszte wyprzedac na czesci......
zabawy z seria K bym sobie odpuscil, za slabe to jednostki zeby mowic o jakimkolwiek funie. a turbienie samodzielne 1.8 to jest rzezba.....
konwersja auta na diesla tez uwazam ze malo zasadna, do tego dochodzi koniecznosc zabawy z calym ukladem paliwowym, jak zostanesz przy benzynie to co najwyzej wymienisz wkład pompy
jak dla mnie sens ma 2.0T albo 2.5KV6, tylko w skrzyni przed montazem proponuje zrobic przeglad lozysk i moze wykonac upgrade na lepsze niz te ktore sa w PG1
reasumujac:
- opcja KV6 to droga w nieznane ktora na pewno bedzie wiele drozsza
- opcja 2.0T to latwiejsza droga, ale moze warto ja wybrac a zabawe poswiecic na tuning powyzej 200KM a zwlaszcza powyzej niewysokiego momentu tego silnika z tego co pametam jako laik juz wyniama regulacji doladowania turbo na manualna i ustawienie jej na jakims rozsadnym poziomie daje to co w tym silniku zamkniete
ja bym spróbował kupić pukniętego w tył ZS'a 180 z UK, wymontować silnik, skrzynie, całe przeniesienie napędu + mocowania skrzyni/silnika i to wszystko wpakować do COupe
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Czy ja wiem... popatrz na to z tej strony, KV6 jest młodszą jednostką, w teorii z mniejszym przebiegiem, co za tym idzie powinien być w lepszym stanie. Do tego w T serii trzeba liczyć się z koniecznością regeneracji skrzyni biegów i turbiny... co troche podnosi koszta przekładki.
KV6 chyba da się tuningować....ZT ma przecież 190KM, może wsadzić wałki od Zt właśnie? kolektory rurowe, dobry dolot i troche KM przybędzie
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Panowie i ewentualnie Panie - ale mi nie chodzi tylko o to by zrobić mocne, szybkie auto - gdyby tak było kupił bym auto z silnikiem .
Ja chciałbym zrobić coś innego, nietuzinkowego - coś czego nie ma w ogóle albo istnieje w kilku egzemplarzach. Mnie nie kręci wyciskanie tego co fabryka ukryła a tworzenie czegoś nowego.
I jeżeli tylko spojrzycie na to z tej perspektywy okazuje się że diesel to fajna i rozsądna cenowo perspektywa.
Układ paliwowy? a co to za problem - kwestia wymiany wlewu bo reszta to tylko rurki (można pokusić się o wymianę na miedziane)
Pomysł by ściągnąć auto z UK może i niezły ale dość kosztowny i w moim przypadku mało realny z prostego powodu - nie mam tam nikogo kto byłby mi w stanie coś wyszukać i ewentualnie zwieść to do kraju. Co do R825 to niestety tam była pierwsza generacja KV6 i jej radziłbym się wystrzegać, nie wszystkie części są zamienne z późniejszymi KV6 (np. pompa wody) i nie odznaczały się one trwałością.
K seria - macie rację - chyba nie warto .
[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 16:53 ]
Co do tuningu KV6 to było coś takiego jak MG ZT i ZS 220s - czyli silnik z dołożonym kompresorem
a on w ogóle wyszedł poza stadium prototypu Szkoda, że tak późno się za niego wzieli i nie zdążył wylądować w R/MG
Co do samego projektu ... coupe z dieselkiem myślę, że mógłby być to ciekawy projekt aczkolwiek przy takim nietuzinkowym modzie skłaniałbym sie jednak ku wstawianiu KV6 2.5 ... jak się bawić to z orkiestrą
ale skoro kolega nie chce robic silnego auta do tego 2,5 V6 to droga opcja to moze pomysl o jakims silniku hondy hmmm np 2.0 litrowy z hondy prelude? Napewno bedzi to cos nietuzinkowego;)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ale skoro kolega nie chce robic silnego auta do tego 2,5 V6 to droga opcja to moze pomysl o jakims silniku hondy hmmm np 2.0 litrowy z hondy prelude? Napewno bedzi to cos nietuzinkowego;)
Taaa 2.0 z Prelude i 133km fun pełną gęmbą już lepiej diesla wsadzić jak już się pchać w hondę to np H22A5 lub mocniejszy brat H22A8 chociaż mimo, że w kanciakach były silniki hondy to beż rzeźby się nie obejdzie bo się kręcą w drugą stronę, a co za tym idzie są po przeciwnej stronie komory silnika niż seria K.
Jedna z części z Twojego coupe jeździ u mnie w kanciaku
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
pomysl z kv6 najbardziej mi sie widzi, wbrew pozorom, poza vis-ami tam chyba nieiwele sie w samym silniku psulo >? moze lepiej wiedzacy mnie oswieca
Poza VISami i samym silnikiem chciałeś powiedzieć.
[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 20:11 ]
A czemu nie z 827? KV6 nie nadaje się raczej do swapa. Silniki są troche delikatne i nie za bardzo lubią ciągłe pałowanie...no chyba że to ma być dla samego bycia.
Ja widzę takie coś:
R220 coupe + L series/2.8 Honda tylko nie wiem czy się zmieści. No chyba że wkładać coś z innych marek. Np 2.0 DOHC z turbiną z Fiata Coupe z flanszą na podpięcie skrzyni R.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
ja mam takie pytanko: co to kombinowanie z silnikami da? nadmierne zamieszanie i temat zdechnie na poziomie elektryki...to nie VAG gdzie kazdy moze kupic interfejs diagnostyczny; ani tarpan gdzie nie ma komputera
moze jestem jakis staroswiecki, ale dla mnie zabawe z silnikami uprawia sie po to zeby wydobyc wieksza moc w tej samej budzie, a przekladanie silnika tylko po to zeby dorabiac wszystko co sie da to prosta droga do wydatkow
kolega Zukowaty z tego co pamietam przerabial naprawe KV6 i udowodnil ze za kieszonkowe sie tego nie zrobi, seria T to stary zeliwniak ktory z natury sie nie psuje a po drugie uszczelka pod glowice kosztuje 120pln i wymieni ją zwykły kowal
zeby wsadzic 2.7V6 hondy to trzeba pewnie by to wziac razem z tym automatem kompem itp.......jeszcze nie widzialem R827 w manualu, wiec to wszystko zestrojone pod konkretny automat. to jest kompletny zespół hondy, klon legendy z lat 88-91
IMO wsadzanie czegokolwiek co ma mniej niz 150-170koni to nie fun no i powstanie cos co bedzie swoje kosztowalo i do tego zapene nigdy sie nie da sprzedac no i do tego wydac dobre pare tysiecy za poczucie tego ze pod maska tego auta znajduje sie co innego niz fabryka dala i to wcale nie lepszego tylko troche bardziej ekologicznego
kolega Zukowaty z tego co pamietam przerabial naprawe KV6 i udowodnil ze za kieszonkowe sie tego nie zrobi,
No nie da się i dlatego też odradzam ten motor do zabawy.
Mnie osobiście jeśli chodzi o zabawę zawsze rajcowały stare gaźnikowce ale tu chyba ten temat nie podejdzie.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
ITB czyli tzw. trąbki wywalasz przepustnice i zakładasz "trąbki" ale to opcja do mocno dłubnietych silników gdzie potrzebna jest duza dawka powietrza... przy reszcie modów i wystrojeniu może dać nawet do 10% wzrostu mocy widziałem takie coś w silniku H22. Minus to straszny hałas
_________________ Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Czw Lis 12, 2009 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum