Forum Klubu ROVERki.pl :: Mój projekt Rovera 200 Coupe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Mój projekt Rovera 200 Coupe
Autor Wiadomość
Marrkus 




Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 13:32   Mój projekt Rovera 200 Coupe

Do moderatorów:
Na razie nie widzę powodów by zakładać ten wątek w dziale np TUNING - liczę na luźne rozmowy na temat tego projektu, tym bardziej, że zbyt wiele się nie będzie działo w tym temacie do wiosny.

Zacznijmy od początku:

kiedyś powiedziałem coś takiego:



I stało się.

W sierpniu tego roku stałem się właścicielem nadwozia Rovera 220 coupe (XW). Układ napędowy z tego coupe posłużył koledze maciekwawa do swapu. Można poczytać o tym w temacie swap 2.0 turbo...

Troche danych na temat tego „prawie” auta:
Rover 220turbo coupe (XW)
Rok produkcji 1994

Dane z EPC:
MG Rover, 200/400 (XW),
Class 5.2,
2 Door Coupe,
200PS, T Series, 2000 cc, Petrol,
Multi pnt inj long track inlet std, 16V, 4 Cylinder, Turbo, 3 way catalyst,
5 Speed, Manual, K7BSUT, K7BX, K6BS, K4BS, LHD, K4BX,
Model Year: 1980, S/N: 850856



W pierwszej kolejności chciałbym doprowadzić do porządku nadwozie. Tu i ówdzie pojawiają się ogniska rdzy, w podwoziu wygląda to dość niepokojąco. Muszę również skompletować sporo części blacharskich bo nim kupiłem część elementów zmieniła właściciela.

Brakuje mi następujących elementów:
- pokrywa bagażnika
- błotniki przednie (prawy i lewy)
- zderzak przedni
- grill
- belka przedniego zderzaka(wzmocnienie montowane pod zderzakiem)
- dach targa
- reflektory przednie
- lampy tylne i kierunki boczne
- ….

Przydał by się również nowy lakier :wink:


I tu zwracam się do was z apelem o pomoc. Być może ktoś ma zbędne zalegające części, ma informacje gdzie takie części w dobrej cenie dostanę – chętnie przyjmę każdą pomoc.

Brakuje mi również jasnej wizji na temat koncepcji układu napędowego. Rozważam kilka opcji:

- silnik serii K 1.4 lub 1.6, połączony z skrzynią R65 – najtańsza opcja, poziom ”fun” b.niski
- silnik serii K 1.8 (lub też 1.8VVC) + PG1 - ;) już lepiej ale i drożej
- silnik serii L 2.0 z turbosprężarką i intercoolerem + PG1 – to by było ciekawe połączenie :D , intensywnie nad tym rozmyślałem ...
- silnik KV6 + PG1 - połączenie funkcjonujące w MG ZS 180 i R800 – do niedawna opcja jedynie czysto teoretyczna ale pojawiły się informacje, że jak najbardziej wykonalna.
- silnik serii T + PG1 (Turbo lub N/A) – „ale to już było…” – chyba chciałbym coś bardziej oryginalnego i mniej oczywistego ;)

Najciekawszą opcją według mnie jest KV6 ale niestety i najdroższą, zdrowy silnik 2.5L to wydatek rzędu 2-3 tyś PLN, bez osprzętu. Widziałem na allegro blok silnika za znacznie korzystniejszą cenę (chyba coś około 500pln) ale skompletowanie osprzętu było by problematyczne.

Ciekawym, dość kontrowersyjnym ale również bardzo oryginalnym pomysłem było by zamontowanie diesla serii L - 105KM, 210Nm - pod drobnych modyfikacjach silnik ten pracuje jeszcze ciekawiej i myślę, że świetnie by se dawał radę z tym autem.

Liczę na waszą pomoc i porady.
Z góry dziękuję.

Postęp prac będę opisywał w tym temacie - być może przeniesie się go kiedyś do innego działu :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 11, 2009 13:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 13:53   

pomysl z kv6 najbardziej mi sie widzi, wbrew pozorom, poza vis-ami tam chyba nieiwele sie w samym silniku psulo >? moze lepiej wiedzacy mnie oswieca ;)

ale 1,4 ... szkoda rzezby ... 1.6 jak przed chwila :D

opcje ja widze dwie kv6 albo wracac to 2.0t

a co cie natchnelo z seria L ? i ciekawe jak w latwy psosob go podkrecisz? bo z tego co mi wiadomo to podkrecic sie da, ale wcale nie taka prosta droga ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 14:03   

ja bym obstawiał 2.5V6 :) co do części do zorientuje sie w swojej okolicy, bo gdzieś widziałem coupe na części ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marrkus 




Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 14:50   

maniaq napisał/a:
a co cie natchnelo z seria L ? i ciekawe jak w latwy psosob go podkrecisz? bo z tego co mi wiadomo to podkrecic sie da, ale wcale nie taka prosta droga ;)


diesel siedział w R200 po 95', mocowania takie same jak w serii T, czyli wychodzi że dało by radę i do coupe go wsadzić. A co do podkręcania to jest temat w dziale tuning - tuning za 7zł coś takiego. Niewiele ale zawsze troche
 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 15:09   

witka :-)

zeby projekt KV6 mial rece i nogi trzeba zanakupić R825 z UK ze zdrowym sercem :-) reszte wyprzedac na czesci......

zabawy z seria K bym sobie odpuscil, za slabe to jednostki zeby mowic o jakimkolwiek funie. a turbienie samodzielne 1.8 to jest rzezba.....

konwersja auta na diesla tez uwazam ze malo zasadna, do tego dochodzi koniecznosc zabawy z calym ukladem paliwowym, jak zostanesz przy benzynie to co najwyzej wymienisz wkład pompy ;-)

jak dla mnie sens ma 2.0T albo 2.5KV6, tylko w skrzyni przed montazem proponuje zrobic przeglad lozysk i moze wykonac upgrade na lepsze niz te ktore sa w PG1


reasumujac:
- opcja KV6 to droga w nieznane ktora na pewno bedzie wiele drozsza
- opcja 2.0T to latwiejsza droga, ale moze warto ja wybrac a zabawe poswiecic na tuning powyzej 200KM a zwlaszcza powyzej niewysokiego momentu tego silnika :-) z tego co pametam jako laik juz wyniama regulacji doladowania turbo na manualna i ustawienie jej na jakims rozsadnym poziomie daje to co w tym silniku zamkniete :D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 15:31   

ja bym spróbował kupić pukniętego w tył ZS'a 180 z UK, wymontować silnik, skrzynie, całe przeniesienie napędu + mocowania skrzyni/silnika i to wszystko wpakować do COupe ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 15:51   

tez mozna, ale tu cena juz bedzie troche inna, no i praktycznie KV6 nie da sie stuningowac za rozsadna kase:D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 16:37   

Czy ja wiem... popatrz na to z tej strony, KV6 jest młodszą jednostką, w teorii z mniejszym przebiegiem, co za tym idzie powinien być w lepszym stanie. Do tego w T serii trzeba liczyć się z koniecznością regeneracji skrzyni biegów i turbiny... co troche podnosi koszta przekładki.
KV6 chyba da się tuningować....ZT ma przecież 190KM, może wsadzić wałki od Zt właśnie? kolektory rurowe, dobry dolot i troche KM przybędzie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marrkus 




Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 16:53   

Panowie i ewentualnie Panie - ale mi nie chodzi tylko o to by zrobić mocne, szybkie auto - gdyby tak było kupił bym auto z silnikiem :wink: .

Ja chciałbym zrobić coś innego, nietuzinkowego - coś czego nie ma w ogóle albo istnieje w kilku egzemplarzach. Mnie nie kręci wyciskanie tego co fabryka ukryła a tworzenie czegoś nowego.

I jeżeli tylko spojrzycie na to z tej perspektywy okazuje się że diesel to fajna i rozsądna cenowo perspektywa.
Układ paliwowy? a co to za problem - kwestia wymiany wlewu bo reszta to tylko rurki (można pokusić się o wymianę na miedziane)

Pomysł by ściągnąć auto z UK może i niezły ale dość kosztowny i w moim przypadku mało realny z prostego powodu - nie mam tam nikogo kto byłby mi w stanie coś wyszukać i ewentualnie zwieść to do kraju. Co do R825 to niestety tam była pierwsza generacja KV6 i jej radziłbym się wystrzegać, nie wszystkie części są zamienne z późniejszymi KV6 (np. pompa wody) i nie odznaczały się one trwałością.

K seria - macie rację - chyba nie warto :wink: .

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 16:53 ]
Co do tuningu KV6 to było coś takiego jak MG ZT i ZS 220s - czyli silnik z dołożonym kompresorem

http://www.sprintex.com.a...oto_Gallery.asp
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 16:53   

Marrkus, chcesz wsadzić czego co fabryka ukryła :mrgreen: To proszę bardzo wkładaj Diesla ale nie L-serie tylko G-serie :razz:

http://www.aronline.co.uk...rainmgr_02f.htm
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 18:22   

a on w ogóle wyszedł poza stadium prototypu ?? Szkoda, że tak późno się za niego wzieli i nie zdążył wylądować w R/MG :roll:

Co do samego projektu ... coupe z dieselkiem myślę, że mógłby być to ciekawy projekt ;) aczkolwiek przy takim nietuzinkowym modzie skłaniałbym sie jednak ku wstawianiu KV6 2.5 ... jak się bawić to z orkiestrą ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
faecd 




Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 19:12   

ale skoro kolega nie chce robic silnego auta do tego 2,5 V6 to droga opcja to moze pomysl o jakims silniku hondy hmmm np 2.0 litrowy z hondy prelude? Napewno bedzi to cos nietuzinkowego;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 11, 2009 19:40   

faecd napisał/a:
ale skoro kolega nie chce robic silnego auta do tego 2,5 V6 to droga opcja to moze pomysl o jakims silniku hondy hmmm np 2.0 litrowy z hondy prelude? Napewno bedzi to cos nietuzinkowego;)


Taaa 2.0 z Prelude i 133km fun pełną gęmbą już lepiej diesla wsadzić ;) jak już się pchać w hondę to np H22A5 lub mocniejszy brat H22A8 chociaż mimo, że w kanciakach były silniki hondy to beż rzeźby się nie obejdzie bo się kręcą w drugą stronę, a co za tym idzie są po przeciwnej stronie komory silnika niż seria K.

Jedna z części z Twojego coupe jeździ u mnie w kanciaku :mrgreen:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Zukowaty 




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 20:11   

Marrkus napisał/a:
pomysl z kv6 najbardziej mi sie widzi, wbrew pozorom, poza vis-ami tam chyba nieiwele sie w samym silniku psulo >? moze lepiej wiedzacy mnie oswieca ;)

Poza VISami i samym silnikiem chciałeś powiedzieć.

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 20:11 ]
A czemu nie z 827? KV6 nie nadaje się raczej do swapa. Silniki są troche delikatne i nie za bardzo lubią ciągłe pałowanie...no chyba że to ma być dla samego bycia.
Ja widzę takie coś:
R220 coupe + L series/2.8 Honda tylko nie wiem czy się zmieści. No chyba że wkładać coś z innych marek. Np 2.0 DOHC z turbiną z Fiata Coupe z flanszą na podpięcie skrzyni R.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
paff 



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lis 11, 2009 23:33   

ja mam takie pytanko: co to kombinowanie z silnikami da? nadmierne zamieszanie i temat zdechnie na poziomie elektryki...to nie VAG gdzie kazdy moze kupic interfejs diagnostyczny; ani tarpan gdzie nie ma komputera ;-)

moze jestem jakis staroswiecki, ale dla mnie zabawe z silnikami uprawia sie po to zeby wydobyc wieksza moc w tej samej budzie, a przekladanie silnika tylko po to zeby dorabiac wszystko co sie da to prosta droga do wydatkow ;-)

kolega Zukowaty z tego co pamietam przerabial naprawe KV6 i udowodnil ze za kieszonkowe sie tego nie zrobi, seria T to stary zeliwniak ktory z natury sie nie psuje a po drugie uszczelka pod glowice kosztuje 120pln i wymieni ją zwykły kowal

zeby wsadzic 2.7V6 hondy to trzeba pewnie by to wziac razem z tym automatem kompem itp.......jeszcze nie widzialem R827 w manualu, wiec to wszystko zestrojone pod konkretny automat. to jest kompletny zespół hondy, klon legendy z lat 88-91

IMO wsadzanie czegokolwiek co ma mniej niz 150-170koni to nie fun ;-) no i powstanie cos co bedzie swoje kosztowalo i do tego zapene nigdy sie nie da sprzedac :D no i do tego wydac dobre pare tysiecy za poczucie tego ze pod maska tego auta znajduje sie co innego niz fabryka dala i to wcale nie lepszego tylko troche bardziej ekologicznego ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Zukowaty 




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 11:05   

paff napisał/a:
kolega Zukowaty z tego co pamietam przerabial naprawe KV6 i udowodnil ze za kieszonkowe sie tego nie zrobi,

No nie da się i dlatego też odradzam ten motor do zabawy.
Mnie osobiście jeśli chodzi o zabawę zawsze rajcowały stare gaźnikowce ale tu chyba ten temat nie podejdzie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 11:25   

1.8 i zapodac mu ITB...?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 11:35   

Markzo napisał/a:
ITB...?

;> ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 12, 2009 16:15   

Brt napisał/a:
Markzo napisał/a:
ITB...?

;> ??


ITB czyli tzw. trąbki wywalasz przepustnice i zakładasz "trąbki" ale to opcja do mocno dłubnietych silników gdzie potrzebna jest duza dawka powietrza... przy reszcie modów i wystrojeniu może dać nawet do 10% wzrostu mocy widziałem takie coś w silniku H22. Minus to straszny hałas :/



_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Czw Lis 12, 2009 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 12, 2009 18:39   

dzienks za wyjaśnienie :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MS ACCESS - projekt
Radziszok79 Offtopic 7 Sob Sty 09, 2010 12:15
Radziszok79
Brak nowych postów Hondbaru ! Chory projekt tuningowy !
Perez Offtopic 15 Sro Lis 16, 2011 20:36
Tempest
Brak nowych postów Strona administracji nieruchomością - projekt witryny
ADI-mistrzu Offtopic 1 Pią Sie 03, 2012 19:26
kruszon
Brak nowych postów KALENDARZ KLUBOWY 2011 projekt i opinie
Markzo Offtopic 78 Czw Lis 25, 2010 15:48
maniaq
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi KALENDARZ KLUBOWY 2011 projekt i zapisy
Markzo Offtopic 0 Pon Lis 22, 2010 23:42
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink