Wysłany: Nie Lis 22, 2009 19:30 [R75] Olej silnikowy - poziom oleju CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
po długim postoju , jak wyciągam miarkę oleju z silnika to jest na niej stan oleju minimum ... wytrę ją do sucha , wkładam ponownie i po wyciągnięciu max .... nie wiem w sumie czy jak pierwszy raz się ją wyciąga ,to brudzi się ta rurka i później pokazuje więcej ....... które wskazanie jest bardziej prawdziwe ?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lip 17, 2011 19:33, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 22, 2009 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Nie Lis 22, 2009 20:16
Pierwsze wskazanie na zimnym silniku (np. po nocnym postoju na równym terenie) - jest najbardziej miarodajne i prawdziwe.
Tak dla pewności dopchnij najpierw bagnet do oporu przed wyciągnięciem - czasem bagnety się podnoszą.
Za każdym kolejnym wyciągnięciem bagnetu, olej z niego pokrywa rurkę i zakłóca pomiar.
dzisiaj rano sprawdziłem i po wyjęciu miarki było poniżej minimum .... jak ją wsunąłem ponownie , to było powyżej maximum .... dolałem 1 litr ... zobaczę jutro
_________________ w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo
dolałem więc ten litr oleju i moje spostrzeżenia ... jak wyciągam miarkę po raz pierwszy , to jest minimum pomimo dolania , więc wpadłem na pomysł taki , że postał parę godzin , otworzyłem korek wlewu i wtedy wyciągnąłem miarkę .... okazało się , że jest dużo ponad maximum .... wniosek taki , że jak jest zakręcony korek wlewu i wsunięta miarka , to jest tak szczelny ,że pewnie robi się jakieś podciśnienie i nie puszcza oleju - echhh ... te rowerki
[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 16:58 ]
będę teraz chyba musiał jakoś upuścić ten litr
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Lis 26, 2009 08:19
saute, za wtryskiwaczami, pod wiązką od nich, troche roboty, żeby się do niej dostać. A na dodatek mycie... hmmm mało pomoże moim zdaniem, lepiej sam filtr wymienić. Albo całość, na allegro gość po około 150zł sprzedaje zestaw nie z filtrem, tylko z takim separatorem.
odma to jedna z tych części, które się wymienia okresowo, tak trochę na zapas (jak paski rozrządu itp) jak będziesz czekał aż Ci się zapcha całkiem, to pewnego "pięknego" dnia może Ci silnik wydmuchać bagnet... razem z olejem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum