Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgania całego samochodu przy 90 km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Drgania całego samochodu przy 90 km/h
Autor Wiadomość
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

  Wysłany: Wto Lis 24, 2009 20:49   [R75] Drgania całego samochodu przy 90 km/h
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam Wszystkich! Panie i Panowie mam problem. Podczas jazdy z prędkością od 90 do 160 więcej nie jechałem pojawiają się silne wibracje które trzęsą całym samochodem, najbardziej odczuwalne jest to na przednich fotelach. Ciekawostką jest to iż wibracje całkowicie ustają gdy puszczam gaz, gdy go dodaje wszystko trzęsie się od nowa. Wymieniłem opony, wyważyłem felgi, byłem u diagnosty, amortyzatory, hamulce, drążki, tulejki wszystko oki. Mechanicy z serwisu rovera podnieśli go do góry, sprawdzili poduszki silnika, wszystko co może mieć z tym związek i mówią że jest dobrze, znaleźli że prawa przednia sprężyna amortyzatora jest pęknięta i że to przyczyna na 100% Kupiłem ją i niebawem wymienię tylko jakoś nie wierze że sprężyna ma z tym związek. Przeguby nie strzelają więc sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może Wy mieliście podobne problemy. Proszę o sugestię oraz pomoc. Serdecznie pozdrawiam
P L
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 02:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 24, 2009 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dyla_m 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 27
Skąd: Mikołów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 24, 2009 21:55   

Jeśli wymiana sprężyny nie pomoże to może masz problem z którąś z półosi, miałem taki przypadek w swoim Volvo że odważnik na półosi się przesunął i dokładnie ten sam objaw. Jeśli półoś jest gdzieś delikatnie skrzywiona (to może być nawet nie zauważalne) to będzie właśnie taki objaw. Niektóre warsztaty oponiarskie mają sprzęt do wywarzania kół "na samochodzie", bez demontażu kół niwelując w ten sposób odchylenia wynikające np drgań półosi.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 21:59   

Nie wymieniaj jednej. Sprężyny, amortyzatory, opony wymienia się parami. Prawdopodobnie w niedługim czasie wymienisz tą którą zostawiłeś (starą) i musisz liczyć się z tym, że samochód krzywo będzie stać.
Sprężyna może mieć duży związek, ponieważ tłumi drgania przenoszone z zawieszenia na karoserie. Jak pęknie lub jak jest wyeksploatowana (miękka) zmienia swoje właściwości i samochód drży. Zmienia się jej właściwość do przenoszenia drgań lub całkowicie je traci.
To tak samo jak w materacu ze sprężynami. Wygniecie się lub pęknie sprężyna to podczas siadania lub spania tyłek boli, a spróbuj skoczyć lub mocniej siąść to w ogóle. :grin:

W tym przypadku 100% wina sprężyny.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 23:43   

To któraś tuleja tylna na przednim wahaczu lub wyrobiony przegób wewnętrzny półosi. Nie bardzo widzę tu związku ze sprężyną.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 10:46   

Zukowaty a co tuleja ma wspólnego z trzęsieniem budą. Jakby była walnięta tuleja to auto by pływało po drodze, na dziurach waliło i zdzierało oponę. Pawel84 pisze o wibracjach. Efekt podobny do niewyważonych kół, ale to już sprawdził. Miałem walniętą też tą tuleje i nie miałem takich objawów.

Pawel84 daj znać po wymianie sprężyny czy dalej to samo.
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 25, 2009 12:07   

Dzięki za porady Panowie, jeszcze się zastanawiam nad kielichami przegubów bo na forach o tym też jest mowa. Wymienię sprężynę to napisze czy coś to dało, a propos, zakładam sprężynę używaną więc powinno być oki z wysokością karoserii. Pozdrawiam
_________________
Mistrz Mistrz Mistrz
http://www.youtube.com/wa...&feature=fvwrel
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 13:15   

Nie koniecznie będzie OK. Pamiętaj że silnik diesla jest cięższy od benzyny i nie wiem czy czasami sprężyny nie muszą być twardsze.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 14:58   

Cytat:
Zukowaty a co tuleja ma wspólnego z trzęsieniem budą. Jakby była walnięta tuleja to auto by pływało po drodze, na dziurach waliło i zdzierało oponę. Pawel84 pisze o wibracjach.

To wyobraź sobie że jak walnie ta guma to właśnie karoseria wpada w drgania a nie pływa na drodze. Ona trzyma przedni wahacz od tyłu. Poza tym jest on mocowany do wózka i do zwrotnicy. Jak nie ma gumy to przy obciążeniu wpada on w drgania. Wymieniałem już te gumy 2 razy i w końcu założyłem pełne Delphi.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 15:26   

Zukowaty napisał/a:
Cytat:
Zukowaty a co tuleja ma wspólnego z trzęsieniem budą. Jakby była walnięta tuleja to auto by pływało po drodze, na dziurach waliło i zdzierało oponę. Pawel84 pisze o wibracjach.

To wyobraź sobie że jak walnie ta guma to właśnie karoseria wpada w drgania a nie pływa na drodze. Ona trzyma przedni wahacz od tyłu. Poza tym jest on mocowany do wózka i do zwrotnicy. Jak nie ma gumy to przy obciążeniu wpada on w drgania. Wymieniałem już te gumy 2 razy i w końcu założyłem pełne Delphi.


To jak i gdzie mocowana jest to bardzo dobrze wiem.
Co do drgań to nadal uważam że to jest wina sprężyny. Zobaczymy jak Pawel84 wymieni i co napisze.
Co do pełnych gum to robi takie również TEDGUM. http://www.tedgum.pl/pl/k...YLNA-WKLAD.html
U mnie jest złożona jedna Delphi i niestety nie jest pełna, może od niedawna robią pełne. Wymieniana była przez poprzedniego właściciela rok temu (faktura). Ta na zdjęciu wstawionym przez Ciebie również nie jest pełna.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 17:00   

Cytat:
Ta na zdjęciu wstawionym przez Ciebie również nie jest pełna.

Wiem że nie jest pełna bo wyszperałem przykładowe foto jak to wygląda. Pełne są wciskane (same tuleje)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 03, 2009 17:14   

Hej chłopaki wymieniłem sprężynę i jest jeszcze gorzej, trzepie jeszcze bardziej. Może teraz czas na półośki? Już Sam nie wiem co teraz może być uszkodzone...piszcie jak macie jakieś pomysły.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 23:51   

Drgania masz tylko na biegu czy na luzie też? Chodzi mi o to że jak wrzucisz na luz przy takiej prędkości jak Ci drży to się uspokaja? Jeśli tak to może rzeczywiście czas sprawdzić przeguby wewnętrzne.
Niech mechanik sprawdzi Ci jeszcze w zwrotnicy gniazdo sworznia bo potrafią się wyrobić (to samo mają fordy)
Pawel84 napisał/a:
Hej chłopaki wymieniłem sprężynę i jest jeszcze gorzej,

A była do wymiany? Była pęknięta?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 06:30   

Hej. Drgania są tylko przy dodawaniu gazu (przy przenoszeniu mocy na koła) dziś albo w poniedziałek sprawdzę poduszki silnika, może jakaś się wyrobiła, jak puszcze gaz to auto płynie, żadnych stuków wszystko dobrze, ale jak znowu dodam gazu to cała karoseria wibruje. Sprężynę wymieniłem bo była pęknięta. Zastanawiam się tylko gdzie z tym jechać, serwis rovera w kielcach (nic specjalnego) sprawdził i postawił na sprężynę a resztę ocenili na stan idealny, zobaczymy co teraz powiedzą.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 10:01   

Jak poduszka, to może być tylna poduszka silnika.
Tutaj masz zamiennik, sam wkład: http://www.tedgum.pl/pl/k...OLNA-WKLAD.html
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 20:32   

Pawel84 napisał/a:
Hej. Drgania są tylko przy dodawaniu gazu (przy przenoszeniu mocy na koła) dziś albo w poniedziałek sprawdzę poduszki silnika, może jakaś się wyrobiła, jak puszcze gaz to auto płynie, żadnych stuków wszystko dobrze, ale jak znowu dodam gazu to cała karoseria wibruje

To już masz odpowiedź. Przegub wewnętrzny. Na której półosi to Ci nie powiem ale tylko on powoduje takie zachowanie auta.

apples napisał/a:
Tutaj masz zamiennik, sam wkład:

Ale to od diesla a kolega ma KV6. To to samo? W opisie stoi diesel.

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 20:32 ]
Pawel84 napisał/a:
... stuków...

Półoś nie stuka. Powinieneś czuć tylko wibracje. Powinny się one nasilać przy przyśpieszaniu, w zakrętach lub przy dociążonym tyle pojazdu. Również jak jedziesz na wprost wibracje powinny być większe na takich długich płynnych nierównościach gdy auto lekko przysiada. Jest to spowodowane tym że półoś traci osiowość w przegubie wewnętrznym i jak każdy element wirujący zaczyna bić. Samych przegubów nie wymienisz, trzeba całą półoś. Koszt jakieś 150-250zł plus wymiana.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 20:33   

Zukowaty napisał/a:
Ale to od diesla a kolega ma KV6. To to samo? W opisie stoi diesel.


Diesel ma twardszą gumę.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 20:48   

dukat11 napisał/a:
Diesel ma twardszą gumę.

Tak ale czy poduszka jest taka sama. No i poza tym twardsza nie znaczy lepsza bo może przenosić więcej drgań w benzyniaku niż miększa lepiej amortyzująca.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 04, 2009 21:11   

Zukowaty napisał/a:
Tak ale czy poduszka jest taka sama. No i poza tym twardsza nie znaczy lepsza bo może przenosić więcej drgań w benzyniaku niż miększa lepiej amortyzująca.


Poduszka jest taka sama co do efektów nie wiem. Z tego co mi kiedyś Tomi powiedział to dużo ludzi ma założoną w dieslu z benzyny (ja też) i daje radę
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Gru 04, 2009 22:12   

dukat11 napisał/a:
dużo ludzi ma założoną w dieslu z benzyny (ja też) i daje radę

No tak tylko że to odwrotna sytuacja. W IC mają na zamówienie same tuleje do benzyniaka bo ostatnio z ciekawości się zapytałem. Trzeba było czekać chyba 4 dni.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Gru 05, 2009 09:30   Re: [R75 2.0 KV6 99']

Pawel84 napisał/a:
Witam Wszystkich! Panie i Panowie mam problem. Podczas jazdy z prędkością od 90 do 160 więcej nie jechałem pojawiają się silne wibracje które trzęsą całym samochodem, najbardziej odczuwalne jest to na przednich fotelach. Ciekawostką jest to iż wibracje całkowicie ustają gdy puszczam gaz, gdy go dodaje wszystko trzęsie się od nowa. Wymieniłem opony, wyważyłem felgi, byłem u diagnosty, amortyzatory, hamulce, drążki, tulejki wszystko oki. Mechanicy z serwisu rovera podnieśli go do góry, sprawdzili poduszki silnika, wszystko co może mieć z tym związek i mówią że jest dobrze, znaleźli że prawa przednia sprężyna amortyzatora jest pęknięta i że to przyczyna na 100% Kupiłem ją i niebawem wymienię tylko jakoś nie wierze że sprężyna ma z tym związek. Przeguby nie strzelają więc sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może Wy mieliście podobne problemy. Proszę o sugestię oraz pomoc. Serdecznie pozdrawiam
P L


A kolego czy czasami nie kupiłeś tego auta z blachami PSR ? od właściciela z chociczy ?
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Drgania w kabinie przy zmianie na 4 bieg.
daniel18c Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lis 06, 2016 23:19
daniel18c
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] drgania miedzy 110 a 160 km/h
dawidd Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Paź 20, 2012 06:33
apples
Brak nowych postów [R75] Drgania na kierownicy
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Lip 07, 2016 20:59
j0zek
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy
szwed Rover serii 75, MG ZT 21 Sob Lut 13, 2010 20:45
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Dziwne drgania
phuss Rover serii 75, MG ZT 21 Sro Mar 11, 2009 20:55
lkwiatos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink