Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej silnikowy - poziom oleju CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej silnikowy - poziom oleju CDT/CDTi
Autor Wiadomość
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 13:19   

http://forum.roverki.eu/v...&highlight=odma
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 26, 2009 13:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 14:29   

dzięki dukat11
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 15:30   

Zaznaczyłem na czerwono. Przykręcana na 4 imbusy (chyba 6). Zdejmujesz obudowę filtra, odpinasz zabezpieczenia z przelewów na wtryskach i wyciągasz do góry.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lis 26, 2009 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 16:20   

dzięki apples .... a może by tak - cytat : "Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego" . :D
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 16:44   

Niestety prawda. Przy tym silniku chyba by ciężko było zrobić taki manewr, w związku z usytuowaniem odmy.
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 16:57   

a nie wystarczyłoby po prostu wywalić filtr i załozyć bez filtra ?? ? .... nie miałby się co zapychać , a co tam środowisko ;)
 
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:52   

Trochę stary temat ale pojawił się u mnie w kontekście zimy, której w listopadzie nie było. Po mrozach, które mnie unieruchomiły na parę dni, w końcu odpaliłem auto. Miałem trochę przejść więc postanowiłem sprawdzić poziom oleju na zimnym silniku. Patrzę... hmmm - trudno powiedzieć, że było MIN... plastik na bagnecie był cały suchy! Przetarłem i sprawdziłęm jeszcze raz - za drugim razem "kropeleczka na czubeczku". Pomyślałem, że od tego całego kręcenia na zimno coś się porobiło i jak na szpilkach cały brudny od ropy i błota pojechałem na najbliższą stację paliw po olej. Kupiłem sobie taki, jakim miałem zalany silnik. Otwieram maskę i sprawdzam bagnet jeszcze raz (z wycieraniem itd.)... 4/5 skali, może więcej. Trochę dolałem ale byłem wściekły o te 30zł, które pochopnie wydałem.

Przed chwilą byłem przepalić samochód. Zanim odpaliłem, sprawdziłem olej - MIN. Dopiero po 5 minutach pracy z lekkim przygazowaniem wskazanie było prawie 4/5. Powinno być na odwrót - po postoju powinienem mieć więcej (?).
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 23:25   ok

witam , ja mysle ze olej powinno si esprawdzac na zakreconym korku bo silnik pracuje na zakreconym , na zimno albo 10 min po jezdzie

ja zmienailem olej to weszlo mi rowne 6 litrow robilem to 2 miesiace temu az jestem ciekawy i jutro sprawdze rano ile mam tego oleju bo szczeze nie zagladalem na bagnet od wymiany , a wasze wypowiedzi troszke niepokoja
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 10:39   

andrzej360 wina jest plastyku z którego jest wykonana końcówka bagnetu. Nie przykleja oleju do miarki.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 13:00   ok

ja dzis rano sprawdzam olej i po wymianie zrobilem 3 tysie kilosa a oleju wlalem rowne 6 litrow i bagnet mam ponad polowe tak jak mialem na odkerconym korku to samo .

wiec ja juz niewiem wszyscy pisza ze wlewaja 6,7-7 litra

przy wymiane zmienaialem odme i wszystkie filtry jak patrze przez korek wlewu to widze tam susze

jak mialem opla 2 litry dizel przez korek bylo widac wlki pomazane olejem jak jest w rover 75 cdt

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 13:00 ]
w instrukcji pisza ze oleju wchodzi 6,8 litra czy to na suchy silnik pierwsze zalanie
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:37   [R75] Ile oleju wchodzi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

panowie pisalem juz gdzies o ilosci oleju, w książce pisze ze 6,8 oleju wchodzi

wy piszecie ze lejecie 6,7-7 litra i zmiezeniem bagnetem jest ruznie na otwartym korku na zmknientym

ja wymienilem odme wszystkie filtry auto zachowuje sie ok i oleju weszlo mi dokladnie
6 litra mobil S a bagnecie po 3 tysiach olej troszke ponad polowa czy z zakreconym korkiem czy z otwartym wlewem ,

miezylem z rana na zimnym silniku jak to jest bo ksaizka i wy piszecie ze 6-7- 7 litra a mi weszlo tylko 6 litra

pomy;lka nie mozliwa bo kupilem jedna 5tke i jedn litr dodatkowo



2 pytanie czy jak odkrece zbiormnik na plyn chlodniczy czy powino go widac od gory bo umie cos tam mokrego jest ale plynu nie widze , a zboku minimum maksimum tez ciezko wyczuc bo ni widac za bardzo albo jest go malo i dlatego nie widac

patze na zimnym silniku czy to tak sie sprawdza i czy na pracujacym mozna odkrecic korek itd
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 01, 2010 22:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:44   

witaia24 wszystko granicach tolerancji. Każdy wlewa inaczej. Jeden więcej, drugi mniej. Samochód tez różnie stoi, nigdy nie masz idealnego poziomu. Ty wlałeś do połowy i weszło Ci tyle, inny wleje 3/4 i napisze że 6,5l. Ktoś z kolei nie zleje z bańki do końca i wejdzie mu prawie 7l. Także spoko. Pilnuj abyś tylko nie miał poniżej połowy i powyżej 3/4.

Płyn chłodniczy mam zalane ok 1,5cm przed końcem żeberek w zbiorniczku. Zbiorniczek jest trochę lipny ponieważ ciężko zobaczyć max i min. Moim zdaniem poziom optymalny.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:52   ok

a dlaczego ponizej polowi i powyzej 3/4 ja myslaem ze pilnuje sie minimum maksimum

a czy jak sie patrzy pzez wlew oleju to powino byc widac olej ajki bo ja nie idze i korek tez suchy osad na nim jest

a jak sprawdzic ten plyn chlodniczy moze na wlaczonym silniku sie podniesie bo ja wlasnie od gury nie widze plynu a zboku nic nie widac , a akurat plynu nie zmienailem nigdy ma do -30 niby

i czy warto zmienic wspomaganie jaki i ci

i czy warto zmienic hamulcowy jak i co
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:57   

Oleju pod korkiem wlewowym nie widać i nie powinno. Ja zawsze pilnuje połowy i nie wlewam powyżej 3/4.

Wszystkie płyny eksploatacyjne trzeba wymienić raz na jakiś czas.

Poziom płynu sprawdzaj na zimnym. Wlej i dopiero uruchom, a nie czekaj na uruchomionym jak się pojawi. Ewidentnie musisz dolać.

Wymiana hamulcowego na DOT4 Shella zgodnie z zaleceniami Rovera. Spuszczasz przez odpowietrzniki przy zaciskach.
Płyn we wspomaganiu Dextron III zgodnie z zaleceniami Rovera. Wymieniasz na zasadzie płukania. Odkręcasz w najniższym punkcie przewód od wspomagania. Zalewasz nowym. Pojeździsz trochę i spuszczasz. Robi się to w taki sposób ponieważ nie ma możliwości spuszczenia z przekładni.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:31   ok

dzieki sprawdze jeszcze kiedys na leko cieplym bo tak sprawdzalem temperature zamarzania ze podjechalem i gosc zanuzyl i sprawdzil, czy moge troche pojezdzic jak go jest mnieji i gdzie moglo uciec jaki dolac na dolewke jak niewiem co bylo a jaki na pelna wymiane najlepiej


a co ile zmienai sie wspomaganie i hamulcowy co jaki czas i jak to wyczaic czy popzedni wlasciciel zmienail autko chodzi ok

1 blad w kompie i niechodzace webasto
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 04:18   

ja zawsze leje 6,5 litra oleju i mam 1 milimetr pod maximum . Ale jak chcę sprawdzić poziom oleju to po ostygnięciu silnika , wyjmuję miarkę i jest prawie sucha , więc wycieram ją i ponownie sprawdzam , wtedy pomiar jest prawidłowy u koleszki jest tak samo.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:34   

witia24 poziom ustal na zimnym silniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
Krzysztof_P Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lip 08, 2010 16:15
tronsek
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju CDT/CDTi
snky1987 Rover serii 75, MG ZT 159 Pią Kwi 08, 2016 11:38
Punx
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 22:09
rambo1111
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Piotr_75_V6 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Kwi 07, 2015 20:02
MatiNitro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink