Wysłany: Pon Lis 30, 2009 14:32 [R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam Wszystkich
Na forum zalogowałem się dziś ale Rovera posiadam już około 10 lat.
Do tej pory nie miałem z nim żadnych poważnych problemów aż do teraz.
Teraz konkrety jest to Rover 620 Si
Posiada silnik 2.0 ten mocniejszy 96 kW sprzężony z 4 biegową automatyczną skrzynią.
Problem polega na tym że: zauważyłem to tylko przy skręcie w lewo, jednk nie przy lekkim skrecie tylko przy zawracaniu kiedy kierownica skręcona jest niemalże maksymalnie, lub maksymalnie. (Przy ruchu prawostronnym zawracanie zawsze jest w lewo, a nie byłem sprwdzić tego na żadnym dużym parkingu) Słychac wtedy "telepanie". Sprawa jest o tyle ciekawa ze nie ma żadnych luzów na drążkach wachaczy, kierowniczych czy drązkach stabilizatora. W dodatku w zeszłym roku wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe oraz klocki. Po podniesieniu samochodu i zdjęciu kół, odpaleniu silnika i wbiciu biegu (D) pułosie się kręcą ale widze że nie kręco się dokładnie w swojej osi, jakby miały luzy albo coś. W miejscu mocowania do zwrotnicy nic nie ociera. W trakcie wymiany hamulców były też zdjęcte półosie wyczyszczone i nasmarowane nowym, świerzym smarem, po czym założone zostały nowe gumy na przeguby. Co ciekawe nic nie dzieje się podczas jazdy, wtedy wszystko normalnie, tylko przy mocnych skrętach w lewo wystepuje owo "telepanie".
Może ktoś już się z czymś takim zmagał i może mi pomóc w tej sprawie.
Prosze Wszystkich o sugestei co może być tego powodem.
Z góry dzięki
Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 23:38, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 30, 2009 14:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Proszę jeszcze o jakieś sugestie. Potem przystąpie do działania.
[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 15:42 ]
W takim razie dorzuce jeszcze jedno pytanie.
Czy normalnym jest poruszanie się półosi w czasie pracy, w sesie mocnych wychyleń od "osi" półosi. Nigdy wcześniej się nie przyglądałem bo nie było potrzeby. Czy to jest normalne?? W moim innym samochodzie tylnonapędowym półosie nie wykazuja takich zachowań.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Gru 01, 2009 22:28
Killer napisał/a:
Po podniesieniu samochodu i zdjęciu kół, odpaleniu silnika i wbiciu biegu (D) pułosie się kręcą ale widze że nie kręco się dokładnie w swojej osi, jakby miały luzy albo coś
Killer napisał/a:
Czy normalnym jest poruszanie się półosi w czasie pracy, w sesie mocnych wychyleń od "osi" półosi.
A masz na półosiach tłumiki drgań? Takie metalowo-gumowe pierścienie.
A druga sprawa to może łożyska podporowe przegubów wewnętrznych mają luzy
Tłumik drgań jest tylko na jednej tej dłuższej, co ciekawe to na niej są mocniejsze drgania co prawda wynika to raczej z tego że jest dłuższa. (tłumik gumowy trzymany metalową obejmą)
Co do łożysz, chodzi o łożyska przy skrzyni?? Nie kojarze tam takowych. Bardziej się obawiam czy nie sa wyrobione te "kielich" w które wchodzi półoś przy skrzyni.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sro Gru 02, 2009 12:02
Killer napisał/a:
Co do łożysz, chodzi o łożyska przy skrzyni??
Coś musi podtrzymywać przegub wewnętrzny w skrzyni i mechanizm różnicowy-przynajmniej tak jest w PG1.
A zrób tak,ze złap za przegub wewnętrzny i półośkę i sprawdź czy mają względem siebie luz.
I sprawdź czy przegub wewnętrzny ma luzy względem skrzyni...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum