Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria k] Mg Zr 1.8 grzeje sie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Seria k] Mg Zr 1.8 grzeje sie
Autor Wiadomość
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



  Wysłany: Pią Lis 27, 2009 17:48   [Seria k] Mg Zr 1.8 grzeje sie

Na drugi dzień jak sprawdzam to stan w zbiorniczku ubywa z 1litr. Jak jest max. to na drugi dzień min. . Uszczelka pod głowicę jest nowa. Temperatura na postoju jest 90C ale jak jadę autem to temperatura jest około 100C i spada i później znów wzrasta. Przewody od zbiorniczka są miękkie. I jak jest zbiorniczek od płynu to do niego jest podłączony taki wąski przewód i z niego słychać jak ucieka jak by powietrze (psssss, psssss).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 27, 2009 17:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 18:20   

Sprawdź dokładnie szczelność układu chłodzenia cm po cm musisz gdzieś mieć wyciek. Układ nie trzyma przez to ciśnienia co sprawia że się grzeje. Zobacz dokładnie bo inaczej uszczelkę będziesz robił.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Lis 27, 2009 19:26   

sprawdz gumowa duza rure obok puszki filtra powietrza. czasami pojemnik na filtr powietrza przeciera gume od drgan
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 22:34   

Może to być chlodnica ??
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 27, 2009 22:41   

jesli zegar pokazuje ok 100 to sprawdz chłodnice (czy u góry jak i dołu jest ciepla ostroznie abys sie nie oparzył) powinna byc bo w tym momecie powinien puscic termostac i otworzyc sie duzy obieg .
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 23:03   

Jeszcze mam takie pytanie bo jak wyciągnę w innym rowerze przewód od wentylatora to wentylator się włącza i chodzi non-stop. U mnie w MG wentylator chodzi i po chwili się wyłącza jakieś 5sek. chodzi tylko. Wogle to wentylator się prawie nie włącza. Moze z jeden raz jak miałem naprawdę wysoką temperaturę. Co może być przyczyna że chodzi jak i kiedy chce ??
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 23:27   

Jak temperatura silnika zaczyna falować - to układ chłodzenia wpada w oscylacje. Zazwyczaj winę tego ponosi termostat. Współczesne termostaty bazują - pewnie mało kto o tym wie - na bazie WOSKU, dzięki tej substancji, która bardzo szybko zmienia stan skupienia po osiągnięciu właściwej temperatury przemiany fazowej, osiągnięto w układach cieczowego chłodzenia, bardzo szybkie przechodzenie z obiegu zamkniętego do pełnego, co - przy sprawnym termostacie - skraca okres nagrzewania się silnika do przysłowiowego minimum.
Takie przykre efekty mogą też powstawać przy lekkim zapowietrzeniu układu, albo przy powstawaniu tzw. worków gazowych, tj. miejsc, gdzie ciecz zaczyna wrzeć, tworząc bąble parowe, blokujące cyrkulację. Wtedy winę ponosić za to może korek zbiorniczka wyrównawczego albo nieszczelność układu chłodzenia.
Współczesne układy pracują pod nadciśnieniem (około raz więcej, niż ciśnienie atmosferyczne, tj. około 10 kPa, czyli 1 bar), które zabezpiecza przed szkodliwym wrzeniem cieczy we właściwej temp. pracy układu, czyli 90 - 92 stopnie.
Także też "zjedzony" wirnik odrzutnika cieczy chłodzącej, zwanego potocznie pompą wody, może powodować takie efekty. Rzecz taka może mieć miejsce, choć w Roverach rotory pomp wykonane są z tłoczonej grubej blachy.
Jak ktoś miał kiedyś Skodę Favorit i zalał ją polskim Borygiem, to będzie pewnie wiedział, co się działo z korpusem głowicy po jakimś czasie. To zjawisko zwano "pumeksem".
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 17:41   

Znów problem !! !!!!
Wymieniłem dzisiaj termostat. Stary w ogolę się nie otwierał. Wentylator normalnie się już włącza tylko w czym innym mam teraz kłopot. Przewód od zbiorniczka z płynem chłodzącym jest teraz bardzo twardy i auto się bardzo szybko przegrzewa. Czy mozliwe ze by wydmuchało nowa uszczelkę po 70km ?? ? Czy pękł blok czy głowica ?? ? Przedtem wymieniałem uszczelke z głowica ktora na pewno była dobra. Śruby tez są nowe i są dokręcone tak jak powinny być.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Gru 01, 2009 21:13   

jest szansa ze wlozyles termostat odwrotnie
ew nowy tez sie nie otwiera ( dosc czeste zjawisko niestety )
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 00:09   

Termostat jest dobrze włożony. A nawet jeśli źle to by były inne objawy.

[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 00:09 ]
Jak sprawdzić domowymi sposobami czy blok silnika jest dobry??
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 12:25   

A na pewno dobrze go odpowietrzyłeś? Tak, jak napisał oprawca to ma kluczowe znaczenie dla nie rozwalenia głowicy
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 18:16   

Jak sie odpowietrza ??

[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 17:16 ]
Dodam ze po wymianie nie mam tez ogrzewania.

[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 18:16 ]
Czy to możliwe że jak nie odpowietrzę układu to auto będzie bardzo szybko się grzać na około 110C. Ogrzewania nie mam a przed wymianą miałem. Po wymianie auto się znacznie szybciej grzeje.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Gru 02, 2009 22:43   

możliwe , odpowieczni masz pod przepustnicą na takiej metalowej rurze idącej do chłodnicy wody na dół
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
edzio123 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Świnoujście



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 11:27   

mam podobny problem w swoim R 45. Mianowicie ubywa mi płynu i nie mam ogrzewania w kabinie. Sprawdzałem przewody idące do nagrzewnicy są ciepłe czyli nagrzewnica dostaje ciepełko. Natomiast węży nie mam twardych są normalne. Pooglądałem komorę silnika, węże itp. i nigdzie nie znalazłem żadnego wycieku. A to był dość spory wyciek bo dolałem płynu pod kreskę MAX i po przejechaniu się po mieście znowu skakała temp., włączało wentylator no i płynu było mało. Sprawdzałem olej pod korkiem i na bagnecie, jest normalny, a więc do silnika chyba nie wpada. Co do uszczelki pewności nie mam, ale mechanik podpowiedział, że jakby przez uszczelkę wpadał to by silnik nierówno chodził, a mój chodzi równiutko. Macie jakieś pomysły ? Czy może być np. walnięta nagrzewnica, przez którą płyn ucieka ? Jeśli tak to może ktoś wie gdzie mogę dostać nagrzewnicę do R45 bo na allegro są same używki a ja raczej wolałbym nową.
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam,
edzio123
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:25   

oprawca_1978 napisał/a:
Współczesne układy pracują pod nadciśnieniem (około raz więcej, niż ciśnienie atmosferyczne, tj. około 10 kPa, czyli 1 bar),

Nie, żebym się czepiał ale o 1raz wieksze to jest takie same.
a 10kPa to chyba 0,1bar
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Gru 03, 2009 19:59   

mi_sza1 napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Współczesne układy pracują pod nadciśnieniem (około raz więcej, niż ciśnienie atmosferyczne, tj. około 10 kPa, czyli 1 bar),

Nie, żebym się czepiał ale o 1raz wieksze to jest takie same.
a 10kPa to chyba 0,1bar


Zgadza się, 1 bar to około 0.1 MPa, czyli 100 kPa. Słusznie. Pojebawszy rząd wielkości.Lepiej to zrobić niż pomylić wielkość rządu..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214 si 97'] NIE GRZEJE
rover_1234 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Paź 19, 2008 09:12
arczi83
Brak nowych postów [Rover 200 1.4 8V] Nie grzeje
ADEK75 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Paź 22, 2010 10:28
sobrus
Brak nowych postów [R 200] Silnik się grzeje
Mati33 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 26, 2018 20:00
Mati33
Brak nowych postów [R200 1.4 16v] Grzeje się
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 35 Pon Lip 05, 2010 18:14
tomo63
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98r] grzeje się
Sub_One Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Sty 20, 2010 17:34
Perez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink