Wysłany: Sro Gru 02, 2009 19:41 [R400 1.6 16V 99r.] Dwa problemy: Radio i twarde zawieszenie
1.
Witam wczoraj stała się rzecz dziwna... przyjechałem samochodem zgasiłem radio poszedłem do domu za godzinkę wychodzę odpalam samochód patrze podświetlenie zegarka jest OK a nie wyświetla cyferek... radio też nie odpowiada... myślę pewnie bezpiecznik strzelił? patrze jest OK o dziwo zapalniczka grzeje (jest pod ten sam bezpiecznik co radio i zegar) nie wiem co może być przyczyną tego...? czyżby się kabelek przetarł? co radzicie? od czego zacząć poszukiwania?
2.
No właśnie denerwuje mnie już ta sztywność tego samochodu... chodzi mi o tylne zawieszenie jade po wybojach to tył skacze i tłucze zamiast płynnie się ugiąć? amortyzatory mierzone mają w granicach 70-75% sprężyny są całe nie popękane, tuleje metalowo gumowe wahacza są ponadrywane ale to chyba nie jest przyczyną... Dodam że samochód jest fabrycznie nisko zawieszony i na nisko-profilowych oponach, aacha ostatnio nawet zmniejszyłem ciśnienie z tyłu do 1.9 Bar
Przepraszam że piszę w jednym temacie po prostu nie chciałem śmiecić...
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 02, 2009 19:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ad 2... no to dziwne... moze masz z tyłu jakąś kombinację, z ZSa, albo z diesla przynajmniej, bo mój to z tyłu jest prawie tak miękki jak mesior 123 (ale tylko prawie)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Czw Gru 03, 2009 14:34
Mój 416Si jest twardy podobnie jak VW. Drażni mnie to bo czuję każdą dziurę i tylna półka z głośnikami mi lata (włoch zamontował).
Natomiast szwagra 400 2,0 SD 86KM z 98r jest bardzo miękki.
Nie mogę tego pojąć.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Pią Gru 04, 2009 11:26
Stal z wiekiem nie traci na sprężystości.
Po części za twardość mojego R416Si odpowiedzialna jest skórzana tapicerka siedzeń.
Skóra jest twarda, czyściłem ją i impregnowałem preparatami do skóry, ale nowości i miękkości jej to nie przywróci.
Sztywne siedzenia bardziej przenoszą drgania na "siedzenie" kierowcy i pasażerów niż taka z tkaniny.
Był już wątek o testowaniu sprawności amortyzatorów.
Nie masz się tym co zbytnio sugerować, najlepiej zdjąć koła i sprawdzić organoleptycznie czy nie są mokre.
Jeśli są to przetrzyj do sucha i się przejedź i wtedy sprawdź.
Ten test odpada jeśli pada-i tak się zamoczą.
Jaki masz rozmiar opon?
Dla przykładu, w felicji miałem na jednym zestawie profil 55 a na drugim 65 i różnica spora w komforcie podczas jazdy.
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Pawson, bo jak masz czury to opona sie nei miesci w dziurze albo koleinie i masz tez wrazenie jakby tył "uciekal" mam pobobnie na 195 a teraz na zime mam 175 i nie czuc ..
Przypuszczam, że koledze chodziło o szerokie opony.
Im szersze niż fabryczne tym większa różnica jest w prowadzeniu auta i jego zachowaniu.
205-ki fajnie wybierają delikatne nierówności, za to 185-ki swobodnie pomykają koleinami.Z tego co kojarze to seria u nas jest 185/55 R15 i 185/60 R14.
Jeżeli masz kogoś znajomego co użyczyłby na jeden dzień kół to przerzuć i będziesz wiedział OCB.
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
tu nie chodzi o ciśnienie. Jeździłem na różnych skrajnie od 1,5 do 2,5.
Mam uskok na podwórku jak zjeżdżam z kostki i zawsze wjeżdżam tam przodem a wyjeżdżam tyłem. Jak wyjeżdżam tyłem ewidentnie czuć że tył jest twardy.
zawieszenie jest tak skonstruowane i nie ma co się dziwić. Tył jest stosunkowo lekki i jak nie zmiękczyło się tego zawieszenia poprzez wożenie ciężkich gratów w bagażniku czy też ciąganie przyczepki to tak będzie.
Teraz mam 175/60/14 i różnica jest niewielka jeśli chodzi o wyjazd z garażu bo ogólnie jeździć jeździ się dużo bardziej komfortowo niż na 185/55/15
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum