Forum Klubu ROVERki.pl :: [45 1,4 z 04] który bezpiecznik wyjąć aby odłączyć ABS pilne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45 1,4 z 04] który bezpiecznik wyjąć aby odłączyć ABS pilne

tarcze zakładać nowe - a nie "lizać" na tokarce
Autor Wiadomość
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Nie Gru 06, 2009 22:27   [45 1,4 z 04] który bezpiecznik wyjąć aby odłączyć ABS pilne

Witam - czy ktoś wie który bezpiecznik (a może to jakiś przekaźnik ?) wyjąć aby wyłączyć działanie ABSu. Czy wystarczy wyjąć bezpiecznik który jest w skrzynce bezpieczników pod maską ? a może jest to tylko bezpiecznik od kontrolki na desce rozdzielczej ? i należy rozłączyć którąś wtyczkę/złączkę ? Czy odłączenie ABSu na 10 minut nie spowoduje następnie błędów w komputerze i możliwego niewłaściwego działania samego ABSu ?
Ostatnio zmieniony przez IROLA Pon Gru 07, 2009 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 06, 2009 22:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 10:17   

Na skrzynce z bezpiecznikami powinna byc legenda, jak nie znajdziesz w tej pod maska, to u mnie w 25 jest pod kiera z lewej i tam tez jest legenda :wink: aha co do reszty to nie wiem slyszalem tylko ze z reguly wystarczy wyjac bezpiecznik...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 10:21   

bezpiecznik raczej bedzie pod maską i będzie miał sporą wartość ... 40 - 50 A :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 07, 2009 10:26   

jeśli jest to samo co w 400 a zapewne tak jest to będzie tak:
GŁÓWNA SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW (wewnątrz samochodu)
nr16 10A Układ ABS
Dodatkowy bezpiecznik zabezpieczający układ ABS
jest zamontowany po lewej stronie komory silnika
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 12:34   

z Rave tak właśnie wynika : skrzynka wewnątrz to bezpiecznik oznaczony F16 10A z opisem ABS ECU. Drugi bezpiecznik pod maską jest oznaczony jako FL8 50A także z opisem ABS ECU. Myślę, że wystarczy wyjąć ten mały (10A) aby ABS przestał działać (?).
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Gru 07, 2009 12:54   

Tez tak mysle; wyjmij i zobacz, powinienes wyczuc roznice hamujac ostro (tylko nie przesadz :wink: ).
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



  Wysłany: Pon Gru 07, 2009 13:41   

Dzięki - ale raczej nie będę musiał próbować. Pytałem ponieważ myślałem, że ABS szwankuje. Może opiszę od początku : w sobotę wieczorem wymieniliśmy z szwagrem klocki hamulcowe (z przodu) na nowe ATE (pisałem w innym wątku). Ponieważ tarcze były grube ale miały taki delikatny rant, szwagier poszedł do sąsiada i na Jego tokarce dosłownie “liznął“ tarcze. Założyliśmy wszystko i przed garażem jadąc wolno, delikatnie 3 razy użyłem hamulca - wszystko ok. Więc sprawa załatwiona - poszliśmy oglądać na Polsacie Sport boks. W niedzielę późnym wieczorem wybraliśmy się w drogę powrotną - po przejechaniu 2 może 3 kilometrów użyłem hamulca i okazało się, że hamuje słabiej niż na starych klockach a pedał pulsuje. Więc myślę : pewnie się klocki jeszcze będą docierać więc tak ma być (prowadzę dopiero od 14 miesięcy - więc się nie dziwcie) . Ale na trasie (mam "aż" 20 km od szwagra do domu) sytuacja się nie poprawiła. Dojechałem do domu i pomyślałem, że zanim będę męczył szwagra, sprawdzę czy aby to nie coś z ABSem i dlatego chciałem go szybko odłączyć i spróbować -dlatego pisałem pilne-. Dziś gdy zadzwoniłem to szwagier jednoznacznie stwierdził, że sąsiad musiał krzywo “liznąć” (założyć na tokarkę) tarcze - więc dziś mieliśmy poprawić ale doszedłem do wniosku, ze kupię nowe i telefonicznie zamówiłem - mają być na 16.30 także ATE.

Sprawa załatwiona : założyliśmy nowe tarcze (także ATE) wszystko działa doskonale.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] czujniki płynu chłodzącego, który jest który
darood Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Lip 23, 2011 21:56
darood
Brak nowych postów [r416] Jak odłączyć ABS
ccycekk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Kwi 18, 2013 10:52
truten23
Brak nowych postów [r400 1,4 97r hatchback] Pilne Pilne Uzbrajanie alarmu
regis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Maj 28, 2010 21:01
Adrian
Brak nowych postów [Rover 45 z 2004 1,4] czy odłączyc akumulator przy wymianie
czy odłączyc akumulator przy wymianie rezystora od dmuchawy
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 10, 2009 08:29
Brt
Brak nowych postów [R400] Jak wyjąć półośki
półośki
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Maj 04, 2008 22:29
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink