Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Ściąga w lewą stronę
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Ściąga w lewą stronę
Autor Wiadomość
sila 



Dołączył: 22 Kwi 2005
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Pią Gru 11, 2009 01:04   [R618] Ściąga w lewą stronę
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Wtam mam następujący problem. Podczas jazdy ściąga mi samochód w lewą stronę. Byłem już na ustawieniu geometrii i zbieżności i tu jest juz dobrze.
Oto co już sprawdziłem/wymieniłem: górne wahacze, sworznie w dolnych wahaczach, końcówki drążków kierowniczych oraz amortyzatory, wyprostowałem i wyważyłem felgi felgi, kupiłem nowe opony. Ostatnio zauważyłem że mam także krzywy lewy drążek kierowniczy - i tu tkwi problem, ponieważ zamawiając zgodnie z katalogiem czyli część z firmy 555 (model I34004) drążek ten nie pasuje. Po pierwsze u mnie średnica obu gwintów wynosi 14mm a skok gwintu 1,5, a w tym 555 śr.12mm i skok 1,25. Czy ktoś wie jaki drążek będzie do mnie pasował? przeglądając internet mój jest bardzo podobny do tego - LEMFÖRDER 15436.
Kolejna sprawa to czy możliwe jest ustawienie w R618 kąta pochylenia koła. Pytam ponieważ przy ustawianiu geometrii nic takiego nie było robione, ale kiedy byłem u znajomego to sprawdził mi pochylenie kół. Co się okazało? Że prawe jest odchylone 2mm od pionu do wewnątrz, a lewe 3mm na zewnątrz. Sprawdzałem w RAVE i tam norma to 0 + 1'. Czy to znaczy że koła powinny być odchylone na zewnątrz czy do wewnątrz? Któro koło jest ze złym kątem i co może być tego przyczyną. Sorki że tak chaotycznie. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 07, 2011 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 11, 2009 01:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 11, 2009 05:56   

sila napisał/a:
Kolejna sprawa to czy możliwe jest ustawienie w R618 kąta pochylenia koła. Pytam ponieważ przy ustawianiu geometrii nic takiego nie było robione, ale kiedy byłem u znajomego to sprawdził mi pochylenie kół. Co się okazało? Że prawe jest odchylone 2mm od pionu do wewnątrz, a lewe 3mm na zewnątrz. Sprawdzałem w RAVE i tam norma to 0 + 1'. Czy to znaczy że koła powinny być odchylone na zewnątrz czy do wewnątrz?

Pytasz o koła tylne? W tylnych także reguluje się zbieżność. W manualu do Accorda `94 od strony 585 zaczyna się dział o ustawianiu geometrii kół. Skoro piszesz, że coś nie zostało zrobione, a drążek z katalogu nei pasuje, tzn. że możesz mieć przestawione zawieszenie od wypadku albo wielkiej dziury w asfalcie. Sprawdź wg schematu geometrię wszystkich kół, najlepiej w innym warsztacie.

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 05:56 ]
sila napisał/a:
Ostatnio zauważyłem że mam także krzywy lewy drążek kierowniczy - i tu tkwi problem, ponieważ zamawiając zgodnie z katalogiem czyli część z firmy 555 (model I34004) drążek ten nie pasuje

No skoro jest krzywy, to ma przestawione mocowania, więc normalne, że nowy, niepogięty nie pasuje...
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
sila 



Dołączył: 22 Kwi 2005
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Pią Gru 11, 2009 07:04   

witam dziekuje za tak szybką odpowiedź.
Chodzi mi o przednie koła. Tył mam ustawiony dobrze.
W sprawie tego drążka. Pisząc że nie pasuje chodziło mi o to, że jest zupełnie inny niz ten który był zamontowany, są inne średnice gwintów, gwint wewnątrz jest krótszy i ma inny skok (a zgięcie jest od zewnątrz), oraz to "jabłko" czy jak to się fachowo nazywa (ta kulka , coś jak w sworzniu u mnie jest razem z gwintem zewnętrznym, a w tym co zamówiłem wg katalogu - z gwintem wewenętrznym).
A co z tym pochyleniem przednich kół?
Czy żeby ściągnąć manual od hondy to trzeba się zarejestrować na ich forum?
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pią Gru 11, 2009 08:13   

sila napisał/a:
witam dziekuje za tak szybką odpowiedź.

Oduczam się spać :taa:
sila napisał/a:
jest zupełnie inny niz ten który był zamontowany, są inne średnice gwintów, gwint wewnątrz jest krótszy i ma inny skok (a zgięcie jest od zewnątrz), oraz to "jabłko" czy jak to się fachowo nazywa (ta kulka , coś jak w sworzniu u mnie jest razem z gwintem zewnętrznym, a w tym co zamówiłem wg katalogu - z gwintem wewenętrznym).

To może być przyczyna ściągania. A drążek z drugiej strony taki sam? Podjedź do konkretnego mechanika, co wyjaśni sprawę. W końcu tu jest forum i nikt organoleptycznie nie weźmie się za Twoje auto.
Poniżej po kolei strony z tego manuala, możesz druknąć i dać komuś, kto będzie robił zbieżność, niech zrobi wg sztuki :ok:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Accord/R618]Licznik z Ti to R618 z silnikiem Hondy?
v_chu Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Lut 27, 2012 00:04
v_chu
Brak nowych postów [R618]Ciężko wchodzące biegi w r618 - sprzęgło ?
rafig192 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Gru 22, 2014 16:39
kruku_87
Brak nowych postów [R600] Ściąga na lewo
rover600 Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Gru 30, 2010 10:26
rover600
Brak nowych postów [R620] Ściąga mi rovera na prawo
czy to kwestia ukladu kierowniczego[R620sdi]
didi1604 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Wrz 28, 2009 09:40
wieslaw_b.
Brak nowych postów [Rover 620 Di] Ściąga w lewo po zmianie tarcz i zacisku
Urinka Rover serii 600, Honda Accord 7 Nie Cze 01, 2014 10:16
Matheeo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink