Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
witam znajomy kupił rovera z niemiec -uszkodzonego - jednak oprócz uszkodzeń doszła jeszcze usterka niskiego pedału sprzęgła - czyli właściwie brak sprzęgła, próbowałem poszukać tutaj na forum ale chyba nie za dobrze mi szło....
jak zdiagnozować co może być przyczyną - sprzęgło, pompa czy wsyprzęglik
pomocy
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 14:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 17, 2009 12:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Gru 17, 2009 17:43
Raczej tarcza ciągnie na nitach. Tak było u mnie. Wysprzęglik sprawdzisz czy cieknie wkładając rękę pod skrzynię na łączeniu z silnikiem. Są tam dwa otwory. Jak padł wysprzęglik to będzie tam mokro.
1. sprzęgło działa nieźle, tzn. można pojechać na 'półsprzęgle', nie ma problemu z wjechaniem na krewężnik albo jakiś podjazd bez rozpędu.
2. czasem, gdy sprzęgło jest 'zimne' czyli po postoju (chociaż nie tylko), przy zasprzęglaniu słychać wysokie buczenie - charakterystyczne dla tarcia
3. na jedynce i dwójce: trochę się rozpędzę i puszczę całkiem gaz słychać łoskot (bez względu na to czy wcisnę /wtedy mniej/ sprzęgło czy nie /wtedy bardziej/) - podkreślam tylko na '1' i '2', na wyższych biegach cacy.
4. sprawa dość nowa - jadę w korku na jedynce, ujechałem kilka metrów i trzeba się zatrzymać, dojeżdżam na jedynce i na sprzęgle i w momencie gdy auto ma się już zatrzymać do zera czuje małe szarpnięcie.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Gru 20, 2009 15:56
Rowan dwumasa nie ma nic wspólnego z tym że mu nie wysprzęgla. Wymień płyn i odpowietrz. Koszt 18zł. i 15 min roboty. Rozebranie sprzęgła min. 300zł. Więc, chyba warto.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Gru 20, 2009 17:53
andrzej360 napisał/a:
na jedynce i dwójce: trochę się rozpędzę i puszczę całkiem gaz słychać łoskot (bez względu na to czy wcisnę /wtedy mniej/ sprzęgło czy nie /wtedy bardziej/) - podkreślam tylko na '1' i '2', na wyższych biegach cacy.
4. sprawa dość nowa - jadę w korku na jedynce, ujechałem kilka metrów i trzeba się zatrzymać, dojeżdżam na jedynce i na sprzęgle i w momencie gdy auto ma się już zatrzymać do zera czuje małe szarpnięcie.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Gru 20, 2009 18:06
Rowan miałem podobnie przed wymianą. Zwłaszcza słychać było przy częstym ruszaniu w korku. U mnie po rozebraniu sprzęgła twierdzę że to była luźna tarcza na nitach i delikatnie szumiące łożysko.
Z tym małym szarpnięciem to tak jest w dieslu. Nie przydusisz go jak benzyny. Jak za późno wciśniesz sprzęgło przy dojeżdżaniu z hamulcem to tak będzie. Duży moment obrotowy. Więc to raczej nie sprzęgło,a technika jazdy R75.
Technika mi się nie pogorszyła, może być taka jak wcześniej a wcześniej nie było problemów. Na odpowietrzenie i uzupełnienie płynu już się umówiłem. Boją się jednak, że to koło dwumasowe - szczególnie ze względu na efekty na '1' i '2'. Rozpędzam się trochę i puszczam gaz (bez sprzęgła oczywiście) a tutaj rzęzi spod podłogi jak na oddziale gruźliczym.
Diesel czy nie diesel jak wciskam pedał sprzęgła do podłogi to ma się wysprzęglić i nie szarpać...
witam - chciałem poinformować iż problem został rozwiązany - wymieniony oring - ale teraz nie wiem czy na pompce czy na wysprzegliku - gosc mówił ze na wysprzegliku ale jak czytam forum to slysze ze aby sie do niego dobrac trzeba skrzynie rozlozyc ? no ale coz sprzeglo smiga i narazie jest ok - dzieki za pomoc
no i z okazji korzystajac zycze wszystkim pogodnych i zdrowych Świąt
xytras, Witam kolege mi jak sie zaczol robic niski pedal to oznaczalo powolny koniec pompy sprzegla ktora jest przy pedale i wymiana plynu byla skuteczna ale tylko na nie dlugi czas. Tak ze proponowal bym Ci powoli przymiezac do nowego sprzegla bo cie kiedys R75 zaskoczy na swiatlach jak zacznie ci powoli ruszac na wysprzeglonym biegu.Chociaz zyczy ci aby ten zabieg wytrzymal jak najdluzej. A jak bedziesz to robil to nie baw sie w oryginalna pompe tylko przero z BMW. Pozdrawiam WESOLYCH SWIAT
Witam. MAm probelm ze sprzeglem bierze od samego dołu . uzupelnilem plyn odpowietrzylem nadal do samo ... bardzo lekkie do polowy i pozniej topornie do samej ziemi ... wydaje mi sie ze to wina pompki bo wysprzeglik juz wymieniany... i teraz moje pytanie czy bylby ktos w stanie pomoc mi wymienic pompke na ta z BMW bo u mnie troche ciezko z narzedziami i umiejetnosciami najlepiej by bylo w opolskim badz dolnoslaskim... potrzebuje pilnie bo auto musi jezdzic a boje sie juz nim gdziekolwiek ruszac.
mam problem ze sprzęgłem,dwa tygodnie temu pedał brał mi tak nisko że nie dało się włączyć biegu,zajechałem do mechanika diagnoza cieknie pompka,uszczelnił pompkę,pojeździłem 2 tyg. i znowu to samo:(,pojechałem do niego z reklamacją powiedział że niemożliwe że znowu pompka,sprawdził i okazało się że pompka sucha, padła kolejna diagnoza mianowicie wysprzęglik cieknie ale on tego mi nie zrobi bo za dużo grzebania:(,dlatego mam prośbę o pomoc,przy wymianie wysprzęglika wymienić od razu sprzęgło?, dowiadywałem się w sklepie sprzęgło z LUK-a 600zł a wysprzęglik 850!!:(,znalazłem na allegro wysprzęglik za 350zł a AP tylko nie wiem dlaczego taki tani?? nie chce mi się wierzyć że w sklepie mają takie marże cenowe ...
Pozdrawiam.
(,znalazłem na allegro wysprzęglik za 350zł a AP tylko nie wiem dlaczego taki tani?? nie chce mi się wierzyć że w sklepie mają takie marże cenowe
Mają.
Wysprzęglik, pompka sprzęgła oraz tarcza z dociskiem w R75 montowane było oryginalnie firmy AP Driveline. Później wstawiali tarcze z dociskiem Valeo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum