Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 18:06
[R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode

Gotuje i wywala wode.
Autor Wiadomość
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 19:20   [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode

Witam!!!
Mam problem z układem chłodzenia zacznę od początku.
Miałem ubytki w zbiorniczku ciekła woda przez obejmę na cienkich wężach więc miałem destylkę. W niedzielę siadam do auta chce jechać , a tu woda zamarznięta w aucie. Uruchomiłem auto pochodziło trochę na luzie i pojechałem się przejechać autem po osiedlu i dosłownie co 200 metrów gotowała mi się woda w aucie i bulgotało po lewej stronie chłodnicy. Przy czym autko nie chce teraz trochę zapalać (chyba jest to wina aku bo w niedzielę założyłem inny).
Węże te górne są bardzo gorące, a te dolne letnie i mimo jak auto pochodzi teraz na luzie, nawet 20 min, to z dmuchawy leci tylko lodowate powietrze.
Teraz pytanie czy mogłem mieć więcej szczęścia niż rozumu i zawiesił się tylko termostat ?? ?
Z wydechu lecą normalne spaliny ,wczoraj zdjąłem też obudowę rozrządu i jest sucho.
Wentylator też się załącza ,ale jak mówiłem poziom wody w zbiorniczku się podnosi do góry, gdy korek zbiorniczka wyrównawczego jest otwarty jak i zakręcony.
Wlałem też tam wczoraj ocet żeby w razie czego przeczyścić układ. Wlewałem go bardzo powoli miałem odkręconą tą śrubkę od odpowietrzania.
Ostatnio zmieniony przez makupl Sro Gru 16, 2009 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 15, 2009 19:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 19:51   

nie otwiera cie się drugi obieg, co sam w słusznie zauważyłeś

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 19:51 ]
14 800 wyników ;)
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Gru 15, 2009 20:43   

Odpowietrz dobrze uklad.
Aby termostat w tych temp. sie otworzyl to trzeba miec dlugo, bardzo dlugo sam. na chodzie.
W 99% przypadkow gdy termostat sie sypie to przestaje zamykac a nie odwrotnie.
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 10:10   

Zlokalizowałem termostat i mam pytanie jak go wymontować bo strasznie jest schowany, śrubki są na klucz 8????

Czy do odkręcenia obudowy termostatu najlepszy będzie klucz "grzechotka"????

Pozdrawiam.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Gru 16, 2009 11:03   

Proszę uzupełnić dane modelu roverka w temacie.
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 09:48   

ostatnio mam ten sam problem ;/ woda sie gotuje, w zbiorniczku idzie do góry,.. temp. idzie do góry na wskaźniku, ale leci zimne powietrze z nawiewu..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 16:40   

Ta obudowa termostatu trzyma się tylko na jednej śrubie???
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 17:13   

aby dostac sie do termostatu musisz rozpolowic obudowe ktora jest skrecona do kupy na 3 srubki.
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 17:43   

Bo właśnie od góry widać tylko 1 śrubkę , a pozostałe gdzie są ?? ? pod spodem i zboku?? jak najlepiej dobrać się do pozostałych 2 śrubek z kanału???


Pozdrawiam Eliasz.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 17:50   

No na obwodzie obudowy ;) raczej tylko dojscie z gory, niezla gimnastyka i dobre przedluzki do nasadki. Cos w ten desen:
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Gru 17, 2009 20:10   

ludzie po pierwsze ten temat był poruszany setki razy!!! Szukajka nie gryzie!!! Po pierwsze wymiencie korki od zbiorniczków bo nie trzymają wam ciśnienia. W kazdym motoryzacyjnym kupicie bez problemu mowcie ze do poloneza! KOszt 15zl!!! Potem odpowietrzyć układ dopiero zakręcić i nie grzebać. JAk korek nie trzyma ciśnienia to bedzie układ się non stop zapowietrzał!!!

A btw ja mam pytanie czy ktos sie orientuje gdzie poza szrotem mogę kupić rurkę od chłodziwa tą z odpowietrznikiem do silnika 1.6 K czy one są takie same w 1,4 i 1,8?????
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 20:34   

Vesper416 napisał/a:
JAk korek nie trzyma ciśnienia to bedzie układ się non stop zapowietrzał!!!
ze bedzie plyn wywalal to sie zgodze, lecz z tym zapowietrzaniem ukladu to juz nie? Chyba, ze juz wyrzuci caly plyn ze zbiorniczka ;) .
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Gru 17, 2009 21:22   

250ml wywalonego plynu przy pojemnosci calkowitej ukladu 4l to jednak duzo i wcale nie musi wywalić całego plynu uwierz mi wiem to po sobie na nowym korku zero problemu poza tym ze mam zaspawany odpowietrznik przez co musze wymienic całą rurkę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 21:52   

Zbiorniczek wyrownawczy jest najwyzej polozonym elementem ukladu chlodzenia i jesli jest w nim choc troszke plynu a caly uklad jest szczelny (weze, chlodnica) to nie ma mozliwosci aby sie uklad zapowietrzyl.
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 12:15   

Witam!!!

Odkręciłem te 3 śrubki tylko, i nie chce obudowa zejść, jak mam dostać się do termostatu??


A może odkręcić tą rurkę z śrubką odpowietrzającą i pociągnę ją i dam radę zdjąć obudowę termostatu.
 
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 21:43   

Wszystko ok tylko Panowie czy moglby mnie ktos z was naprowadzic gdzie jest ten zaworek od odpowietrzania? Chlodnica do gory ciepla a tak w polowie zimna... Układ zapowietrzony? Co Wy na to :?:
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 14:08   

http://www.allegro.pl/ite..._200_i_400.html to jest do R200 ?? bo niby pisze ale juz nie wierze w allegro bo zamowilem czujnik i okazal sie zly..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 18:37   

Witam!

Wymieniłem termostat, ale temperatura silnika nadal skacze i leci zimny nawiew.
Poza tym mam zapowietrzony układ chłodzenia. Rura która idzie do chłodnicy jest pełna powietrza.

Co zrobić aby dobrze odpowietrzyć układ chłodniczy?
 
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 18:54   

ODPOWIETRZANIE

i TU

i tu też
 
 
 
makupl 



Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 91
Skąd: Łęczna



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 16:09   

Squid napisał/a:
ODPOWIETRZANIE

i TU

i tu też



Wszystko to przerabiałem.

Więc bez tych linków proszę.

Moja diagnoza jest taka ,że padła mi uszczelka pod głowicą. Dlatego ,że z tłumika leci woda na benzynie jak i na gazie. Poza tym co 15 min muszę dolewać wody do zbiorniczka, widocznie leci mi do komory spalania, i silnik nie chce odpalać trzeba kręcić ponad 10 sekund i dodawać gazu żeby odpalił.

Czy to są objawy HGF???

Jakie mogą być koszty wymiany takiej uszczelki tak plus minus???

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 16:09 ]
Dziś byłem przy aucie i raczej odpalało normalnie. Ale woda nadal znika. Jak auto pochodzi trochę, to właśnie ten wąż co idzie z chłodnicy do silnika pęcznieje i jak leciutko odkręcę korek od zbiorniczka wychodzi powietrze, a jak powietrze wyjdzie to wodę zasysa do środka i niema jej gdzie ona wędruje wlałem ponad 5,5 litra, co się z nią dzieje??? węże chłodnicy wszystkie szczelne.


Pozdrawiam i w miarę możliwości proszę o pomoc.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6 98]Po włączeniu zimnego obiegu gotuje wodę :|
Palkerson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lip 17, 2010 16:17
Palkerson
Brak nowych postów [414] Problemy z układem chłodzenia
KATwawa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Wto Sie 16, 2011 17:24
KATwawa
Brak nowych postów [R400] Problem z układem chłodzenia
mig329 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Kwi 05, 2007 14:55
mig329
Brak nowych postów [R400 1.6 k 99"]problem z układem chłodzenia/og
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Lip 16, 2009 17:40
Adrian
Brak nowych postów [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Clint Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 03, 2015 09:58
Clint



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink