Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przycisk ASR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przycisk ASR
Autor Wiadomość
GOM33 



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: PŁOCK



  Wysłany: Nie Gru 20, 2009 22:00   [R75] Przycisk ASR
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Mam Rovera 75 z 2002, przycisk od ASR-u umieszczony na konsoli nie działa, jaka może być przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 20, 2009 22:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 20, 2009 22:15   

GOM33 napisał/a:
Mam Rovera 75 z 2002, przycisk od ASR-u umieszczony na konsoli nie działa, jaka może być przyczyna?


Co to znaczy nie działa? Może jakieś szczegóły
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 22:59   

Jeżeli masz uszkodzony system to kontrolka trakcji pali się cały czas. Jeżeli jest sprawny to przy uruchamianiu zapali się na 3si zgaśnie. W tym czasie jest robiony test. Jeżeli podczas jazdy zadziała to pojawi się przez 4s komunikat o zadziałaniu w przypadku komputera. Jeżeli masz tylko kontrolki to po zadziałaniu będzie migać. System działa do 100km/h.
 
 
GOM33 



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 3
Skąd: PŁOCK



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 00:31   

Z tego co się orientuję to przycisk służy do wyłączenia lub włączenia ASR, u mnie poprostu nie działa, nie mogę wyłączyć ASR, jesli chodzi o samą kontrolkę to po uruchomieniu silnika gaśnie a po kilkunastu sekundach - "nie wiem czy ma to jakieś znaczenie" - zaczyna delikatnie migać, ale nie zaświeca się tak jak przy uruchamianiu silnika, jest słabo podświetlona tak jakby robiło się jakieś zwarcie.
 
 
Olo12 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 157
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 10:28   

przycisk na konsoli służy do wyłączenia ASR a nie do włączenia. Jeżeli kontrolka nie świeci tzn., że system działa. Spróbuj delikatnie wprowadzić samochód w poślizg i zaobserwuj czy zapala się kontrolka, jeżeli tak tzn że system działa a jedynie masz coś nie tak z wyłącznikiem na konsoli
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 21, 2009 12:39   

Wyłacznik może faktycznie nie działać jeśli przez 7 lat nikt go nie używał i styki zaśniedziały.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:06   

apples napisał/a:
System działa do 100km/h.

Skąd taki nius ? jechałem ok 130km/h i złapałem śliskie pobocze kontrola zadziałała jak należy i samochód został lekko zdławiony i przestał zarzucać dlatego będę sie upierał że działa w pełnym zakresie prędkości. Poprzedni właściciel opowiadał mi że kontrola mu pomogła przy ok 180km/h

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 13:06 ]
Przycisk służy do wyłączenia ASR i jak mówisz że ci delikatnie rzaży to może masz kiepskie kapcie i kontrola właśnie działa bo z moich obserwacji wynika że jak jest kłopot z ASR to kontrolka się zapala i najczęściej za moment kontrolka ABS-u również ale nie zawsze
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:14   

ASR włącza się automatycznie po ponownym przekręceniu kluczyka lub wciśnięciu przycisku.

sknerko z instrukcji obsługi R75 :wink:
Do tego co mówił poprzedni właściciel to bym patrzył z przymrużeniem oka. Mój też wiele mówił i wyszło wszystko po krótkim czasie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Cze 21, 2010 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:22   

TC do prędkości 100 km/h przyhamowuje koła , a w całym zakresie prędkości zmniejsza moment napędowy silnika, tak że działa w całym zakresie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:29   

Znam poprzedniego właściciela i nie ściemnia wytłumacz mi moje 130km/h i ASR działał.
Poza tym przeczytaj jeszcze raz instrukcję i przemyśl swoja odpowiedź :wink: bo ja mam instrukcję w trzech, co tam czterech egzemplarzach 3 eng i 1 pol i wszędzie pisze że redukcja różnicy prędkości kół do 100km a zdłąwienie w całym zakresie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 14:11   

Myślę ze nie ma różnicy czy masz instrukcję pl czy eng. :razz:
Typowy i najbardziej efektywny układ to układ z przyhamowywaniem kół i dławieniem silnika. Ten działa do 100km/h. Fakt. Powyżej jest tylko przydławienie silnika. Fakt.
Jadąc 180km/h np. w małym zakręcie czas reakcji tego układu jest prawie nie zauważalny w danym momencie ze względu na prędkość. Wariat tylko jedzie z taką prędkością czując że auto traci właściwości jezdne. Przy 180 jak szarpnie nawet na prostej drodze na bok to przydławienie silnika raczej już nie pomoże. Pozwoli jedynie, jeżeli wyjdzie się z tego dać kierowcy trochę do myślenia. Nie mówię tu o wjeżdżaniu na mokrą lub ośnieżoną górkę bo w takiej sytuacji na pewno się sprawdzi. Sam też możesz to zrobić zmniejszając gaz i z pewnością to robisz.
W instrukcji jest napisane że jeżeli przyblokowanie kół nie przyniesie efektu spowoduje obniżenie momentu obrotowego co ma na celu odzyskanie przyczepności. Ten drugi zabieg, to jak skakanie i otwieranie zapasowego spadochronu. Zrobię coś aby chociaż tak nie bolało.W tym wypadku to 3 wolne pasy drogi lub pas startowy.
Jeżeli wam działa i czujecie się bezpieczni to rozumiem oburzenie że czegoś nie doczytałem, a napisałem. Doczytałem, tylko wolę nie "dawać komuś pewności" że ma kontrolę trakcji i jest bezpieczny. Teraz może za... ile fabryka dała. :wink:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 14:44   

apples napisał/a:
Doczytałem, tylko wolę nie "dawać komuś pewności" że ma kontrolę trakcji i jest bezpieczny.

Jeżeli ktoś myśli że mając ASR jest bezpieczny to jest kompletnym ignorantem. Elektronika ma pomagać jeżeli ktoś popełni błąd a nie myśleć za niego a jazda z prędkością 180 i myślenie "a tam mam ASR to się nic nie stanie" to już co najmniej kilka błędów. Ja nikomu nie mówie ze jest bezpieczny tylko twierdzę że kontrola działa w pełnym zakresie prędkości bo dla mnie świadomość że mam jakieś wspomaganie w razie czego jest ważna.
Druga sprawa wyobraź sobie jak kontrola przyblokowuje ci koło przy dużej prędkości. Nie wiem może ja sie nie znam ale jak by tak było to bąka byś kręcił jak dziecięca zabawka i moim zdaniem dlatego najpierw zdławia żeby zwolnić a jak zwolnisz to ci koła przyblokuje. Mnie wyratowało z pobocza przy 130 i nie byłem winny temu że mi koleś na czołowe wyskoczył jak bym trakcji nie miał to po złapaniu śliskiego na poboczu obróciło by mnie jak nic i leżał bym w rowie albo on wbił by sie we mnie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 15:51   

GOM33 napisał/a:
Z tego co się orientuję to przycisk służy do wyłączenia lub włączenia ASR,
i u mnie tak działa i w zależności po jakim terenie jadę ( piaszczysty, kopny śnieg ),mogę go w czasie jazdy wyłączać i włączać.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 16:21   

Zdławi do prędkości poniżej 100km/h i dopiero zadziała blokowanie kół. Tak? Czy się mylę?
Bo jasno jest napisane że działa do 100km/h. Więc musiało tylko zdławić silnik i poniżej 100km/h zadziałała blokada kół. Trochę to trwało?
Różni ludzie myślą i różnie myślą. Nie piszę o was, ale ogólnie. Z różnymi twierdzeniami się spotkałem. :wink:

GOM33 jeżeli wyłączysz, to włączy się automatycznie po przekręceniu kluczyka lub gdy ponownie włączysz przyciskiem.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:26   

apples napisał/a:
Zdławi do prędkości poniżej 100km/h i dopiero zadziała blokowanie kół. Tak? Czy się mylę?
Bo jasno jest napisane że działa do 100km/h. Więc musiało tylko zdławić silnik i poniżej 100km/h zadziałała blokada kół. Trochę to trwało?

tak było u mnie ze 130 a naciskałem też hamulec w moment zrobiło się 100 i samochód wyprostowało.
Historia gościa który mi auto sprzedał może kiedyś na spocie bo długo by pisać
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 10:53   

Przeczytałem "R75 technical brochure" i instrukcję użytkownika w zakresie ASR.

Jest tam napisane, że w przypadku kiedy oba koła ulegają poślizgowi (kręcą się szybciej niż wynikało by to z aktualnej prędkości pojazdu), komputer wysyła sygnał aby zmniejszyć moment obrotowy przekazywany na koła, poprzez zmniejszenie dawki powietrza (benzyna) lub zmniejszenia dawki paliwa (diesel).
W przypadku kiedy jedno z kół ulega poślizgowi, zadziała wtedy hamulec na tym kole, aby zredukować poślizg. Oczywiście konsekwencją takiego działania będzie wzrost momentu obrotowego na drugim kole (mechanizm różnicowy!).

Więc mamy dwie sytuacje:

1. zmniejszenie momentu obrotowego silnika - kiedy oba koła ulegają poślizgowi.
2. hamowanie jednego koła - kiedy jedno koło uległo poślizgowi.

Teraz magiczna prędkość 100km/h

ASR działa w całym zakresie prędkości. Ale!!!; Opcja (2. hamowanie koła) jest nieaktywna powyżej 100km/h. Powyżej tej prędkości działa tylko opcja (1), czyli tłumienie silnika (zmniejszenie momentu przekazywanego na koła).
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 14:01   

Pieta tak też napisałem. :wink:
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 10:00   

apples napisał/a:
eżeli masz uszkodzony system to kontrolka trakcji pali się cały czas

Co rozumiesz pod pojęciem uszkodzony system?
U mnie (tj od momentu kupienia R) Świeci się kontrolka TC na dużym wyświetlaczu. Niby miało to znikąć po wymianie tylnik klocków(tak twierdził sprzedający) ale nie zniknęło. Przy przekręceniu kluczyka na "1" gdy palą się wszystkie kontrolki cyka i miga kontrolka ABS. Gdy wcisnę pedał hamulca cykanie/miganie znika. Gdy odpalę auto to kontrolka ABS się nie świeci ani nic nie cyka... Za to kontrolka TC świeci się cały czas... a przyciskając przycisk ASR nic się nie dzieje... pewnie z powodu TC nie działa mi tempomat...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 10:31   

xROnx, sprawdź czy linka z siłownika na przepustnicę jest zaczepiona prawidłowo i czy siłownik na podszybiu przed pasażerem ma wszystkie wtyczki i czy jest przykręcony prawidłowo u mnie wtyczka była zielona i tak miałem jak Ty

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 11:31 ]
PHJOWI coś mi kiedyś wspominał ze czasem potrzeba ASR jakąś adaptację przeprowadzić na T4
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Kwi 20, 2011 11:13   

xROnx napisał/a:
Co rozumiesz pod pojęciem uszkodzony system?
System - układ TC. Wszystkie jego elementy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przycisk
magic1946 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Sie 11, 2014 16:50
kerbi
Brak nowych postów [R75] Przycisk /|\
janek45 Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Mar 04, 2008 21:10
christopher7
Brak nowych postów [R75] Przycisk centralnego - problem
Arczibald Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 15, 2021 06:59
arczi220
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Przycisk na desce rozdzielczej
skubi18 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Kwi 15, 2014 17:13
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Przycisk podgrzewanych siedzeń
piterazim Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Mar 13, 2012 21:23
Kamil79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink