Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:28 [R75] Test ogrzewania.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Zrobiłem dziś tak jak w którymś z tematów radził chyba sknerko.
Wyjechałem autem przy wyłacząnym ogrzewaniu. Po przejechaniu ok 8-10km wskaźnik temperatury zatrzymał się na swoim miejscu. Wówczas właczyłem ogrzewanie ustawiając 22* Przez cały czas jeżdżenia i krótkich postojach temeratura była ok. Po wczorajszych skokach temperatury oddetchnąłem z ulgą.
Tylko nadal nie kumam dlaczego tak sie dzieje?
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 03, 2010 20:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, Nie mogłem uzyskać pełnej temperatury. Było ciut powyżej połowy. A jak już mu dałem treszke w tyłek, temperatura urosła i zaczęła spadać. Dziś było juz dobrze. temperatura 22* i nawiew na trzeciej kresce
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 14:24
SeniorA gdzieś już pisał chyba o tym. Jeżeli webasto dogrzeje do temp. 88C +-5C to się wyłączy. Jeżeli temperatura spadnie poniżej jakieś tam (nie pamiętam) ponownie się włączy i dogrzeje. W okresie przy niepracującym weabasto i pracującym nawiewie oraz ustawionej wysokiej temperaturze temperatura układu spadnie. Układ sam w sobie przy niskich temperaturach nie jest wstanie nagrzać i utrzymać prawidłowej temperatury przy spokojnej jeździe.
ee tam nagrzewnica zadziałała jak chłodnica przy dużych minusach często się tak może zdarzyć szczególnie w dieslu mam tak w r220. ale stosuje myk że nagrzewam auto jadąc na początku z włączonym ogrzewaniem i jak już nie mam hiper mrozu w kabinie to zamykam ogrzewanie temperatura silnika wskoczy na swoje stopnie i wtedy jak otworze ogrzewanie to już mu sie rzadko zdarza obniżać temperaturę
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
apples, to nie dobrze, podobno nie wolno odpalac auta i czekac az sie nagrzeje na biegu jalowym bowiem na jalowym olej nie ma dostatecznej kompresji i nie dociera do wszystkich zakamarkow ktore ma za zadanie smarowac.
Gdy odpalasz auto i od razu jedziesz, pod wplywem wiekszych obrotow silnika olej dociera tam gdzie trzeba...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 18:34
A po co jest pompa olejowa. To nie jest układ grawitacyjny. Lepiej jak pracuje bez obciążenia niż pod obciążeniem. Chyba że czegoś nie wiem, albo się mylę
faecd, od kiedy to szpecjaliści coś wiedzą na temat samochodów? chociaż apples, po części ma rację, samochód szybciej nagrzewa się w ruchu czyli szybciej złapie odpowiednią dla niego temperaturę normalnej pracy.
Dlatego ja apples, palę fajka już w samochodzie
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 19:06
W domu nie palę i w samochodzie też. Trochę tyłek marznie, ale nie jest ze szkła, więc nie pęknie.
Z tym nagrzewaniem to można polemizować. Na wyłączonym ogrzewaniu przy pomocy webasto nabiera dosyć szybko. Podczas jazdy włącza się zazwyczaj ogrzewanie i dodatkowo pęd powietrza schładza. Mam już to w nosie. Jakbym miał dbać o wszystko to najlepiej wstawić go do pancernej klatki i tylko patrzeć.
faecd dzięki za wypowiedz. Przynajmniej coś nowego się dowiedziałem.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Gru 21, 2009 19:08, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo często robi sie tak, ze odpalamy silnik, pracuje sobie beztrosko a my w tym czasie zmiotką zgarniamy śnieg, paląc przy tym faje Nie wiem jak jest z dieslem, ale benzyniaka zawsze tak robiłem.
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Z tego co ja wiem i z mojego doświadczenia, nigdy nie ruszam dislem po odpaleniu i szczególnie jak jest duży mróz. Rano jak jest mróz samochód chodzi około 2-5 minut, żeby podzespoły się rozruszały i jednak one też odczuwają taką temperaturę. Jeżeli by od razu się jechało, po pierwsze turbina nie wytrzymała by długo i silnik też. Trzeba troszkę odczekać, nigdy nie słyszałem, żeby to było coś złego, przeciwnie, tylko pomagamy przedłużyć żywot samochodu. Tak samo przecież jak kończymy jazdę, zawsze chwilę czekamy aż się turbina ostudzi po jeździe.
Tak więc jeżeli ktoś wsiada w diesla i od razu jedzie nim, to hmm... ? nie jest mu szkoda samochodu chyba. Bo jak to inaczej określić ? Tak ja uważam.
źle uważasz. odkąd pamiętam i dotyczy to każdego rodzaju zasilania fachowcy zalecają ruszać zaraz po odpaleniu tyle tylko że trzeba nie gazować tylko małymi obrotami jechać. Wytłumacz twoją teorię z nagrzewaniem turbiny na wolnych obrotach bo jakoś nie mogę tego zatrybić. Wg. mnie jak pojedziesz to spaliny idą pod większym ciśnieniem i są cieplejsze więc bankowo szybciej rozruszasz turbinę jadąc.
Swoją drogą na forum jest temat o rozgrzewaniu silnika nawet dość długi jak pamiętam
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 09:51
Nawet w instrukcji Rovera jest napisane żeby ruszać od razu. Pompa oleju pracująca na wolnych obrotach nie da rady szybko nasmarować wszystkich podzespołów. W niektórych krajach jest wręcz zabronione stanie na wolnych obrotach po odpalenia auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum