Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Gru 20, 2009 22:59
Jeżeli masz uszkodzony system to kontrolka trakcji pali się cały czas. Jeżeli jest sprawny to przy uruchamianiu zapali się na 3si zgaśnie. W tym czasie jest robiony test. Jeżeli podczas jazdy zadziała to pojawi się przez 4s komunikat o zadziałaniu w przypadku komputera. Jeżeli masz tylko kontrolki to po zadziałaniu będzie migać. System działa do 100km/h.
Z tego co się orientuję to przycisk służy do wyłączenia lub włączenia ASR, u mnie poprostu nie działa, nie mogę wyłączyć ASR, jesli chodzi o samą kontrolkę to po uruchomieniu silnika gaśnie a po kilkunastu sekundach - "nie wiem czy ma to jakieś znaczenie" - zaczyna delikatnie migać, ale nie zaświeca się tak jak przy uruchamianiu silnika, jest słabo podświetlona tak jakby robiło się jakieś zwarcie.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 157 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 10:28
przycisk na konsoli służy do wyłączenia ASR a nie do włączenia. Jeżeli kontrolka nie świeci tzn., że system działa. Spróbuj delikatnie wprowadzić samochód w poślizg i zaobserwuj czy zapala się kontrolka, jeżeli tak tzn że system działa a jedynie masz coś nie tak z wyłącznikiem na konsoli
Skąd taki nius ? jechałem ok 130km/h i złapałem śliskie pobocze kontrola zadziałała jak należy i samochód został lekko zdławiony i przestał zarzucać dlatego będę sie upierał że działa w pełnym zakresie prędkości. Poprzedni właściciel opowiadał mi że kontrola mu pomogła przy ok 180km/h
[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 13:06 ]
Przycisk służy do wyłączenia ASR i jak mówisz że ci delikatnie rzaży to może masz kiepskie kapcie i kontrola właśnie działa bo z moich obserwacji wynika że jak jest kłopot z ASR to kontrolka się zapala i najczęściej za moment kontrolka ABS-u również ale nie zawsze
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 13:14
ASR włącza się automatycznie po ponownym przekręceniu kluczyka lub wciśnięciu przycisku.
sknerko z instrukcji obsługi R75
Do tego co mówił poprzedni właściciel to bym patrzył z przymrużeniem oka. Mój też wiele mówił i wyszło wszystko po krótkim czasie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Cze 21, 2010 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Znam poprzedniego właściciela i nie ściemnia wytłumacz mi moje 130km/h i ASR działał.
Poza tym przeczytaj jeszcze raz instrukcję i przemyśl swoja odpowiedź bo ja mam instrukcję w trzech, co tam czterech egzemplarzach 3 eng i 1 pol i wszędzie pisze że redukcja różnicy prędkości kół do 100km a zdłąwienie w całym zakresie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 14:11
Myślę ze nie ma różnicy czy masz instrukcję pl czy eng.
Typowy i najbardziej efektywny układ to układ z przyhamowywaniem kół i dławieniem silnika. Ten działa do 100km/h. Fakt. Powyżej jest tylko przydławienie silnika. Fakt.
Jadąc 180km/h np. w małym zakręcie czas reakcji tego układu jest prawie nie zauważalny w danym momencie ze względu na prędkość. Wariat tylko jedzie z taką prędkością czując że auto traci właściwości jezdne. Przy 180 jak szarpnie nawet na prostej drodze na bok to przydławienie silnika raczej już nie pomoże. Pozwoli jedynie, jeżeli wyjdzie się z tego dać kierowcy trochę do myślenia. Nie mówię tu o wjeżdżaniu na mokrą lub ośnieżoną górkę bo w takiej sytuacji na pewno się sprawdzi. Sam też możesz to zrobić zmniejszając gaz i z pewnością to robisz.
W instrukcji jest napisane że jeżeli przyblokowanie kół nie przyniesie efektu spowoduje obniżenie momentu obrotowego co ma na celu odzyskanie przyczepności. Ten drugi zabieg, to jak skakanie i otwieranie zapasowego spadochronu. Zrobię coś aby chociaż tak nie bolało.W tym wypadku to 3 wolne pasy drogi lub pas startowy.
Jeżeli wam działa i czujecie się bezpieczni to rozumiem oburzenie że czegoś nie doczytałem, a napisałem. Doczytałem, tylko wolę nie "dawać komuś pewności" że ma kontrolę trakcji i jest bezpieczny. Teraz może za... ile fabryka dała.
Doczytałem, tylko wolę nie "dawać komuś pewności" że ma kontrolę trakcji i jest bezpieczny.
Jeżeli ktoś myśli że mając ASR jest bezpieczny to jest kompletnym ignorantem. Elektronika ma pomagać jeżeli ktoś popełni błąd a nie myśleć za niego a jazda z prędkością 180 i myślenie "a tam mam ASR to się nic nie stanie" to już co najmniej kilka błędów. Ja nikomu nie mówie ze jest bezpieczny tylko twierdzę że kontrola działa w pełnym zakresie prędkości bo dla mnie świadomość że mam jakieś wspomaganie w razie czego jest ważna.
Druga sprawa wyobraź sobie jak kontrola przyblokowuje ci koło przy dużej prędkości. Nie wiem może ja sie nie znam ale jak by tak było to bąka byś kręcił jak dziecięca zabawka i moim zdaniem dlatego najpierw zdławia żeby zwolnić a jak zwolnisz to ci koła przyblokuje. Mnie wyratowało z pobocza przy 130 i nie byłem winny temu że mi koleś na czołowe wyskoczył jak bym trakcji nie miał to po złapaniu śliskiego na poboczu obróciło by mnie jak nic i leżał bym w rowie albo on wbił by sie we mnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 16:21
Zdławi do prędkości poniżej 100km/h i dopiero zadziała blokowanie kół. Tak? Czy się mylę?
Bo jasno jest napisane że działa do 100km/h. Więc musiało tylko zdławić silnik i poniżej 100km/h zadziałała blokada kół. Trochę to trwało?
Różni ludzie myślą i różnie myślą. Nie piszę o was, ale ogólnie. Z różnymi twierdzeniami się spotkałem.
GOM33 jeżeli wyłączysz, to włączy się automatycznie po przekręceniu kluczyka lub gdy ponownie włączysz przyciskiem.
Zdławi do prędkości poniżej 100km/h i dopiero zadziała blokowanie kół. Tak? Czy się mylę?
Bo jasno jest napisane że działa do 100km/h. Więc musiało tylko zdławić silnik i poniżej 100km/h zadziałała blokada kół. Trochę to trwało?
tak było u mnie ze 130 a naciskałem też hamulec w moment zrobiło się 100 i samochód wyprostowało.
Historia gościa który mi auto sprzedał może kiedyś na spocie bo długo by pisać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Przeczytałem "R75 technical brochure" i instrukcję użytkownika w zakresie ASR.
Jest tam napisane, że w przypadku kiedy oba koła ulegają poślizgowi (kręcą się szybciej niż wynikało by to z aktualnej prędkości pojazdu), komputer wysyła sygnał aby zmniejszyć moment obrotowy przekazywany na koła, poprzez zmniejszenie dawki powietrza (benzyna) lub zmniejszenia dawki paliwa (diesel).
W przypadku kiedy jedno z kół ulega poślizgowi, zadziała wtedy hamulec na tym kole, aby zredukować poślizg. Oczywiście konsekwencją takiego działania będzie wzrost momentu obrotowego na drugim kole (mechanizm różnicowy!).
Więc mamy dwie sytuacje:
1. zmniejszenie momentu obrotowego silnika - kiedy oba koła ulegają poślizgowi.
2. hamowanie jednego koła - kiedy jedno koło uległo poślizgowi.
Teraz magiczna prędkość 100km/h
ASR działa w całym zakresie prędkości. Ale!!!; Opcja (2. hamowanie koła) jest nieaktywna powyżej 100km/h. Powyżej tej prędkości działa tylko opcja (1), czyli tłumienie silnika (zmniejszenie momentu przekazywanego na koła).
eżeli masz uszkodzony system to kontrolka trakcji pali się cały czas
Co rozumiesz pod pojęciem uszkodzony system?
U mnie (tj od momentu kupienia R) Świeci się kontrolka TC na dużym wyświetlaczu. Niby miało to znikąć po wymianie tylnik klocków(tak twierdził sprzedający) ale nie zniknęło. Przy przekręceniu kluczyka na "1" gdy palą się wszystkie kontrolki cyka i miga kontrolka ABS. Gdy wcisnę pedał hamulca cykanie/miganie znika. Gdy odpalę auto to kontrolka ABS się nie świeci ani nic nie cyka... Za to kontrolka TC świeci się cały czas... a przyciskając przycisk ASR nic się nie dzieje... pewnie z powodu TC nie działa mi tempomat...
xROnx, sprawdź czy linka z siłownika na przepustnicę jest zaczepiona prawidłowo i czy siłownik na podszybiu przed pasażerem ma wszystkie wtyczki i czy jest przykręcony prawidłowo u mnie wtyczka była zielona i tak miałem jak Ty
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 11:31 ]
PHJOWI coś mi kiedyś wspominał ze czasem potrzeba ASR jakąś adaptację przeprowadzić na T4
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum