Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Twardy pedał sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Twardy pedał sprzęgła
Autor Wiadomość
yaro38 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 50
Skąd: Radomsko



  Wysłany: Pon Gru 21, 2009 20:03   [R75] Twardy pedał sprzęgła
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Jestem nowym użytkownikiem forum,praktycznie wczoraj zakupiłem swojego pierwszego w życiu Rovera jest to 75 z silnikiem 2,0 CRDI o mocy 130 KM.Auto jest sprowadzone z Belgii przebieg 170 000 km udokumentowany książką serwisową ,przegląd techniczny wykonany w zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej nie wykazał żadnych usterek czy też uszkodzeń.Mój niepokój budzi jednak sprzęgło,do wciśnięcia pedału potrzeba dość dużej siły w porównaniu np.z Alfą Romeo 166 którą wcześnie posiadałem czy nawet ze Ar 145 którą również posiadam.Nie wiem,czy jest to taki urok tego auta,czy też świadczy to o zużyciu np.pompy sprzęgła,czy innych elementów tego podzespołu.Biegi wchodzą lekko,bez żadnych zacięć,nie odczuwa się ślizgania sprzęgła.Troszkę mnie to stresuje,ponieważ nasłuchałem się o usterkowości sprzęgła w Roverze 75 podobnie jak o awaryjności wentylatora chłodnicy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 01:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 21, 2009 20:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 20:09   

Wszystko jest w porządku :) Tak tutaj jest, twardsze niż w innych samochodach.
 
 
 
yaro38 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 50
Skąd: Radomsko



  Wysłany: Pon Gru 21, 2009 20:20   

Dzięki,już mi lepiej :)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 12:48   

yaro38 napisał/a:
CRDI

CDTI :wink:

A co do sprzęgła to standard.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 15:11   

E tam standard. Moje sprzeglo to dopiero masakra ;)
Sila nacisku jest taka, ze chyba juz mi sie pedal wygial ;D
Dodatkowo po zmianie pompki musze rano walczyc i wciskac pedal do podlogi, zeby wszedl jakis bieg.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 15:13   

MaReK napisał/a:
Moje sprzeglo to dopiero masakra

fakt :rotfl:
MaReK ma jedną nóżkę bardziej :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 15:15   

Nie no brt... Tamto co Ty testowales to byla masakra ;)
Potem zmienilem, ale jest twardsze niz oryginal.

juz nie moge sie doczekac az padnie calkowicie wpizdziec i zmienie na oryginal ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 15:20   

Znaczy się, że teraz coś pomiędzy ursusem a orginałem masz ;) :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 18:49   

Właścicieli R75 można rozpoznać po muskularnej lewej nodze.Ja się już dawno przyzwyczaiłem.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 18:51   

yaro38 odpowietrz sprzęgło i powinno trochę pomóc. Wymień też płyn w układzie sprzęgła na nowy. Polecam Dot4 Shell.
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 19:53   

[quote="Dziadek"]Właścicieli R75 można rozpoznać po muskularnej lewej nodze.Ja się już dawno przyzwyczaiłem.[/quote
Ja teraz w innych autach sie dziwnie czuje,sprzeglo za lekkie jakby go nie bylo :lol:
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 20:29   

Ja właśnie jestem po odpowietrzeniu sprzęgła i dolaniu płynu i różnica jest kolosalna :) Lepiej łapie i lepiej biegi wchodzą. Fakt, że ciężko dostać się do tego pieprz**** zbiorniczka, no ale pól godziny i robota zrobiona :)

A fakt, w innych samochodach tego sprzęgła jakoś nie czuję :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 20:42   

Zamiast dolewać lepiej wymienić na nowy. Zużyjesz do 200ml.
 
 
yaro38 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 50
Skąd: Radomsko



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 22:29   

ok
przy wymianie oleju i filtrów zajrzę tez do pompki sprzęgła i tak jak radzicie koledzy wymienię płyn na nowy i oczywiście odpowiednio ją odpowietrzę.Jak będzie efekt napiszę.
_________________
był Peugeot 406 1,8 16V,Alfa Romeo 166 2,5 V6 24V wiele innych,jest Rover 75 CDTI i Alfa Romeo 145 1,4 TS
Sprzedam:http://otomoto.pl/rover-75-100th-anniversary-limited-edit-C14801047.html
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Gru 23, 2009 01:19   

Przygotuj sie psychicznie na ta robote ;)
Chyba, ze nie bedziesz robil tylko sie przygladal ;D
Wtedy jednak przogtuj psychicznie mechanikow ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 15:42   

niewiem czemu, ale pompka od bmw chodzi mi troche lżej niż w moim drugim r (dawcy),oczywiście jest tam orginał.myslałem dużo i oglądałem sposób wciskania sprzęgła i naprawde jest straszne rozwiązanie w naszych R,chodzi mi o coś takiego


musiałbym odpowiednio dorobić blaszke i przespawać pare cm ten kruciec ,napewno jak zrobi się cieplej poeksperymentuje troszke ,bardzo ciekawe rozwiązanie jest właśnie w e39 :wink:
 
 
Holender 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 46
Skąd: Kraków/Haga



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 16:09   

se7en86 napisał/a:
Wszystko jest w porządku :) Tak tutaj jest, twardsze niż w innych samochodach.


To fakt. U mnie w 45-tce jest dokładnie tak samo. Można stopę spokojnie luźno położyć na sprzęgle a ono ani drgnie. Sama siła nacisku potrzebna do zmiany biegów nie jest zbyt wielka jakby z początku miało wyglądać, ale to tylko moje odczucie, gdyż w trasie w zasadzie rzadko używam sprzęgła i hamulca :wink:
_________________
Lubię mojego Roverka... ;)
 
 
jarekb 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 153
Skąd: Krakow

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 23, 2009 16:29   

Witam tak sobie czytalem o tym sprzegle i przy okazji skorzystam z tego tematu zeby nie otwierac nowego gdzie znajduje sie ten zbiorniczek od plynu do srzegla i w ktorym miejscu sie spuszcza plyn bo musze chyba wymienic na nowy bo po 3 dniach wsiadlem do auta i sprzeglo bieze od polowy dopiero a zawsze pedal bral mi od samej gory mimo tego biegi chodza elegancko
 
 
Holender 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 46
Skąd: Kraków/Haga



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 16:50   

jarekb napisał/a:
Witam tak sobie czytalem o tym sprzegle i przy okazji skorzystam z tego tematu zeby nie otwierac nowego gdzie znajduje sie ten zbiorniczek od plynu do srzegla i w ktorym miejscu sie spuszcza plyn bo musze chyba wymienic na nowy bo po 3 dniach wsiadlem do auta i sprzeglo bieze od polowy dopiero a zawsze pedal bral mi od samej gory mimo tego biegi chodza elegancko


Pytanie brzmi co się mogło stać w ciągu tych 3 dni niejeżdżenia, bo u mnie bierze faktycznie dość wysoko cały czas, i według niektórych kolegów - posiadaczy innych marek samochodów, to zły objaw. Może Roverki tak mają, ale dla pewności założę nowy temat (dla modelu 45 niczego nie znalazłem). :/
_________________
Lubię mojego Roverka... ;)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Gru 23, 2009 17:21   

jarekb http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
thorgalxxx Rover serii 75, MG ZT 33 Czw Kwi 07, 2011 20:08
thorgalxxx
Brak nowych postów [R75] Pedał od sprzęgła - Pedał
Boncky Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Mar 18, 2017 21:09
longer86
Brak nowych postów [R75] pedał sprzęgła
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Mar 29, 2016 14:41
feldbahn75
Brak nowych postów [R75] Zapadnięty pedał sprzęgła
GRPac Rover serii 75, MG ZT 38 Pon Wrz 20, 2021 08:19
dziara01
Brak nowych postów [R75] Miękki pedał sprzęgła
dzidek76 Rover serii 75, MG ZT 19 Sob Cze 29, 2013 23:14
dzidek76



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink