Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Jestem nowym użytkownikiem forum,praktycznie wczoraj zakupiłem swojego pierwszego w życiu Rovera jest to 75 z silnikiem 2,0 CRDI o mocy 130 KM.Auto jest sprowadzone z Belgii przebieg 170 000 km udokumentowany książką serwisową ,przegląd techniczny wykonany w zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej nie wykazał żadnych usterek czy też uszkodzeń.Mój niepokój budzi jednak sprzęgło,do wciśnięcia pedału potrzeba dość dużej siły w porównaniu np.z Alfą Romeo 166 którą wcześnie posiadałem czy nawet ze Ar 145 którą również posiadam.Nie wiem,czy jest to taki urok tego auta,czy też świadczy to o zużyciu np.pompy sprzęgła,czy innych elementów tego podzespołu.Biegi wchodzą lekko,bez żadnych zacięć,nie odczuwa się ślizgania sprzęgła.Troszkę mnie to stresuje,ponieważ nasłuchałem się o usterkowości sprzęgła w Roverze 75 podobnie jak o awaryjności wentylatora chłodnicy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 04, 2010 01:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 20:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
E tam standard. Moje sprzeglo to dopiero masakra
Sila nacisku jest taka, ze chyba juz mi sie pedal wygial
Dodatkowo po zmianie pompki musze rano walczyc i wciskac pedal do podlogi, zeby wszedl jakis bieg.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
[quote="Dziadek"]Właścicieli R75 można rozpoznać po muskularnej lewej nodze.Ja się już dawno przyzwyczaiłem.[/quote
Ja teraz w innych autach sie dziwnie czuje,sprzeglo za lekkie jakby go nie bylo
Ja właśnie jestem po odpowietrzeniu sprzęgła i dolaniu płynu i różnica jest kolosalna Lepiej łapie i lepiej biegi wchodzą. Fakt, że ciężko dostać się do tego pieprz**** zbiorniczka, no ale pól godziny i robota zrobiona
A fakt, w innych samochodach tego sprzęgła jakoś nie czuję
ok
przy wymianie oleju i filtrów zajrzę tez do pompki sprzęgła i tak jak radzicie koledzy wymienię płyn na nowy i oczywiście odpowiednio ją odpowietrzę.Jak będzie efekt napiszę.
_________________ był Peugeot 406 1,8 16V,Alfa Romeo 166 2,5 V6 24V wiele innych,jest Rover 75 CDTI i Alfa Romeo 145 1,4 TS
Sprzedam:http://otomoto.pl/rover-75-100th-anniversary-limited-edit-C14801047.html
niewiem czemu, ale pompka od bmw chodzi mi troche lżej niż w moim drugim r (dawcy),oczywiście jest tam orginał.myslałem dużo i oglądałem sposób wciskania sprzęgła i naprawde jest straszne rozwiązanie w naszych R,chodzi mi o coś takiego
musiałbym odpowiednio dorobić blaszke i przespawać pare cm ten kruciec ,napewno jak zrobi się cieplej poeksperymentuje troszke ,bardzo ciekawe rozwiązanie jest właśnie w e39
Wszystko jest w porządku Tak tutaj jest, twardsze niż w innych samochodach.
To fakt. U mnie w 45-tce jest dokładnie tak samo. Można stopę spokojnie luźno położyć na sprzęgle a ono ani drgnie. Sama siła nacisku potrzebna do zmiany biegów nie jest zbyt wielka jakby z początku miało wyglądać, ale to tylko moje odczucie, gdyż w trasie w zasadzie rzadko używam sprzęgła i hamulca
Witam tak sobie czytalem o tym sprzegle i przy okazji skorzystam z tego tematu zeby nie otwierac nowego gdzie znajduje sie ten zbiorniczek od plynu do srzegla i w ktorym miejscu sie spuszcza plyn bo musze chyba wymienic na nowy bo po 3 dniach wsiadlem do auta i sprzeglo bieze od polowy dopiero a zawsze pedal bral mi od samej gory mimo tego biegi chodza elegancko
Witam tak sobie czytalem o tym sprzegle i przy okazji skorzystam z tego tematu zeby nie otwierac nowego gdzie znajduje sie ten zbiorniczek od plynu do srzegla i w ktorym miejscu sie spuszcza plyn bo musze chyba wymienic na nowy bo po 3 dniach wsiadlem do auta i sprzeglo bieze od polowy dopiero a zawsze pedal bral mi od samej gory mimo tego biegi chodza elegancko
Pytanie brzmi co się mogło stać w ciągu tych 3 dni niejeżdżenia, bo u mnie bierze faktycznie dość wysoko cały czas, i według niektórych kolegów - posiadaczy innych marek samochodów, to zły objaw. Może Roverki tak mają, ale dla pewności założę nowy temat (dla modelu 45 niczego nie znalazłem).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum